Теми статей
Обрати теми

Спеціальна автостоянка: паркувальний збір є, якщо землеплати немає

Голенко Олександр, податковий експерт
Лист ДФСУ від 30.10.18 р. № 4636/6/99-99-12-02-03-15/ІПК

Із поставленого податківцям запитання видно таке:

• з одного боку, органи місцевого самоврядування у рамках їх повноважень відповідними рішеннями згідно з п.п. 2681.1.2 ПКУ відвели суб’єктові спеціальні земельні ділянки конкретно «для організації і провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів», вказали їх місцезнаходження, загальну площу та інші параметри, а також встановили ставку збору за місця для паркування (п.п. 10.2.1 ПКУ) і зрозуміло довели до податківців такі рішення та перелік суб’єктів паркувальної діяльності (читай: платників збору згідно з п.п. 2681.1.1 ПКУ);

• з іншого боку, такі земельні ділянки не були оформлені згідно з процедурою відведення в землекористування, встановленою ст. 123 Земельного кодексу України від 25.10.01 р. № 2768-III.

І суб’єкт ставить запитання, чи повинен він — при тому, що обладнав автостоянку за свій рахунок, а не за рахунок коштів місцевого бюджету (що ніби як передбачається в п.п. 2681.2.1 ПКУ) — сплачувати збір за місця для паркування транспортних засобів на автостоянці чи не повинен?

Очевидно, що з точки зору сплати саме збору за місця для паркування транспортних засобів на автостоянці вирішальну роль відіграє, так би мовити, «спеціальність» таких автостоянок. Цей термін перекидає місток між п.п. 2681.1.2 ПКУ і п.п. 14.1.229 ПКУ, в якому дано визначення «спеціально відведені автостоянки».

Як видно, це визначення п.п. 14.1.229 ПКУ розділяє автостоянки на два види:

1) спеціально відведені автостоянки, які побудовані за рахунок коштів місцевого бюджету (що перекликається з п.п. 2681.2.1 ПКУ) з метою здійснення організації паркування транспортних засобів (абзац другий підпункту);

2) НЕ спеціально відведені автостоянки, власники або користувачі яких є платниками земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, а також земельні ділянки, що відносяться до прибудинкових територій.

І що найважливіше: положення цих підпунктів ПКУ напевно скопійовані у відповідному рішенні місцевого органу…

Як бачимо, ПКУ припускає лише два варіанти.

Перший — коли орган місцевого самоврядування вкладає бюджетні кошти в обладнання автостоянки і, не оформляючи землевідведення, передає її суб’єктові паркувальної діяльності, який за землекористування не платить, але (замість цього?) платить до бюджету збір за місця для паркування транспортних засобів.

Другий — коли суб’єкт обладнав автостоянку за власні кошти, робить відповідні платежі до бюджету за землекористування, але при цьому — по суті, за ту ж саму земельну ділянку — збір за місця для паркування транспортних засобів до бюджету він не платить.

Тобто якщо суб’єкт не платить до бюджету за землекористування, він повинен платити до бюджету збір за місця для паркування.

Податківці дійшли висновку: суб’єкт паркувальної діяльності, визначений у відповідному рішенні органу місцевого самоврядування, який не платить за землекористування, зобов’язаний за спеціально відведені йому під автостоянки земельні ділянки щокварталу подавати податкову декларацію збору за місця для паркування транспортних засобів, затверджену наказом Мінфіну від 09.07.15 р. № 636, і розраховану в ній суму збору сплачувати. Незалежно від того, за які кошти обладнана автостоянка — власні чи бюджетні.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі