Теми статей
Обрати теми

Дві причини для коригування ПН: як скласти РК

Кравченко Дар’я, експерт з оплати праці
Постачальник відвантажив покупцеві товар А і товар Б (вказані в одній товарній накладній). Склав податкову накладну (ПН) і зареєстрував її в ЄРПН. Проте незабаром з’ясувалося, що товар А був неналежної якості. У результаті сторони вирішили: покупець повністю повертає товар А, а на товар Б продавець збільшує ціну. Як у такому разі заповнити розрахунок коригування (РК)?

У цій ситуації є дві підстави складання РК: повернення товару А і зміна ціни на товар Б. Якщо дотримуватися роз’яснень податківців, розміщених у категорії 101.15 ЗІР ДФСУ, то:

а) при повному поверненні товарів постачальник повинен скласти РК, в якому анулювати рядок з даними про товар, використовуючи причину коригування «Повернення товару або авансових платежів» (дані з гр. 6 ПН внести в гр. 7 РК зі знаком «-»);

б) при зміні ціни на товар — скласти РК, в якому відкоригувати ціну на такий товар двома рядками:

• у першому прибрати «старі» дані про товар;

• за допомогою другого — внести нові (правильні) значення.

При цьому в обох рядках у гр. 2 такого РК вказати причину коригування «Зміна ціни».

Ось тільки, як показала практика, використати дві різні причини коригування в одному РК не можна. Система відмовляє в реєстрації такого «подвійного» документа. А ось якщо коригування провести двома окремими РК (по одному на кожну причину), жодних проблем немає.

З одного боку, використати два РК доволі логічно. Адже сторони проводять дві абсолютно різні операції — повернення товару і коригування ціни. На кожну з них будуть складені свої первинні документи.

Так, повернення товару буде оформлено письмовою вимогою (у вигляді звичайного листа або претензії) від покупця, що повідомляє про його бажання повернути товар, і «поворотної» накладної на відпуск товару.

А ось підставою для зміни ціни стане додаткова угода до договору, підписана двома сторонами, або інший набір документів (наприклад, листи, в яких сторони погоджують нову ціну на товар Б).

Водночас ні в ПКУ, ні в Порядку1307* ви не знайдете заборони на складання РК, в якому були б зазначені дві різні причини коригування.

* Порядок заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307.

На наш погляд, краще скористатися одним з двох варіантів:

а) все ж виписати окремі РК на кожну причину коригування.

Хоча в цій ситуації такий спосіб має один мінус. Річ у тому, що постачальникові доведеться виписати «зменшуючий» РК (на повернення товару А) і відправити його покупцеві для реєстрації в ЄРПН. Другий — «збільшуючий» РК (на збільшення ціни товару Б) — він зможе зареєструвати в ЄРПН самостійно.

Якщо у покупця немає проблем з реєстраційним лімітом, «зменшуючий» РК все ж потрапить в ЄРПН.

Інакше (якщо покупець затягуватиме з реєстрацією РК в ЄРПН або взагалі відмовиться це робити) продавець не зможе зменшити свої податкові зобов’язання. При цьому зареєструвати в ЄРПН «збільшуючий» РК він все одно зобов’язаний (щоб уникнути штрафу за затримку реєстрації РК згідно з п. 1201.1 ПКУ);

б) скласти РК з причиною коригування «Зміна номенклатури».

У такому разі постачальникові треба буде скласти всього один РК, в якому:

• анулювати рядки, в яких зазначені дані про товар А і товар Б (внести показники зі знаком «-»);

• додати новий рядок з правильними даними про товар Б.

У гр. 2 РК в усіх рядках вказуємо одну причину коригування — «Зміна номенклатури».

До речі, про те, що РК з причиною коригування «Зміна номенклатури» може замінити декілька РК з різними причинами, контролери згадували в категорії 101.15 ЗІР ДФСУ (на прикладі одночасної зміни номенклатури товару і часткового повернення авансу за товар).

Як бачите, безвихідних ситуацій не буває.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі