Теми статей
Обрати теми

Офіційна зарплата, страховий стаж і розмір отриманого доходу: як перевірити свої дані

Кравченко Дар’я, експерт з оплати праці
Як показує практика, мало хто замислюється про те, як роботодавець нараховує зарплату і які відрахування до бюджету з неї здійснює. На жаль, така недбалість сходить такому працівникові з рук доти, доки не настає час або виходити на пенсію, або звернутися за призначенням субсидії, або вперше заповнити декларацію про майновий стан. Ось тоді й виникають запитання. Тому радимо заздалегідь перевіряти, що знають контролюючі органи про розміри ваших доходів. У цьому вам допоможуть сервіси, розроблені ДФСУ і Пенсійним фондом. Як з ними працювати? Ми вам підкажемо.

Зарплата і страховий стаж на порталі ПФУ

Можливості. Близько року тому Пенсійний фонд України (ПФУ) розробив сервіс під назвою «Портал електронних послуг Пенсійного фонду України», який міститься за адресою: http://portal.pfu.gov.ua/.

Цей сервіс дозволяє кожній застрахованій особі і пенсіонерові ознайомитися он-лайн з інформацією, що стосується її зарплати і пенсії (див. таблицю).

Можливості порталу електронних послуг ПФУ

Портал електронних послуг ПФУ дозволяє онлайн:

застрахованим особам

пенсіонерам

перевірити особисті дані, внесені до бази даних ПФУ (дані паспорта, страхового свідоцтва, електронного пенсійного посвідчення тощо);

дізнатися про свою офіційну зарплату за останні 15 років у розрізі звітних періодів і страховиків (дані наведені з 2004 року і постійно оновлюються);

з’ясувати розміри сплаченого ЄСВ роботодавцями;

дізнатися свій загальний страховий стаж, який буде врахований (уже врахований) при призначенні пенсії;

• записатися на прийом до органів ПФУ;

• подати скаргу;

• подати запит на підготовку паперових або електронних документів

• подати заяву про призначення пенсії

• перевірити розмір пенсії;

• ознайомитися з електронною пенсійною справою;

• подати заяву на перерахунок пенсії

Як скористатися сервісом. Для того щоб отримати дані, що цікавлять вас, передусім необхідно зайти у свій особистий кабінет. На сьогодні це можна зробити тільки двома способами.

1. За допомогою електронно-цифрового підпису (ЕЦП).

Якщо у вас як у фізичної особи є ключ ЕЦП, вам достатньо:

• у верхній правій частині порталу знайти кнопку «Вхід» і натиснути на неї (рис. 1).

img 1

Рис. 1. Вхід до особистого кабінету

• у вікні, що відкрилося, зайти на вкладку «За ЕЦП», зазначити авторизований центр сертифікації ключів (АЦСК), який вам видав ЕЦП, вибрати потрібний файл ключа (вкажіть до нього шлях) і ввести пароль ключа;

• натиснути кнопку «Увійти з ЕЦП» (див. рис. 2).

img 2

Рис. 2. Вхід до особистого кабінету за допомогою ЕЦП

Якщо у вас ще немає ЕЦП — ви можете скористатися послугами одного з АЦСК (з їх переліком ви можете ознайомитися у випадному віконці поля «Виберіть АЦСК») і отримати необхідний ключ.

Нюанс. Після входу до особистого кабінету за допомогою ЕЦП у вкладці «Налаштування» ви можете зазначити свій логін і пароль (вибрати його самостійно) і надалі використовувати цей спосіб входу.

2. За допомогою логіна (для першого разу необхідно відвідати орган ПФУ)

Якщо у вас немає ЕЦП і ви не хочете витрачати час на його отримання, то увійти до особистого кабінету ви можете за допомогою логіна. Для цього вам необхідно:

• відвідати ваше відділення ПФУ та оформити заяву;

• після того як працівник ПФУ перевірить відомості, зазначені в заяві, і внесе їх до інформаційної системи ПФУ, — одержати розписку про отримання заяви, а також спеціальний «реєстраційний код»;

• зайти на веб-портал ПФУ і у верхній правій частині вибрати кнопку «Реєстрація»;

• у закладці «Реєстрація за заявою» внести «реєстраційний код», отриманий у ПФУ, свій логін і пароль, вашу електронну пошту (рис. 3).

img 3

Рис. 3. Вікно реєстрації на порталі ПФУ

Після реєстрації на введену вами електронну адресу надійде лист для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації ви отримаєте повідомлення про успішне закінчення реєстрації.

Тепер можна увійти до особистого кабінету, використовуючи кнопку «Вхід» на головній сторінці порталу і закладку «За логіном» (рис. 4).

img 4

Рис. 4. Вхід до особистого кабінету за допомогою логіна

Після цього ви можете користуватися всіма доступними можливостями порталу (рис. 5).

img 5

Рис. 5. Дані про страховий стаж в особистому кабінеті на порталі ПФУ

Зверніть увагу! На порталі ПФУ ви можете отримати інформацію про доходи, з яких були сплачені страхові внески (ЄСВ). «Зберігачами» інформації про доходи, з яких ЄСВ не сплачувався, є ДФСУ. Отримати дані про всі свої доходи можна за допомогою Електронного кабінету.

Доходи фізичної особи в Електронному кабінеті

Інформаційно-телекомунікаційна система «Електронний кабінет» була розроблена ДФСУ. Ця система дозволяє звичайній фізичній особі полегшити процес заповнення:

• податкової декларації про майновий стан і доходи;

• декларації про доходи і витрати осіб, що звернулися за призначенням житлових субсидій.

Знайти Електронний кабінет (ЕК) можна:

• або за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua;

• або у стрічці сервісів на головній сторінці ДФСУ: www. sfs.gov.ua (див. рис. 6).

img 6

Рис. 6. Розташування ЕК

ЕК включає дві функціональні частини:

• відкриту (загальнодоступну);

• особисту (особистий кабінет).

Для того щоб отримати інформацію про суми виплачених доходів і утриманих податків, вам необхідно увійти до особистого кабінету.

Увага! Зробити це можна тільки за допомогою свого ЕЦП.

Для цього:

• увійдіть до особистої частини ЕК через вкладку «Вхід» (рис. 7). Вона розташована в правому верхньому куті головної сторінки системи;

img 7

Рис. 7. Вхід до особистого кабінету ЕКП

• виберіть тип особистого електронного ключа. Це може бути або файл з електронного носія (апаратний ключ), або безпосередньо з ПК (файловий ключ);

• зазначте постачальника ключа (АЦСК, який вам видав ЕЦП);

• завантажте ключ (вкажіть шлях до нього);

• введіть пароль до цього ключа і натисніть кнопку «Зчитати»;

• натисніть кнопку «Увійти».

У меню, яке з’явиться з лівого боку вікна, що відкрилося, виберіть пункт «Заяви, запити для отримання інформації». Перед вами з’явиться перелік запитів, які платник податків може подати через ЕК.

Вам потрібна форма F1301801 «Запит про суми виплачених доходiв та утриманих податкiв…» (рис. 8). Натисніть на неї.

img 8

Рис. 8. Де в ЕК знайти запит про суми виплачених доходів і утриманих податків

Перед вами відкриється вікно. Знайдіть на ньому кнопку «Створити» і натисніть на неї. Таким чином, ви увійдете до форми самого запиту.

Насамперед перевірте в ньому дані, які система заповнила автоматично. А потім зазначте:

• вашу електронну пошту;

• адресу вашого проживання;

• дані паспорта;

• період, за який запитується інформація.

Нюанс. Щоб побачити, які поля треба заповнити обов’язково, — можете натиснути кнопку «Перевірити», і система їх підсвітить.

Зверніть увагу! Відомості про суми отриманих доходів і суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні 3 роки (щоквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення (рис. 9).

img 9

Рис. 9. Вибираємо період при заповненні форми запиту

Тепер:

• натискаємо кнопку «Зберегти»;

• у таблиці, що відкрилася, ставимо позначку з лівого боку від форми запиту;

• натискаємо кнопку «Підписати», зазначаємо ключ ЕЦП (як при вході до особистого кабінету);

• знову ставимо позначку навпроти форми запиту і натискаємо кнопку «Відправити» (рис. 10).

img 10

Рис. 10. Вікно «Введення звітності» після відправлення запиту

Через деякий час (як правило, того ж дня) ви отримаєте:

• спочатку квитанцію № 1, що підтверджує отримання запиту податківцями (переглянути квитанцію ви можете або у вкладці «Вхідні/вихідні документи», або у вкладці «Введення звітності», натиснувши «1» навпроти форми запиту);

• власне відповідь на запит (форма F1401801) у вкладці «Вхідні/вихідні документи» (рис. 11).

img 11

Рис. 11. Отримана відповідь на запит

Переглянути отриману інформацію можна за допомогою кнопки «Перегляд». Натиснувши на неї, ви побачите таблицю, в якій наведені поквартально дані про ваші доходи і суми утриманого ПДФО.

Джерелами такої інформації є:

• форми № 1ДФ, подані роботодавцями та іншими податковими агентами, які виплачували вам доходи;

• подані вами декларації про доходи або декларації з єдиного податку.

Таким чином, можна проконтролювати, чи правильно роботодавець декларує вашу зарплату, а також перевірити, чи потрібно вам подавати річну декларацію про доходи (якщо є інформація про доходи, з яких не був утриманий ПДФО).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі