Теми статей
Обрати теми

«Звітна нова» ПДВ-декларація і показник ΣПеревищ

Павленко Олексій, податковий експерт
Якщо платник подасть нову звітну декларацію з ПДВ до граничного строку подання, чи перерахує програмне забезпечення системи електронного адміністрування (СЕА) показник формули ΣПеревищ згідно з даними (зміненими податковими зобов’язаннями, далі — ПЗ) цієї останньої декларації?

Нагадаємо, що показник формули СЕА (або розрахунку регліміту) ∑Перевищ є позитивною різницею — загальною сумою перевищення ПЗ, зазначених платником у поданих податкових деклараціях (з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них), над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних (ПН) і розрахунків коригування (РК) до таких ПН, що зареєстровані у Єдиному реєстрі ПН (ЄРПН).

Показник ∑Перевищ, зрозуміло, розраховується/перераховується програмним забезпеченням СЕА при поданні декларацій (і УР до них) за періоди починаючи з 01.07.15 р. Тобто коли в СЕА надійдуть дані про суму ПЗ за звітний період — «зменшуване» (для розрахунку показника ∑Перевищ). І ця сума буде зменшена на суму податку, що міститься в ПН/РК, датованих звітним місяцем, за який видається декларація, і відповідно зареєстрованих станом на дату її подання в ЄРПН.

Тому розрахунок/перерахунок показника ∑Перевищ обов’язково здійснюється на дату подання кожної ПДВшної декларації або УР. Але, окрім цього, програмне забезпечення СЕА перераховує (зменшує) цей показник уже після подання декларації — також при реєстрації в ЄРПН із «запізненням» (тобто після дати подання декларації) кожної ПН/РК, виписаної раніше, — у вже задекларованих періодах і «підтягує» їх при цьому для розрахунку ∑Перевищ до періоду їх виписування.

Про особливості розрахунку/перерахунку показника ∑Перевищ, у тому числі про те, що фіскали в порушення ПКУ з вересня 2017 року стали його здійснювати не наростаючим підсумком (див. консультацію «ДФСУ «удосконалила» порядок розрахунку ΣПеревищ: чим це загрожує платникам ПДВ» // «БТ», 2017, № 45).

Що ж до вашого запитання, то відповідь на нього, схоже, позитивна. Адже наскільки нам відомо, програмне забезпечення фіскалів налаштовано так, що в кожному випадку подання платником декларації з відміткою «Звітна нова» воно повинне заново перераховувати (оновлювати) цей показник.

Такий висновок підтверджується і консультацією у категорії 101.17 ЗІР ДФСУ.

У ній йдеться про те, що показник формули регліміту — ∑Перевищ розраховується ДФС автоматично після прийняття звітності з ПДВ від платника податків, і при розрахунку позитивного значення цього показника на таке значення зменшується реєстраційна сума такого платника. Таким чином, після подання «Звітної нової» декларації з ПДВ ДФС автоматично здійснює перерахунок показника ∑Перевищ.

Висновок цієї консультації можна було б підтвердити заявками фіскалів на розробку і доопрацювання програмного забезпечення СЕА, проте ці документи, зазвичай, «поза зоною доступу». Принаймні, в листі ДФСУ від 19.09.17 р. № 1365/99-99-15-03-01-18, яким і був змінений механізм розрахунку ∑Перевищ, знайти відповідь на це запитання нам не вдалося.

Переконатися в тому, що податківці в згаданій консультації у ЗІР ДФСУ говорять правду, можна так: після подання «Звітної нової» декларації з ПДВ відразу замовити/отримати Витяг із СЕА за формою F/J1401206 і перевірити/перерахувати, чи коректно після подання цієї оновленої декларації змінилося у формулі регліміту значення показника ∑Перевищ.

Проте при цьому потрібно мати на увазі: на показник ∑Перевищ могла вплинути не лише сума змінених податкових зобов’язань «Звітної нової» декларації, але також і ПН/РК, що були виписані у звітному періоді, за який подавались декларації, та зареєстровані в ЄРПН у періоді між поданням цих декларацій.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі