Теми статей
Обрати теми

Малі винороби можуть ліцензуватися: затверджена Декларація відповідності

Голенко Олександр, податковий експерт
Постанова КМУ від 03.10.18 р. № 823 «Деякі питання подання та реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази малих виробництв виноробної продукції вимогам законодавства»

Кабмін нарешті затвердив як власне форму Декларації відповідності, так і порядок її подання територіальним органам Держпродспоживслужби і реєстрації останніми.

Нагадаємо, що, по-перше, самі вимоги до матеріально-технічної бази (МТБ) малих виробництв виноробної продукції, а по-друге, необхідність такої Декларації відповідності встановлені відносно новою ст. 22 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 р. № 481/95-BP (далі — Закон № 481), яка набула чинності з 20.04.18 р.

Важливо: на підставі абзацу сьомого частини п’ятої ст. 3 Закону № 481 малим виробництвам виноробної продукції ліцензії на виробництво алкогольних напоїв видаються, як і «крупнякам», — за заявою суб’єкта господарювання. Проте на відміну від великих виробників, малому виноробові не треба додавати до такої заяви атестат виробництва (процедура отримання якого складна й тривала), а достатньо зареєстрованої Декларації відповідності.

Мале виробництво виноробної продукції (абзац сорок восьмий ст. 1 Закону № 481) — це суб’єкт господарювання (тобто не обов’язково підприємство, а може бути й фізична особа — підприємець), який за повним технологічним циклом виробляє і розливає в споживчу тару:

• вина виноградні, плодово-ягідні та/або напої медові…

• у об’ємі не більше 10000 декалітрів (100 тис. літрів) на рік…

• з виноматеріалів виключно власного виробництва (не куплених), отриманих шляхом переробки плодів, ягід, винограду, меду власного виробництва (частина шістнадцята ст. 2 Закону № 481)…

без додавання спирту (частина перша ст. 12 Закону № 481).

Нагадаємо. МТБ малого виробництва виноробної продукції включає:

1) земельні ділянки, на яких суб’єкт господарювання вирощує плоди, ягоди, виноград, а також розміщує товарну пасіку;

2) відокремлені нежитлові приміщення (цехи, підвали, ангари), призначені для здійснення господарської діяльності;

3) власну або залучену на договірних засадах акредитовану відповідно до законодавства лабораторію для перевірки якості та безпечності своєї продукції;

4) обладнання для виробництва та розливу продукції в тару.

Зверніть увагу: ст. 22 Закону № 481 не вимагає, щоб елементи МТБ малого виробника виноробної продукції — земельні ділянки, на яких суб’єкт вирощує виноробну сировину (мед — виробляє), відокремлені нежитлові приміщення, технологічне устаткування, — були б для виробника власними. Достатньо мати документи, що підтверджують речове право малого винороба на них (до речі, реквізити таких документів підлягають зазначенню в декларації відповідності.

Починаючи з 13.10.18 р. (дата набуття чинності постановою, що коментується) Декларація відповідності подається малими виноробами (у тому числі малими виробниками напоїв медових) територіальним органам Держпродспоживслужби за місцезнаходженням потужностей у двох примірниках. Поки що — виключно в паперовій формі. Такий орган зобов’язаний зареєструвати її протягом трьох робочих днів, наступного дня після цього її відсканований варіант розмістити на своєму сайті, а другий примірник — повернути заявникові.

Зазначимо, що після 13.04.19 р. має бути реалізована можливість подавати Декларацію відповідності в електронній формі — через сайт територіального органу Держпродспоживслужби (якщо, звісно, остання встигне подібну можливість реалізувати технічно)…

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі