Теми статей
Обрати теми

Бонуси з картки покупця «зіграли»: ПДВ на лояльність?

Голенко Олександр, податковий експерт
Лист ДФСУ від 12.12.18 р. № 5198/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

У листі йдеться про ситуацію, коли магазин (мережа) видав роздрібному покупцеві картку лояльності, на якій накопичуються бали (зазвичай — пропорційно сплаченим ним при купівлі грошам). А потім — при подальшій купівлі (мабуть, за бажанням покупця) знову ж таки у встановленій пропорції до кількості накопичених балів така (так би мовити, поточна) — купівля здійснюється покупцем не на повну (звичайну) суму, а з певною знижкою. Так-так! Ми акцентуємо на тому, що в момент реалізації товару магазином покупцеві такий товар реалізується цьому покупцеві зі знижкою, розрахованою пропорційно накопиченим балам. Зрозуміло, використані бали при цьому з картки лояльності списуються. Забігаючи наперед, акцентуємо: ці бали не «зараховуються до оплати вартості» (див. нижче), а саме анулюються.

Так, сума конкретної знижки в кожному випадку розраховується індивідуально — залежно від кількості накопичених балів, але! Але суть від цього не змінюється: продавець надає покупцеві знижку, тобто товари при такій операції реалізуються конкретному покупцеві дешевше, ніж зазначено у (загальному) ціннику. Тому ПДВ повинен при цьому нараховуватися на суму реально отриманої продавцем від покупця компенсації (суму розрахунку).

До речі, як «розкидається» загальна сума наданої знижки між товарами в чеку — це питання технічне… Але головне: до бази ПДВ реально потрапляє саме сума продажу зі Z-звіту. Зрозуміло — не нижче так званої «мінбази» (п. 188.1 ПКУ). А все інше — чистий маркетинг!

Так от, у листі, що коментується, фіскали не наводять конкретні аргументи (яких у ПКУ немає), а займаються словоблудством: кажучи — «сума бонусів (перерахована в грошовий вираз), зарахованих до оплати вартості (частини вартості) придбаних товарів/послуг…», вони намагаються бонуси (абсолютно негрошові бали на картці лояльності) представити у вигляді деякої компенсації, наданої покупцем продавцеві. Але насправді ці бали жодною компенсацією в такому випадку не є! І цю безгрошову (читай: безПДВшну!) суть балів визнають самі податківці прямо в листі, погоджуючись, що при зарахуванні балів на картку лояльності нараховувати ПДВ підстав немає! Так, кількість балів визначає (згідно з умовами програми лояльності, яка, нагадуємо, має бути задокументована у продавця та оприлюднена ним відповідним чином для усіх споживачів) ту суму знижки, на яку може претендувати покупець (до речі — кожен, хто бере участь у програмі лояльності!). Але повторюємо: сума балів — ані зарахованих на картку лояльності, ані реалізованих при купівлі — сама собою до бази ПДВ, на нашу думку, не включається.

При цьому зобов’язані застерегти: оскільки покупець — учасник програми лояльності при отриманні картки заповнює анкету з персональними даними, хитрі податківці можуть клюнути на слово «знижка» і поставити питання про обкладення її ПДФО на підставі п.п. «е» п. 164.2.17 ПКУ — як «суми знижки звичайної ціни (вартості) товарів (робіт, послуг), індивідуально призначеної…» (і «паровозиком» — військовим збором).

Тим паче, зараз у податківців мода на обкладення нібито доходів, які вони раніше називали «додатковим благом», а тепер перелицювали в «інші доходи»…

Так, деяка персоналізація тут таки має місце, але, на відміну від згаданої норми ПКУ, знижка в нашій ситуації призначається не конкретному індивідові, а УСІМ покупцям — учасникам програми лояльності, причому на абсолютно однакових умовах.

Й останнє: шанований головбуху, маркетологи здатні на вигадки різноманітних фокусів, але ніщо так реально не залучає покупців, як дійсно низькі ціни!

Економія б’є лояльність…

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі