Держреєстратор
Згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.03 р. № 755-IV держреєстрації підлягають зміни відомостей про юрособу, які містяться в ЄДР, у тому числі зміни до установчих документів юрособи.
Якщо в установчих документах раніше було передбачено можливість тимчасово, на період призупинення діяльності підприємства, покласти функції управління підприємством на засновника, то протокол зборів учасників про звільнення директора і покладання обов’язків керівника на засновника не підлягає держреєстрації.
А чи відбувається у вашому випадку зміна керівника підприємства? Підписант (особа, яка має право діяти від імені підприємства без довіреності) в нашому випадку не змінюється (ним залишається колишній директор). Змінюється тільки його статус — він більше не найманий працівник. Проте в ЄДР не зазначаються відомості про те, є керівник найманим працівником підприємства чи ні. Оскільки керівник залишається тим же, то подавати відомості Держреєстраторові підстав немає.
Форма № 1-ОПП
Згідно з п. 9.3 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.11 р. № 1588, фіскалам необхідно подавати відомості щодо осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку в 10-денний строк з дня взяття на облік або зміни в облікових даних платника податків, шляхом подання заяви за формою № 1-ОПП.
Водночас у нашому випадку директор, ще перебуваючи в статусі найманого працівника, був єдиним працівником підприємства, а відповідно, особою, відповідальною за ведення бухгалтерського та податкового обліку на підприємстві. А оскільки, по суті, у вас керівник не змінюється, то й змін в облікових даних платника податків як таких немає. Щоб перестрахуватися, можна подати форму № 1-ОПП з новою датою в графі «дата пр значення» (дата призначення головного бухгалтера або особи, відповідальної за ведення обліку на підприємстві), додавши до неї:
1) копію протоколу зборів учасників;
2) лист про те, що господарська діяльність на підприємстві не ведеться.
Взагалі фіскали допускають, що ТОВ може працювати без призначення директора (як найманого працівника) за умови, що господарська діяльність не ведеться і на підприємстві відсутні штатні працівники (див., наприклад, лист ДФСУ від 01.06.17 р. № 435/6/99-99-15-02-02-15/ІПК).
Електронний підпис (ЕЦП)
Вважаємо, що підстав його змінювати тільки у зв’язку з тим, що керівник втратив статус найманої особи, немає. Адже він і далі продовжує діяти від імені підприємства як підписант.