(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
1/11
Бухгалтер 911
Бухгалтер 911
Жовтень , 2015/№ 43

Коли проводити ПН і РК у деці: «гаряче» від ДФСУ

Чи можна «перетягувати» ПН до наступних періодів? Коли одержувачу відображати РК: у періоді його складання чи реєстрації? Цими запитаннями вже не перший місяць переймаються платники ПДВ. Пропонуємо обговорити, що роз’яснили із цього приводу податківці.
ПН, РК, ПДВ-звітність

1. Як розуміти правило 365 днів? Закон № 643* повернув право відображати ПК за зареєстрованими ПН/РК протягом 365 календарних днів з дати їх складання ( п. 198.6 ПКУ). Це дозволило зробити висновок, що непроведені ПН можна відображати в наступних звітних періодах. Дещо пізніше цю позицію підтвердили і самі податківці в листі № 29163**. Але у платників все одно залишалися сумніви. Оливи до вогню доливали і податківці на місцях, які дозволяли показувати «несвоєчасні» ПН тільки через УР.

* Закон України від 16.07.2015 р. № 643-VIII.

** Лист ДФСУ від 07.08.2015 р. № 29163/7/99-99-19-03-02-17.

І ось свіжі роз’яснення податківців із цього приводу. У листі № 21154*** вони зазначають, що після набуття чинності Законом № 643 своєчасно зареєстрована ПН може бути включена до ПК протягом 65 днів з дати її складання. Тоді як до прийняття цього Закону ПН повинні були проводитися в тому звітному періоді, до якого вони належали. Таке порівняння податківців дозволяє зробити висновок, що несвоєчасно проведені ПН сьогодні можна показувати в деклараціях наступних звітних періодів.

*** Лист ДФСУ від 06.10.2015 р. № 21154/6/99-99-19-03-02-15.

Виходячи з висновків листа, цим правилом (тобто «відтягуванням» ПН), схоже, можна керуватися і щодо непроведених ПН, складених до 29.07.2015 р. (тобто до набуття чинності Законом № 643).Висновок: непроведені ПН можна відображати в наступних поточних деклараціях (у ряд. 10.1).

Крім того, є ще й лист № 22171****, в якому ще пряміше говориться про можливість «перетягування» ПН до наступних звітних періодів. У ньому зазначено: якщо ПН не була включена до ПК звітного періоду, то можна:

— або включити її до ПК поточного періоду, але в межах 365 к. дн.;

— або подати УР до декларації того звітного періоду, в якому складена ПН.

**** Лист Міжрегіонального головного управління ДФС — ЦООВП від 23.09.2015 р. № 22171/10/28-10-06-11.

2. У якому періоді одержувач відображає РК? Також досить невизначене запитання. Пункт 192.1 ПКУ передбачає, що: 1) покупець має право збільшити ПК тільки після реєстрації «збільшуючого» РК продавцем ( п.п. 192.1.2 ПКУ); 2) постачальник має право зменшити ПЗ тільки після реєстрації «зменшуючого» РК покупцем ( п.п. 192.1.1 ПКУ).

Заковика у слові «після». Що воно означає? Що РК можна показати тільки в місяці його реєстрації в ЄРПН, навіть якщо він зареєстрований своєчасно? Ми рекомендували прийняти обережний варіант і проводити такі РК у місяці (у деці за місяць) реєстрації. І ось у ЗІР з’явилася думка податківців із цього приводу (роз’яснення в категорії 101.23). Вони, як ми і припускали, вважають, що право зменшити ПЗ / збільшити ПК виникає тільки в періоді реєстрації РК в ЄРПН.

o.sumcova@buhgalter911.com

податкова накладна, розрахунок коригування додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.