(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 14
  • № 13
  • № 12
  • № 11
  • № 10
  • № 9
  • № 8
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
10/14
Бухгалтер 911
Бухгалтер 911
Квітень , 2016/№ 15

«Трансфертний» звіт: готуємося до подання за новою формою

Звіт про контрольовані операції (далі — звіт) за 2015 рік потрібно подати до 1 травня, тобто не пізніше п’ятниці, 29 квітня. Використовувати при цьому потрібно нову його форму1, що відрізняється від своєї попередниці. У відмінностях і розбиратимемося.
податок на прибуток, контрольовані операції, податкова звітність

1 Затверджена наказом Мінфіну «Про затвердження форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції» від 18.01.2016 р. № 8 (далі — наказ № 8 і Порядок № 8 відповідно).

Розпочнемо з того, що необхідність використання звіту саме за новою формою вже підтвердили і податківці (лист № 88902). Так що ж змінилося по суті?

2 Лист ДФСУ від 15.03.2016 р. № 8890/7/99-99-19-02-02-17.

Шукаємо відмінності. Як і раніше, звіт складається із заголовної, основної частин, додатка та Інформації до додатка, що є невід’ємними частинами звіту. При цьому кількість додатків, що подаються до звіту, має відповідати кількості контрагентів — сторін контрольованих операцій (згідно з п. 5 розд. І Порядку № 8).

У заголовній частині з’явився тип звіту «Звітний новий». Аналогічні зміни знаходимо в додатку до звіту і Інформації до нього. Відсутність такої комірки була недоробкою попередньої форми, яку тепер усунули. Позначку «х» в цій комірці потрібно ставити в тому разі, якщо в раніше поданому звіті допущена помилка і вона виправляється шляхом подання нового звіту до настання граничного строку його подання.

З основної частини звіту з цілком зрозумілих причин зникла графа «Статус особи», в якій раніше вказували, є сторона контрольованої операції резидентом (значок «Р») чи нерезидентом (значок «Н»). У 2015 році, нагадаємо, контрольованими могли бути виключно операції з нерезидентами3.

3 Вам будуть корисними матеріали «Трансфертне ціноутворення: новорічні подарунки від ВРУ» (журнал «Бухгалтер 911», 2015, № 2) і «Трансфертно-цінові нововведення: менше, простіше, зрозуміліше» (журнал «Бухгалтер 911», 2015, № 39).

Не побачимо у формі звіту і графи для зазначення загальної суми операцій з контрагентом: «світити» доведеться лише загальну суму контрольованих операцій з ним.

Додаток до звіту «Відомості про особу, яка бере участь у контрольованих операціях» (далі — Відомості) також видозмінився. Найбільш суттєві зміни відбулися в табличній частині Відомостей. «Увесь сік» — в останніх графах, яких не було в попередній формі. І якщо у графі 21 «Код методу встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» фактично вказуємо один з тих самих методів4, які в старій формі потрапляли до графи 24 «Код методу визначення ціни у контрольованій операції», то далі — більше.

4 З переліку, наведеного в додатку 6 до Порядку № 8.

З Відомостей зникли графи для зазначення коду предмета контрольованої операції згідно з ДК 016-2010; курсу валюти на дату здійснення операції; коду підстави для визнання ціни звичайною; коду джерела інформації для визначення звичайної ціни та звичайної ціни за одиницю (старі графи 5, 21, 23, 25 і 26 відповідно).

Якщо для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» платник податків використовував методи інші, ніж метод порівняльної неконтрольованої ціни, то  п. 6 розд. І Порядку № 8 дозволяє йому при заповненні Відомостей наводити узагальнену інформацію про сукупність таких контрольованих операцій.

У графі 225 доведеться вказати, який саме показник рентабельності використовується6, а у графі 235 (увага!) — розрахувати та вказати конкретне значення обраного показника рентабельності з точністю до другого знаку після коми. Тобто ті розрахунки, які більшість платників відкладали «на потім» (якщо податківці надішлють запит про надання трансфертної документації після отримання та аналізу звіту), тепер доведеться робити перед його поданням. Крім того, податківці отримають можливість порівнювати відповідні показники рентабельності щодо різних підприємств (і «вживати заходів» щодо тих, у кого вони виявилися найбільш низькими/високими).

5 У разі застосування методів порівняльної неконтрольованої ціни та розподілу прибутку графа не заповнюється.

6 З «новоявленого» додатка 7 до Порядку № 8.

Особливостям заповнення Відомостей у таких випадках присвячений розд. V Порядку № 8.

А ось якщо платник скористається правом наводити узагальнену інформацію про сукупність контрольованих операцій, то в цій графі потрібно вказати значення загального показника рентабельності для всієї сукупності контрольованих операцій.

У графі 24 (також новоявленої) доведеться проставляти «1» у разі використання методу, відмінного від методу порівняльної неконтрольованої ціни.

Крім того, констатуємо збільшення кількості позицій в додатку 4 до Порядку № 8 (використровується для визначення коду у графі 3 Відомостей). Завдяки цьому з’явилася можливість вказувати такі предмети контрольованих операцій, як нематеріальні активи, цінні папери, банківські та фінансові послуги (відмінні від банківських).

У «Інформації про пов’язаність осіб» до Відомостей (далі — Інформація) також не обмежилися лише «дизайнерськими» новаціями. У зв’язку з внесенням змін до  п.п. 14.1.159 ПКУ, який визначає поняття «пов’язані особи» і на якому, власне, будується вся інформація, у ній з’явився новий код 513. Він відповідає критерію пов’язаності, що встановлює співвідношення позикових коштів від однієї юрособи7 та розміру власного капіталу.

7 Або від інших юросіб, гарантованих однією юрособою.

Крім того, у додатку 2 до Порядку № 8, з якого і взяті ознаки пов’язаності осіб, з’явилися нові коди: 514 «Визнано пов’язаними особами самостійно» і 515 «Визнано пов’язаними особами в судовому порядку», що так і не «перекочували» до Інформації.

Нагадаємо: подати звіт можливо лише в електронній формі з ЕЦП.

Відповідальність за неподання. Штрафи за неподання звіту просто жахливі. Згідно з  п. 120.3 ПКУ неподання (як і несвоєчасне подання) звіту карається штрафом, що дорівнює 300 розмірам МЗП8. Крім того, передбачена відповідальність за невідображення у звіті окремих контрольованих операцій. Штраф за таке порушення дорівнює 1 % суми «прихованих» операцій і не може перевищувати 300 розмірів МЗП8 за всі незадекларовані операції. При цьому подання уточнюючого звіту (після закінчення граничних строків подання) не звільняє платника податків від відповідальності, визначеної п. 120.3 ПКУ. Таку позицію чітко позначила ДФСУ в листі № 8890.

8 Використовують розмір МЗП, встановлений станом на 1 січня податкового (звітного) року.

При цьому сплата таких санкцій не звільняє платника податків від обов’язку подання звіту.

Майте на увазі: у такому звіті та уточнюючих додатках потрібно вказати усю інформацію з раніше поданого звіту, але з урахуванням унесених виправлень.

контрольовані операції, податок на прибуток додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті