(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 41
  • № 40
  • № 39
  • № 38
  • № 37
  • № 36
  • № 35
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
2/12
Бухгалтер 911
Бухгалтер 911
Жовтень , 2016/№ 42

Складаємо податкові накладні на роботи/послуги: бліц-відповіді-підказки

Скільки вже писано-переписано на тему складання податкових накладних. Але запитання є. І запитань багато. Тому сьогодні пропонуємо вам бліц-відповіді-підказки на запитання зі складання «підрядно-послугових» податкових накладних, що часто ставляться.
послуги, виконання робіт з договору підряду

Номенклатура послуг (гр. 2)

Поставляємо роботи: чи розписувати використані матеріали?

У яких випадках при виконанні робіт потрібно наводити перелік використаних при їх виконанні запчастин і матеріалів?

Рішення цього питання потрібно шукати в умовах договору. Слід розібратися:

— укладено договір тільки на виконання робіт чи він передбачає постачання матеріалів/обладнання + виконання робіт з їх установки/заміни/монтажу;

— чи передбачається окрема оплата матеріалів замовником або вони включені до вартості виконуваних робіт.

Умови договору

Що зазначати в номенклатурі податкової накладної

Виконання робіт (виготовлення, обробка, переробка, ремонт речі)

Вартість матеріалів уключено до вартості робіт

Перелічувати номенклатуру використаних для виконання робіт матеріалів/запчастин у податковій накладній не потрібно. Адже в цьому випадку поставляються саме результати робіт. З юридичної точки зору виконання робіт є самостійною операцією, а не сукупністю операцій з продажу сировини та робіт з її переробки. Тому матеріали, використані для ремонту, не є самостійним об’єктом постачання. Вони складові однієї операції — постачання послуг. Підтверджував цей висновок і ВАСУ (ухвала від 10.04.2014 р. у справі № 2а-9653/10/0570)

Вартість матеріалів оплачується окремо

У цьому випадку договір, по суті, передбачає два окремі предмети договору — роботи/послуги і купівельні матеріали. Має місце постачання як товарів, так і послуг. Тому в податковій накладній, крім переліку виконуваних робіт, доведеться навести і номенклатуру використаних матеріалів (якщо використовувалися імпортні матеріали — із зазначенням їх коду УКТ ЗЕД у гр. 3 податкової накладної)

Постачання матеріалів/обладнання + виконання робіт з їх установки/монтажу

Відповідність податкової накладної і форми КБ-2в

Чи наводити в податковій накладній повний перелік виконуваних робіт і витрат, зазначений у типовій формі КБ-2в?

Ні, не потрібно. Адже найменуванням (номенклатурою, асортиментом) робіт (послуг) у договорі будівельного підряду є зведення капітальних будівель, виконання будівельних робіт тощо (детальний перелік може бути викладено як в самому договорі, так і в проектно-кошторисній документації, що є його невід’ємною частиною).

Для виробничих, технологічних і кошторисних потреб будівництва такі роботи (послуги) підлягають деталізації, залишаючись при цьому все одно будівельними роботами (послугами).

Тому вважаємо, що як номенклатуру податкової накладної можна:

— або просто зазначати «ремонтно-будівельні роботи у приміщенні за адресою...»;

— або деталізувати суми за етапами виконання підрядних робіт. Наприклад, «Будівельні роботи із заміни вентиляції згідно з Актом за формою КБ-2в № 1-16 від 10.09.2016 р.».

Одиниця виміру (гр. 4 і 5)

Підрядник виписав податкову накладну на більшу суму. У гр. 4 «одиниця виміру» поставив «послуга», а у гр. 6 — «0,5». Усі підрядники мені зазначали в цій графі «грн», код «2454». Яка одиниця виміру повинна зазначатися для ремонтних робіт?

Основне правило. При заповненні одиниці виміру потрібно орієнтуватися на умови договору і «первинку» за операцією. Якщо згідно з договором і первинними документами робота має кількісне вираження, використовуємо «кількісну» одиницю виміру.

Виходячи із запитання, підрядник виконує роботи, що не мають кількісного вираження, або виконуються будівельно-монтажні роботи, кожна складова яких може мати різну одиницю виміру. Оскільки йдеться про роботи, то, дійсно, використовувати одиницю виміру «послуга» на перший погляд здається не зовсім логічно. Адже ЦКУ відрізняє роботи та послуги.

Характерною особливістю послуги є те, що результатом її надання є вчинені дії або здійснена діяльність, що не мають матеріалізованого результату.

Водночас для цілей ПДВ п.п. 14.1.185 ПКУ не робить відмінностей між постачанням послуг і постачанням робіт . Навпаки, роботи в цьому підпункті об’єднані в загальне визначення «постачання послуг». Тому використовувати на роботи одиницю виміру «послуга» цілком допустимо. Більше того, оскільки йдеться про складання податкової накладної на часткову передоплату (0,5), то тут доцільно наводити одиницю виміру «послуга», адже одиниця виміру «грн» навряд чи може мати дробове значення.

Резюмуємо. Якщо роботи не мають кількісного вираження, то як одиницю виміру в податковій накладній на роботи доцільно зазначати у гр. 4 — «грн», у гр. 5 — код «2454». Допустимо також використовувати одиницю виміру «послуга». Якщо йдеться про складання податкової накладної на часткову передоплату, то у гр. 4 слід зазначати одиницю виміру «послуга» (гр. 5 у цьому випадку залишається порожньою).

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Податкова накладна на роботи у вартісному вираженні (загальна вартість з ПДВ — 60000 грн.)

1

Ремонтні роботи

грн

2454

1

50000,00

20

50000,00

Податкова накладна на роботи у вартісному вираженні (аванс — 30 %)

1

Ремонтні роботи

послуга

0,3

50000,00

20

15000,00

Дата складання

Роботи в одному періоді — акт підписано в іншому

Роботи виконано в одному місяці (перша подія), акт підписано замовником в іншому місяці. Коли складати податкову накладну?

Безпечніше датувати податкову накладну місяцем фактичного виконання робіт. Адже якщо надання послуг / виконання робіт є першою подією, п. 187.1 ПКУ наказує нараховувати податкові зобов’язання на дату оформлення документа, що підтверджує надання послуги / виконання робіт. Немає жодної прив’язки до того, що акт має бути підписано обома сторонами. Тут можна, звичайно, сперечатися з тим, що вважати датою оформлення акта: дату, коли акт складено виконавцем, або ту, коли він підписаний обома сторонами. Але податківці схильні вважати датою оформлення акта дату, коли він складений виконавцем. Тому безпечніше нараховувати податкові зобов’язання, не чекаючи підпису замовника на акті. Детальніше це питання розглянуто в статті «Якщо акт на послуги не хочуть закривати... Чи нараховувати ПДВ?» сьогоднішнього номера.

Постачання послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів

Підприємство надає послуги бюджетній установі. На яку дату нараховувати податкові зобов’язання і складати податкову накладну?

ПКУ встановлює спецправило для нарахування податкових зобов’язань, якщо товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів. Датою виникнення податкових зобов’язань у цьому випадку є дата надходження грошових коштів від бюджетної установи (п. 187.7 ПКУ). Саме на цю дату потрібно нараховувати податкові зобов’язання і складати податкову накладну.

Важливо! Це правило працює тільки в тому випадку, якщо оплата здійснюється саме за рахунок бюджетних коштів. Підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі на постачання товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюється з відповідного рахунка Державного казначейства України (лист Міндоходів від 29.07.2013 р. № 13292/7/99-99-19-04-02-17).

Кількість податкових накладних

З одним контрагентом в один день є декілька (5 шт.) актів виконаних робіт (КБ-2в) на одні й ті самі види робіт, тільки різні об’єкти. Скільки податкових накладних виписувати, якщо буде один договір і п’ять актів?

Якщо виконання робіт — перша подія, то в цьому випадку можна скласти п’ять податкових накладних або ж обмежитися випискою тільки однієї. Пояснимо чому. Згідно з п. 201.7 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів чи аванс. По суті, кожен акт можна вважати окремим частковим постачанням — відповідно, складати податкову накладну можна під кожен такий акт. Водночас податківці не проти того, щоб у цьому випадку складалася одна податкова накладна за день. Це вони підтверджували в УПК № 127*.

* Узагальнююча податкова консультація, затверджена наказом ДФСУ від 16.02.2012 р. № 127.

При цьому в ситуації, коли надійшла передоплата однією сумою за одним договором, слід скласти одну податкову накладну**.

** Детальніше цей момент розглянуто у статті «Об’єднання та дроблення податкових накладних» у журналі «Бухгалтер 911», 2016, № 32.

податкові накладні, роботи, послуги, договір підряду, виконання робіт додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ми сподіваємося, що ця стаття була для Вас корисною.

Щоб отримати можливість читати журнал «Бухгалтер 911» повністю в будь-який час і з будь-якого носія, просто оформіть передплату на видання!

 

Передплата на «Бухгалтер 911» це:

  • доступ до всіх номерів журналу та фахової літератури в будь-який час
  • читання журналу з будь-яких електронних носіїв
  • можливість обговорювати і ставити запитання експертам редакції абсолютно безкоштовно.

Передплатити «Бухгалтер 911»

Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до 3 email адрес: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до 3 email адрес: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.