Теми статей
Обрати теми

Підприємець вчиться жити без печатки

Бала Людмила, податковий експерт, buhgalter911@mail.ua
У підприємця є печатка, але він хоче відмовитися від її використання. Як це зробити? Усе просто.
підприємець, печатка, електронний підпис, податківці, банк, повідомлення

У 2014 році право працювати без печатки з’явилося навіть у юросіб. Проте для того щоб скористатися ним, доводилося оформляти купу документів. Крім того, і держоргани продовжували вимагати печатку, і низка актів законодавства передбачала обов’язкове її використання в госпдіяльності.

Щоб скасувати таку неоднозначність, був прийнятий Закон України від 23.03.2017 р. № 1982-VIII (набув чинності 20.07.2017 р.). У ньому чітко прописано, що печатку можна не використати, навіть якщо вона у вас є*! img 1 Більше того, за відмову держорганів прийняти документ без печатки їм тепер «світить» адмінштраф (ст. 16624 КУпАП)!

* Вас може зацікавити стаття «Скасування печатки: гірко-солодка пігулка від законодавця» (журнал «Бухгалтер 911», 2017, № 18-19).

Отже, будь-який документ підприємця не може бути визнаний недійсним/проблемним тільки тому, що на ньому немає печатки. Тому є цілком зрозумілим бажання відмовитися від неї. Як же це зробити?

Крок 1 — банк. Відвідайте банк і подайте нову картку зі зразками підписів, але без печатки. Саме такий шлях відмови від печатки запропонував НБУ (лист від 11.12.2014 р. № 25-110/74213), і для юросіб він закріплений у п. 18.8 Інструкції № 492**. Стосовно ж підприємців у п. 18.18 Інструкції № 492 про відмову від печатки нічого не сказано, але за загальним правилом до них застосовуються ті ж норми, що і до юросіб (ст. 51 ЦКУ).

** Інструкція про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземній валютах, затверджена постановою Правління НБУ від 12.11.2003 р. № 492.

Крок 2 — податківці. Вони погоджуються з тим, що їм не потрібно повідомляти про появу або знищення печатки (категорія 135.01 ЗІР). З іншого боку, вони підкреслюють, що ПКУ вимагає завіряти документи печаткою, якщо вона в підприємця є (прикладом слугують пп. 44.7, 48.3, п.п. 20.1.2 ПКУ). Але ж з 20.07.2017 р. це необов’язково (ст. 581 ГКУ) img 2. Мабуть, ДФСУ «відстає».

Якщо ж підприємець подає звіти в електронному вигляді й у нього є електронний цифровий підпис (ЕЦП) — аналог печатки, то чи потрібно її скасовувати? Поки незрозуміло. Формально, за ст. 5 Закону про ЕЦП*** її не потрібно. Але якщо вже вона є, напевно, її варто використати, поки не сплине строк дії сертифіката.

*** Закон України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 р. № 852-IV.

Утім, можна і скасувати (як це зробити, детально описано за посиланням: http://www.acskidd.gov.ua/blokuvannya).

img 3Але після цього, радше за все, доведеться переукладати договір з податківцями про приймання електронних звітів.

Крок 3 — партнери. У відносинах з партнерами можна просто припинити використовувати печатку. Навіть якщо вона у вас є, з 20.07.2017 р. ви не зобов’язані її ставити ні на договорах, ні на інших первинних документах.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі