Теми статей
Обрати теми

Безкоштовні роздачі товарів у рекламних цілях: коли без ПДВ

Казанова Марина, податковий експерт
ДФСУ в ІПК від 23.05.2019 р. № 2343/6/99-99-15-03-02-15/ІПК конкретніше визначила, за яких умов безкоштовна роздача товарів у рекламних цілях не вимагає нарахування податкових зобов’язань з ПДВ. Отже, що ж потрібно для того, щоб обійтися без нарахування ПДВ при безкоштовних рекламних роздачах?

Ідеться про ситуацію, коли платник безкоштовно роздає товари (самостійно виготовлені/придбані/ввезені) або надає послуги в рекламних цілях.

Зазвичай, коли йдеться про безкоштовні передачі, то «маячать» відразу дві підстави для нарахування податкових зобов’язань (ПЗ) з ПДВ:

1) за п. 188.1 ПКУ — адже безкоштовна передача вважається постачанням (п.п. 14.1.191 ПКУ) — виходячи з мінбази;

2) за п. 198.5 ПКУ — що вимагає нарахування «компенсуючих» ПЗ у випадку негосподарського використання товарів/послуг.

При цьому у випадку з безкоштовною передачею товарів/послуг у рекламних цілях — підстав для нарахування ПЗ за п. 198.5 ПКУ немає, адже рекламна роздача — це госпдіяльність (оскільки її основна мета — збільшення обсягу продажів і, відповідно, — доходу). З чим погоджуються і фіскали (у тому числі й в обговорюваній нами ІПК).

А ось підстави для нарахування ПЗ за п. 188.1 ПКУ — залишаються.

Але фіскали вже протягом достатньо тривалого часу говорять, що в разі, якщо вартість товарів/послуг, які безкоштовно роздаються в рекламних цілях, включається у вартість товарів/послуг, що реалізовуються, то ПЗ з п. 188.1 ПКУ нараховувати не потрібно. Адже в такому випадку не буде окремої операції постачання товарів/послуг. Тобто в цьому випадку не потрібно нараховувати ПЗ ні за п. 188.1 ПКУ, ні за п. 198.5 ПКУ.

Якщо вартість безоплатно переданих товарів рекламного призначення НЕ включається до складу вартості продукції/послуг, то така передача товарів оподатковується ПДВ у загальному порядку, виходячи з мінбази, визначеної п. 188.1 ПКУ.

Тепер фіскали більше конкретизували, що мається на увазі під включенням вартості товарів, які безкоштовно роздаються, в продажну вартість товарів/послуг. Вони говорять — те, що вартість товарів/послуг, які безкоштовно роздаються/надаються, включається у вартість товарів/послуг, що реалізовуються, повинно бути визначено калькуляцією вартості товарів/послуг або іншим документом, визначеним обліковою політикою підприємства, яким установлюються ціни продажу.

Зверніть увагу! Ідеться не про віднесення на собівартість (адже вартість безкоштовно розданих товарів далеко не завжди туди потрапить), а про включення до кінцевої (продажної) ціни товарів, що продаються. Ну а оскільки ціну товарів калькулюють виходячи з усіх понесених витрат, цілком імовірно, що туди «поміститься» і вартість безкоштовних роздач.

Інакше кажучи, для ненарахування ПДВ при безкоштовних роздачах потрібно мати калькуляцію ціни товарів/послуг, у якій як окрема стаття буде виділено, що до неї (до продажної ціни) включається і вартість товарів/послуг, які безкоштовно передаються в межах рекламних акцій.

Можна мати й інший документ, який встановлює ціни продажу (але що це за документ, потрібно прописати в обліковій політиці).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі