Теми статей
Обрати теми

Підрядні роботи: якщо угода змінилася…

Казанова Марина, податковий експерт
Будівельна компанія закупила матеріали для виконання договору. Проте замовник змінив проект, внаслідок чого знадобилася закупівля інших матеріалів. Замовник не проти викупити у нас невикористані матеріали. Як це відоб­разити в обліку? Як провести продаж матеріалів замовникові?

За загальним правилом підрядник зобов’язаний виконувати роботи з використанням своїх матеріалів (ч. 1 ст. 839 ЦКУ). Тобто в цьому випадку матеріали, закуплені для проекту, який згодом був змінений, — власність підрядника. Відповідно, якщо замовник готовий їх забрати — то така операція є не інакше, як продаж.

Якщо зміна проекту відбувається після укладення договору і на таку зміну ви укладали додаткову угоду до договору — то можна прямо в додатковій угоді прописати, що придбані і невикористані для початкового проекту матеріали будуть компенсовані замовником з передачею їх йому у власність. Тоді укладати окремий договір на продаж матеріалів не потрібно. Таким договором виступатиме безпосередньо сама додаткова угода.

Можливий і інший варіант — укласти із замовником окремий договір на продаж матеріалів. Але в будь-якому випадку для цілей бухгалтерського і податкового обліку ця операція розцінюватиметься як продаж.

Передачу будматеріалів підрядникові слід оформити або видатковою накладною, або актом приймання-передачі матеріалів.

Оскільки в цьому випадку буде перехід власності на матеріали від підрядника до замовника — то така операція буде операцією постачання, відповідно — вимагатиме нарахування ПДВ. База оподаткування — договірна ціна, але не нижче ціни придбання матеріалів (п. 188.1 ПКУ).

У бухобліку — відображаємо продаж запасів. На субрахунку 205 «Будівельні матеріали» підприємства-забудовники відображають рух будівельних матеріалів, придбаних для виконання будівельно-монтажних робіт.

Враховуючи, що придбані матеріали не були використані за призначенням і належать для продажу, їх доцільно переказати на рахунок 28 «Товари».

з/п

Зміст господарської операції

Сума,

грн.

Бухгалтерський облік

Дебет

кредит

1

ТМЦ переведено до складу товарів

10000,00

28

205

2

Отримано передоплату

12000,00

311

681

3

Нараховано податкові зобов’язання з ПДВ

2000,00

643

641/ПДВ

4

Відвантажено матеріал

12000,00

377

712

5

Списано облікову вартість матеріалів

10000,00

943

28

6

Списано суму ПДВ

2000,00

712

643

7

Здійснено залік заборгованості

12000,00

681

377

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі