Де зберігати електронний підпис?

В обраному У обране
Друк
Амброзяк Наталя, юрист
Бухгалтер 911 Червень, 2019/№ 23
Зараз усі тільки й говорять, що про нові носії електронного підпису — токени, особливо після попереджень у квитанціях від податківців. Чи правда, що токени обов’язкові для всіх госпсуб’єктів? Чи не заблокують прийняття електронної звітнос­ті тим, у кого їх немає? Відповіді знайдете в цій статті.

Повідомлення з квитанцій («підпис на незахищеному носії») пов’язані з правовим регулюванням в ЕЦП-сфері, що змінилася. Адже ще 07.11.2018 р. набрав чинності Закон № 2155*. Ера ЕЦП змінилася ерою кваліфікованого електронного підпису або печатки (КЕП)**.

* Закон України «Про електронні довірчі послуги» від 07.10.2017 р. № 2155-VIII.

** Про це ви вже могли дізнатися зі статті «Попередження у квитанціях податківців: у чому проблема?» (журнал «Бухгалтер 911», 2019, № 16).

Чому тільки зараз фіскали стали попереджати про проблеми з підписом? Припускаємо, що це викликано перехідними положеннями до Закону № 2155. Відповідно до них ЕЦП і сертифікати відкритих ключів, видані до 07.11.2018 р., можуть використовуватися до закінчення строку дії сертифіката, але не пізніше 2 років з дня набрання чинності Законом № 2155 (тобто не пізніше 07.11.2020 р.) (п. 5 розд. VII Закону № 2155). Документи, підписані старими ЕЦП, визнаються дійсними. А це означає, що й до звітності в податківців претензій бути не повинно.

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити