Теми статей
Обрати теми

Якщо бухгалтер виконує функції кадровика

Александрова Олеся, експерт з кадрових і податкових питань
Якщо підприємство не може дозволити собі мати в штаті інспектора з кадрів, зазвичай, його обов’язки «вішають» на бухгалтера. Як оформити такі обов’язки, щоб і документи були в порядку і перевіряючі не чіплялися? Зараз усе розповімо.

Варіант узаконення таких дій залежатиме від того, чи є посада інспектора з кадрів у штатному розписі підприємства.

«Кадровика» немає в штатному розписі. У такому разі обов’язки з кадрового обліку слід прописати в посадовій інструкції бухгалтера. Тобто по суті розширити бухгалтерські обов’язки обов’язками інспектора з кадрів. Якщо ви вирішили зробити таке «розширення» в процесі роботи бухгалтера, то врахуйте, що для останнього це буде зміною істотних умов праці. А отже, доведеться попередити бухгалтера про це за два місяці (ст. 32 КЗпП).

Звісно, якщо ви зробите це «заднім числом», то ми про це нікому не скажемо img 1.

При такому способі бухгалтерові не доведеться доплачувати понад установлений оклад за кадрове навантаження. Адже він займатиметься таким навантаженням у межах своїх посадових обов’язків. При цьому, підписуючи кадрові документи, він повинен буде зазначати свою посаду, наприклад, «головний бухгалтер».

«Кадровик» є в штатному розписі. Якщо в штатному розписі передбачено посаду інспектора з кадрів, то виконувати його посадові обов’язки бухгалтер може: або в порядку суміщення професій (посад) (лист Мінпраці від 06.03.2006 р. № 09-96), або через сумісництво.

Розпочнемо із суміщення. Доручати працівникові виконання додаткових обов’язків у порядку суміщення професій (посад) краще за все за його згодою.

Інакше підприємству доведеться пройти процедуру з повідомленням за 2 місяці, прописану в ч. 3 ст. 32 КЗпП.

Уникнути необхідності повідомлення допоможе власне бажання працівника.

У такому разі: бухгалтер подасть на ім’я керівника заяву з проханням дозволити йому виконувати обов’язки за іншою посадою; керівник на підставі такого документа видасть наказ (розпорядження) про покладання на бухгалтера додаткових обов’язків у порядку суміщення професій.

У наказі зазначають посаду, за якою встановлюється суміщення, і розмір доплати (ст. 105 КЗпП), а також період, на який установлюється суміщення (за необхідності). З наказом працівника ознайомлюють під підпис.

Починаючи із цього моменту, у разі підписання кадрових документів бухгалтер повинен зазначати назву посади «Інспектор з кадрів».

Переходимо до сумісництва. Його доречно застосовувати, якщо бухгалтер прийнятий на неповний робочий час і кадровим питанням готовий присвятити себе тільки після закінчення виконання бухгалтерських обов’язків. Адже сумісництво — це робота за іншими трудовими договорами у вільний від основної роботи час. Якщо ж чітко розділити обов’язки не виходить, рекомендуємо все ж замислитися про варіант суміщення професій.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі