Теми статей
Обрати теми

Порядки ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО: новий рівень

Шевчук Михайло, податковий експерт
На новий рівень обіцяють ви­йти процеси реєстрації, перереєстрації, скасування реєстрації та опломбування РРО. Принаймні для цього створено всі необхідні передумови: Мінфін затвердив Порядок ведення реєстру екземплярів РРО та Порядок ведення реєстру ЦСО1. А це означає, що з дати набрання ними чинності запрацювала «друга хвиля» змін, внесених наказом № 7732. Подробиці — у нашій статті!

1 Затверджені наказом Мінфіну «Про затвердження порядків ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій та реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій» від 13.02.2019 р. № 64.

2 Наказ Мінфіну «Про затвердження Змін…» від 20.09.2018 р. № 773. Детальніше про цей документ ви могли прочитати у статтях «Зміни в РРО-нормативці: КОРО, до побачення?» (журнал «Бухгалтер 911», 2018. № 43) та «РРО-зміни: продовжуємо вивчати» (журнал «Бухгалтер 911», 2018, № 44).

Старт дано! Обговорюваний наказ уже набрав чинності — з 19.04.2019 р. Цього дня він був опублікований у бюлетені «Офіційний вісник України», 2019, № 30. А згідно з п. 5 наказу він набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Інша річ, що в тексті самого наказу (п. 2) передбачено особливі строки для формування реєстрів екземплярів РРО та ЦСО, яке повинно зайняти 2 — 3 місяці.

Надалі ці реєстри поповнюватимуться img 1 у міру необхідності.

У чому ж покращення? Як рапортує Мінфін3, віднедавна реєстрація РРО повинна здійснюватися за спрощеною процедурою. Для її проведення достатньо однієї заяви, яку можна подати в електронній формі без додатків. Власне, це те, що ми вже вам анонсували ще при набранні чинності наказом № 7734.

3 minfin.gov.ua/news/view/minfin-zatverdyv-novyi-poriadok-vedennia-reiestru-ekzempliariv-rro-ta-reiestru-tsso?category=novini-ta-media.

4 Стаття «РРО-зміни: продовжуємо вивчати» в журналі «Бухгалтер 911», 2018, № 44.

Таке спрощення можливе завдяки запровадженню електронного обміну документами між усіма суб’єктами відносин у сфері застосування РРО (виробником, користувачем РРО, ЦСО та ДФСУ).

Можливості подання заяви про реєстрацію РРО, як і отримання реєстраційного посвідчення в паперовій формі, ніхто при цьому не скасовував.

Як зазначає Мінфін, ДФСУ не лише розробила нові електронні форми документів, а й створила сервіси в Електронному кабінеті, що дозволяють виробникам (постачальникам) подавати заяви, а ЦСО — повідомляти про укладені договори.

Уже зараз в Електронному кабінеті поступово формуються:

Реєстр екземплярів РРО (cabinet.sfs.gov.ua/registers/rro-instance). У ньому можна знайти реєстратор, який цікавить, за серійним номером і кодом моделі РРО;

Реєстр центрів сервісного обслуговування (cabinet.sfs.gov.ua/registers/rro-cso). У ньому пошук ЦСО здійснюється за податковим номером і кодом моделі РРО, який він обслуговує.

Як же створюються ці реєстри?

Реєстр екземплярів РРО. Згідно з п. 2 наказу № 64 ДФСУ (саме вона є розпорядником реєстру й інформаційно-телекомунікаційної системи реєстру) формує реєстр екземплярів РРО та включає до нього всі екземпляри реєстраторів, які:

а) зареєстровані в органах ДФСУ і перебувають в експлуатації;

Не стосується це РРО, що зареєстровані для господиниць або суб’єктів господарювання із місцезнаходженням на тимчасово окупованих територіях.

б) перебували в експлуатації на дату набрання чинності наказом № 64 з присвоєнням їм реєстраційних номерів.

Для цього податківцям відведено строк не пізніше двох місяців, наступних за місяцем набрання чинності наказом № 64. Тобто травень і червень цього року.

Взяти участь у формуванні реєстру можуть й інші суб’єкти відносин у сфері застосування РРО.

Так, подати заяви про включення до реєстру всіх екземплярів РРО, поставка яких була здійснена до 19.04.2019 р., строк служби яких не сплив і які не включені до реєстру, повинні виробники (постачальники) РРО. Їм для цього відведено три місяці, що настають за місяцем набрання чинності наказом № 64 (тобто травень — липень).

У такі ж строки подати податківцям заяву про реєстрацію РРО, який не включено до реєстру на дату подання такої заяви, може й користувач реєстратора. При цьому йому слід додати до заяви копії: (1) документів, що підтверджують факт купівлі або безоплатного отримання реєстратора у власність5; (2) паспорта (формуляра) РРО та паспорта модема (якщо застосовують зовнішній модем).

5 Або іншого документа, що підтверджує право власності або користування.

На підставі зазначених документів орган ДФСУ включає РРО до реєстру.

Перелік даних, які включаються до реєстру, наведений у п. 4 розд. І Порядку ведення реєстру екземплярів РРО, затвердженого наказом № 64 (ср. ).

Кожному екземпляру РРО, включеному до реєстру, присвоюють унікальний реєстраційний номер, який не змінюється протягом усього строку застосування РРО.

Важливо: дані з реєстру не є інформацією з обмеженим доступом. Виняток — реєстраційні номери облікових карток або серії (за наявності) та номери паспортів фізосіб-підприємців.

Реєстр ЦСО. Що стосується цього реєстру, то його первинне наповнення інформацією про такі центри здійснюється на підставі заяв виробників (постачальників) РРО. Для цього відведено два місяці після набрання чинності наказом № 64.

Розпорядником реєстру й інформаційно-телекомунікаційної системи реєстру знову-таки є ДФСУ.

Подальше наповнення реєстру відбуватиметься згідно з Порядком ведення реєстру ЦСО РРО, затвердженим наказом № 64.

При цьому ЦСО, який укладає договір про технічне обслуговування та ремонт РРО, на момент укладення такого договору має бути включений до реєстру ЦСО.

Зверніть увагу: згідно з п. 4 розд. І Порядку ведення реєстру ЦСО РРО до реєстру можуть включатися:

— тільки ті ЦСО, якими укладено договори з виробниками (постачальниками) моделей (модифікацій) РРО на надання послуг щодо введення в експлуатацію, технічного обслуговування, гарантійного, післягарантійного ремонту РРО згідно з експлуатаційною та ремонтною документацією виробника (постачальника);

виробники (постачальники) РРО, які самостійно виконують функції ЦСО. При цьому включення до реєстру такої особи повинне відбуватися в загальному порядку на підставі заяви, яку виробник (постачальник) РРО подає після включення до держреєстру РРО.

Перелік інформації про ЦСО, яка включається до реєстру, наведений у п. 2 розд. ІІ Порядку ведення реєстру ЦСО РРО.

Дані із цього реєстру також не є інформацією з обмеженим доступом (крім реєстраційних номерів облікових карток або серії (за наявності) та номера паспорта фізосіб-підприємців).

Реєстрація нового РРО по-новому. Така реєстрація повинна відбуватися в такому порядку:

1) виробник РРО включає ЦСО до реєстру ЦСО. При цьому підстави для відмови у включенні екземпляра РРО до реєстру перелічені в п. 3 розд. ІІІ Порядку ведення реєстру екземплярів РРО;

2) виробник РРО включає екземпляр РРО до реєстру екземплярів РРО. Відмовити у включенні ЦСО до реєстру податківці можуть тільки на підставах, перелічених у розд. V Порядку ведення реєстру ЦСО РРО;

Як бачите, на цьому етапі інформація потрапляє до обох реєстрів, що нас цікавлять.

3) ЦСО надсилає електронне повідомлення про укладений договір з власником РРО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО. ДФСУ повідомляла6, що створила можливість для подання ЦСО повідомлення про укладення договору про технічне обслуговування та ремонт РРО;

6 cabinet.sfs.gov.ua/news/8125521285AA0300E0530A502807A1D7.

4) суб’єкт господарювання — власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО;

5) ДФСУ направляє до ЦСО довідку про резервування фіскального номера;

Дійсна така довідка три дні (а не п’ять робочих, як було передбачено раніше).

6) ЦСО вводить РРО в експлуатацію і направляє до податкової, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО;

7) ДФСУ видає реєстраційне посвідчення.

Як бачите, участь користувача РРО у його реєстрації в податковій мінімізована. Йому достатньо придбати новий РРО, укласти договір із ЦСО, після чого подати заяву про реєстрацію РРО.

Зміни і ще раз зміни. Виходить, одночасно з тим, як набрали чинності зміни до Порядку опломбування РРО7, внесені наказом № 773, тут же в нього було внесено… ще одні зміни — цього разу наказом № 64.

7 Затверджений наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547.

Так, цим Порядком тепер визначена форма акта про встановлення несправності фіскального блоку під час гарантійного (післягарантійного) ремонту (додаток 4).

При цьому встановлено, що другий екземпляр такого акта ЦСО передає в електронній формі до територіального органу ДФС, де проводиться реєстрація цього реєстратора (п. 20 розд. ІІ Порядку).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі