Один РРО за декількома адресами: чи можливо таке?

Хмелевський Ігор, податковий експерт
Бухгалтер 911 Вересень, 2019/№ 39
В обраному У обране
Друк
Підприємство має декілька торговельних майданчиків у різних районах, які надає іншим юр­особам і ФОП під розміщення їх об’єктів торгівлі. Для збору готівкової плати за ці послуги підприємство зареєструвало по одному міні-РРО за адресою кожного з таких майданчиків, хоча для оптимізації його роботи достатньо було б й одного касового апарата. Податківці порадили зареєструвати резервний РРО і використовувати його на всіх майданчиках, але є сумнів у правильності такої поради.

За загальним правилом РРО реєструють у податковому органі за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків (п. 3 гл. 2 розд. ІІ Порядку № 547*).

* Порядок реєстрації та застосування РРО, затверджений наказом Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547.

Відповідальна особа контролюючого органу вносить до реєстраційного посвідчення назву та адресу господарської одиниці, на якій використовується РРО.

Під господарською одиницею при цьому розуміють стаціонарний або пересувний об’єкт, у тому числі транспортний засіб, де реалізуються товари або надаються послуги і здійснюються розрахункові операції. Адресою господарської одиниці є адреса, зазначена в документі на право власності або користування господарською одиницею, договорі оренди (п. 3 розд. I Порядку № 547).

З урахуванням наведених норм дії підприємства можна вважати загалом правильними. А ось порада ваших податківців щодо резервного РРО — помилкова. З’ясуємо чому.

З одного боку, з резервним РРО дійсно можна працювати на декількох господарських одиницях суб’єкта господарювання. Про це свідчить п. 20 гл. 2 розд. ІІ Порядку № 547, згідно з яким у реєстраційному посвідченні резервного РРО зазначають назву та адресу господарської одиниці, на якій він зберігатиметься, а також назви та адреси всіх господарських одиниць, де він може використовуватися.

Проте призначення резервного РРО зовсім не в тому, щоб почергово працювати на ньому на кожній з господарських одиниць.

Для постійної роботи там мають бути зареєстровані основні РРО.

А резервний РРО можна використовувати лише на період виходу з ладу основного РРО і здійснення його ремонту (ст. 5 Закону про РРО).

Отже, резервний РРО — не вихід.

Крім того, є ризик, що фіскали визнають роботу через резервний РРО за відсутності підстав для його використання такою, яка здійснювалася не через належним чином зареєстрований касовий апарат. А всі чеки, вибиті на резервному РРО, не приймуть як розрахункові, що загрожує штрафами згідно з п. 1 ст. 17 Закону про РРО.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд