Теми статей
Обрати теми

Нова об’єднана звітність — нові проблеми

Мірошниченко Віталіна, податковий експерт
Дебют нової об’єднаної звітності багато хто запам’ятає надовго. Багатьом квитанції про прийняття взагалі не надходять. Багатьом надходять квитанції про те, що звітність не прийнята з посиланням на «загадкові» помилки. Причому нарахування з такої не прийнятої звітності в Електронному кабінеті (ЕК) іноді видно. У чому проблема й що робити?

Декларація ФОП на єдиному податку

У чому проблема? Бланк декларації оновився. ФОП були до цього готові, а ось податківці та ПФУ, на жаль, ні img 1. Як показала практика, незалежно від того, подавали ФОП у складі нової деки ЄСВ-додаток (порожній) чи не прикріплювали його взагалі, квитанція № 2 все одно часто не надходила або надходила про те, що звітність не прийнята з посиланням на «загадкову» помилку.

Чому? Очевидно, річ у тому, що новий об’єднаний звіт тепер перевіряють два органи: спочатку — податківці, а потім — ПФУ. Мабуть, ПФУ не може обробити звіт, у якому немає ЄСВ-інформації. Тому надходить квитанція № 2 із зазначенням «помилки». Але при цьому нарахування з єдиного податку щодо платника часто в ЕК «сідають» (видні).

То треба було заповнювати й подавати ЄСВ-додаток? Ні, цього робити не потрібно! У більшості випадків*.

* Деталі знайдете, зокрема, у статті «Game over», або декларація єдиноподатника, який прощається зі спрощенкою» цього номера.

Така необхідність може виникнути, тільки якщо ФОП знімається з держреєстрації або переходить зі спрощенки на загальну систему.

І податківці та ПФУ цього не заперечують. Тому тут вашої помилки немає!

Що ж робити, якщо деку вже подали? Формально, якщо квитанція № 2 надходить із відмовою (найчастіше надходили квитанції з кодом помилки «01»), то це означає, що декларація не прийнята взагалі. А отже, її потрібно подати повторно. Тобто подати наново до настання граничного строку подання декларації з типом «Звітна» (змінивши дату подання).

Чому «Звітна», а не «Звітна нова»? Тому що перша декларація не прийнята. «Звітну нову» подавати просто ні до чого (нічого виправляти).

Але цього разу проблема — нетривіальна. Так, у багатьох ФОП, незважаючи на відсутність квитанції № 2 або отримання цієї квитанції з відмовою, нарахування щодо єдиного податку в ЕК з’явилися img 2. На тлі цього багато хто переживає, чи не почнуть двоїтися дані.

Вважаємо, що якщо ви отримали квитанцію № 2 з відмовою в прийнятті, то потрібно подати повторно декларацію з типом «Звітна» (а не «Звітна нова»). Вона й буде оригіналом. Іншого оригіналу просто не буде, тобто й задвоєння не буде.

Як показує практика, з понеділка (19 квітня) квитанція № 2 надходить умить. А нарахування ЄП не задвоюються img 3. Податківці просто змінюють в ЕК реєстраційний номер деки (зазначають за останньою поданою декою й «успішною» квитанцією № 2).

Тим же, кому надійшла тільки «успішна» квитанція № 1, а квитанція № 2 взагалі не надходила, можна порадити трохи почекати. З одного боку, контролери порушують відведений їм строк на відправлення квитанції № 2 (вона формується не пізніше наступного робочого дня з моменту формування квитанції № 1**). З іншого боку, згідно з Примірним Договором про визнання електронних документів ми можемо повторно переподавати електронні документи «у разі неотримання першої квитанції від контролюючого органу або у разі надходження другої квитанції про неприйняття електронних документів».

** Пункт 9 розд. II Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 р. № 557.

Якщо ближче до граничному строку жодної реакції / роз’яснень податківців не з’явиться, очевидно, декларацію потрібно буде подати наново — знову-таки з типом «Звітна».

Чи можуть оштрафувати? Боятися штрафу за порушення в цьому випадку не варто. Насправді в такій ситуації немає вини ФОП. Але річ навіть не в тому, хто винен, а в тому, що під час карантину штрафи за порушення граничних строків подання звітності / за донарахування податківцями податкових зобов’язань з єдиного податку не працюють img 4 (п. 521 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ). Адмінштрафу (від якого не захищає карантинний штрафний мораторій) теж немає, якщо у вашому випадку ЄСВ-інформація за I квартал подаватися не повинна.

Об’єднаний ЄСВ/ПДФО/ВЗ-розрахунок

Не краще йдуть справи з «роботодавським» Податковим розрахунком з ЄСВ/ПДФО/ВЗ. Його допрацьовують «на ходу». Помилок, як показує практика, багато (позначка стоїть у графі «ознака неповного робочого часу» — дістаємо відмову в прийнятті розрахунку на тій підставі, що не заповнений додаток 6; є виплати зовнішнім сумісникам — дістаємо відмову, якщо немає даних за рядком «Середньооблікова кількість штатних працівників за звітний період, осіб» тощо).

Деякі помилки вже усунули, деякі — у процесі.

Що тут важливо розуміти. Якщо ви отримали квитанцію № 2 з відмовою в прийнятті Податкового розрахунку — це означає, що формально він не поданий! Нехай навіть ви бачите, що все зробили правильно і йдеться про технічну проблему з боку контролерів.

У такому разі Податковий розрахунок потрібно подати повторно наново (заповнений так само, як і раніше, — тобто правильно). Тип Розрахунку при цьому використовуємо саме «Звітний» і сподіваємося на те, що на момент його подання програмне забезпечення вже буде допрацьовано.

Використовувати тип форми «Звітний новий» у такому разі не можна.

Якщо ж ви дійсно допустили помилки в поданому й головне прийнятому (є позитивна друга квитанція) Податковому розрахунку, то тоді вже йдемо шляхом подання Розрахунку з типом «Звітний новий» (або «Уточнюючий» — якщо Розрахунок подавати будемо після 11 травня). Виправленню помилок у цьому номері присвячені декілька матеріалів***.

*** Див., зокрема, статтю «Виправлення помилок у звітності з ПДФО, ВЗ і ЄСВ».

Тут уже важливо не випустити з уваги той факт, що карантинний штрафний мораторій не поширюється на адмінштрафи, які загрожують за порушення, пов’язані з об’єднаною звітністю**** img 5.

**** Див., зокрема, статтю «Адмінштрафи за податковими та ЄСВ-порушеннями: звільнення немає!» (журнал «Бухгалтер 911», 2020, № 18).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі