Теми статей
Обрати теми

Апгрейд Класифікатора професій: що робити та куди бігти?

Кучерова Оксана, юрист
Записи у трудовій книжці про найменування роботи, професії або посади, на яку прийнятий працівник, повинні відповідати найменуванням професій і посад, зазначеним у Класифікаторі професій. Нещодавно до нього були внесені чергові зміни. Ми цінуємо ваш час, тому з радістю підкажемо, як врахувати ці новації у кадровій документації.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Зміни №8 — Зміни № 8 до національного класифікатора ДК 003:2010 «Класифікатор професій», затверджені наказом Міністерства економічного розвитку України від 15.02.2019 р. № 259.

Інструкція № 58 — Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 р. № 58.

КОРОТКО ПРО ЗМІНИ

Мінекономрозвитку своїм наказом затвердило Зміни № 8 до національного класифікатора ДК 003:2010 «Класифікатор професій».

Це вже восьмий апгрейд Класифікатора професій. Знаємо, що не всім подобається працювати з Класифікатором професій, не всі вважають його використання виправданим і необхідним, але «маємо те, що маємо». Тому наше з вами завдання — по-перше, розібратися, на що вплинуть ці зміни, по-друге, визначитись, як їх врахувати у кадровій документації.

Відразу скажемо, що Зміни № 8 досить вузькоспрямовані та зачіпають здебільшого посади органів місцевого самоврядування, установ освіти та медицини, підприємств хімічної промисловості. Водночас ця інформація буде корисною для всіх роботодавців, оскільки пояснює алгоритм необхідних дій у разі зміни професійних назв робіт у зв’язку з внесенням змін до Класифікатора професій. Тож якщо ці зміни вас зараз не торкнулися, ви будете підготовлені заздалегідь.

КОРИГУЄМО НАЗВУ ПРОФЕСІЇ

Здебільшого Мінекономрозвитку навело лад у професійних назвах робіт, не змінюючи суть професії та її код.

Тобто здійснило лише косметичні зміни. Наприклад, «Інспектор з обліку та бронювання військовозобов’язаних» (код КП 3439) тепер має виписуватися у вигляді «Інспектор з військового обліку».

Як бачимо, внаслідок такого коригування трудові функції працівника не змінюються, не змінюється й код такої професії. Саме тому ми вважаємо, що у разі якщо трудова функція працівника не змінюється, то повідомляти його про зміну назви посади за 2 місяці не потрібно. Адже істотні умови праці не змінились.

Але навіть така «дрібничка» призведе до змін у штатному розписі та у трудовій книжці працівника. Щоб актуалізувати кадрові документи, роботодавцю потрібно здійснити 5 кроків.

КРОК 1. Видаємо наказ (розпорядження) з основної діяльності про внесення змін до штатного розпису або затверджуємо штатний розпис у новій редакції (кому як більше подобається). Головне — виключити стару посаду і ввести нову.

Приведення штатного розпису у відповідність до Класифікатора професій відбувається за такою процедурою:

— проводиться аналіз назв посад (професій) на відповідність Класифікатору професій;

— аналізуються фактично виконувані працівниками завдання та обов’язки на відповідність назвам посад (професій) з урахуванням кваліфікаційних характеристик і кваліфікаційних вимог, установлених для відповідних професій;

— оформляються результати аналізу штатного розпису та готується доповідна записка про необхідність внесення змін до штатного розпису;

— видається наказ з основної діяльності про внесення змін до штатного розпису.

img 1

КРОК 2. Видаємо наказ (розпорядження) з особового складу про внесення змін до трудової книжки та інших кадрових документів.

img 2

КРОК 3. Інформуємо працівника про зміну найменування його посади. Це можна зробити шляхом ознайомлення його з відповідним наказом.

КРОК 4. Вносимо відповідний запис до трудової книжки працівника. На жаль, порядок внесення таких змін в Інструкції № 58 не прописаний.

На наш погляд, тут можна діяти за аналогією зі зміною найменування підприємства (див. п. 2.15 Інструкції № 58). Цей порядок передбачає внесення до графи 3 трудової книжки запису про зміну «такої-то» назви з «такого-то числа» на «таку-то». А в графі 4 трудової книжки потрібно навести назву, дату та номер документа, на підставі якого вноситься запис.

img 3

КРОК. 5 Вносимо зміни до інших кадрових документів. Деякі з них, наприклад особову картку працівника, можна підкоригувати.

Не забудьте ознайомити працівника із новим записом у трудовій книжці — під підпис в особовій картці.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі