«Риби шукають, де глибше...», або Правила переведення працівників

В обраному У обране
Друк
Мацокін Андрій, головний редактор журналу "Держслужбовець", Мирний Іван, експерт з питань трудового права
Держслужбовець Травень, 2019/№ 5
Зміни в суспільстві та державі стали звичайними явищами, які вирують на законодавчому полі. Зміна законодавства трансформує органи місцевого самоврядування та державні органи. Одним щастить тільки змінити «вивіску», іншим же доведеться пройти важкий шлях модифікацій. У такій ситуації звичайним стає явище, коли працівник переходить на іншу роботу. Як правильно провести ці «трансфери», нагадаємо вам у статті.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

КЗпП — Кодекс законів про працю України від 10.12.71 р.

Закон № 889Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889.

Закон № 2493Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III.

Закон № 504Закон України «Про відпустки» від 15.11.96 р. № 504/96-ВР.

Постанова № 9постанова Пленуму ВСУ «Про практику розгляду судами трудових спорів» від 06.11.92 р. № 9.

Постанова № 255постанова КМУ «Про гарантії та компенсації при переїзді на роботу в іншу місцевість» від 02.03.98 р. № 255.

Інструкція № 58Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту та Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58.

Лист № 175 — лист Мінсоцполітики від 25.09.2013 р. № 175/06/186-13.

З урахуванням того, що Закон № 889 та Закон № 2493 є спеціальними для цілей проходження державної служби і служби в ОМС, відразу звернемося до їх норм.

Стаття 41 Закону № 889 визначає для державних службовців певні нюанси переведення.

1. Державний службовець з урахуванням його професійної підготовки та професійної компетентності може бути переведений без обов’язкового проведення конкурсу:

1) на іншу рівнозначну або нижчу вакантну посаду в тому самому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), — за рішенням керівника державної служби;

2) на рівнозначну або нижчу вакантну посаду в іншому державному органі, у тому числі в іншій місцевості (в іншому населеному пункті), — за рішенням керівника державної служби в державному органі, з якого переводиться державний службовець, та керівника державної служби в державному органі, до якого переводиться державний службовець.

Державний службовець, призначений на посаду без конкурсу, не може бути переведений на вищу посаду державної служби без проведення конкурсу.

2. Переведення здійснюється лише за згодою державного службовця.

3. Не допускається переведення в іншу місцевість державного службовця — вагітної жінки або особи, яка є єдиним опікуном дитини віком до 14 років, а також державного службовця, який у встановленому законодавством порядку визнаний особою з інвалідністю. Не допускається таке переведення також у разі виникнення в державного службовця особливо важливих особистих або сімейних обставин.

Закон № 2493, окрім норми, зазначеної у ст. 10 («У разі необхідності, за згодою сторін, посадова особа місцевого самоврядування може бути переведена на рівнозначну чи нижчу посаду або посаду радника чи консультанта без конкурсного відбору»), не містить про переведення зовсім нічого.

Тож оскільки спеціальні закони не визначають механізму переведення, звернемося до норм КЗпП, які регулюють певні моменти служби, не визначені Законом № 889 та Законом № 2493.

ТРИ МОМЕНТИ ПЕРЕВЕДЕННЯ

1. КЗпП містить декілька видів переведення. Законодавець старанно розставив норми про переведення працівників по всьому КЗпП. Головний трудовий закон так і рясніє його різними видами. Все б нічого, але кожен вид переведення має свої схеми та нюанси оформлення, які кадровик повинен пам’ятати.

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити