Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про надання субвенції районному бюджету на закупівлю апаратури для сільського клубу

Ковшова О., економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»
Сільська рада надала субвенцію районному бюджету для закупівлі апаратури для сільського клубу. Потім районна рада приймає рішення передати закуплену апаратуру з балансу відділу культури районної державної адміністрації на баланс сільської ради. Чи може сільська рада відмовитись від прийняття апаратури, мотивуючи це тим, що в штаті сільської ради відсутній працівник, який може бути матеріально відповідальною особою (безпосередньо пов’язаний з експлуатацією апаратури). Чи можна було надавати субвенцію на район? Чи, можливо, є інша причина відмови? Як діяти?

З 2015 року фінансування, зокрема, сільських, селищних та міських палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля, інших клубних закладів та бібліотек в містах районного значення, селищах та селах віднесено до районних бюджетів. Знайти таку норму можна у ст. 89 Бюджетного кодексу України (далі за текстом — БК). Разом з тим п. 20 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» БК у 2018 році подовжена можливість фінансування таких закладів з бюджетів міст районного значення, селищ та сіл. Такі видатки здійснюють за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування. Отже, БК передбачає два варіанти фінансування таких закладів із:

1) районного бюджету;

2) бюджету села, селища, міста районного значення за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету.

Отже, із запитання читача випливає, що сільський клуб фінансується саме за рахунок районного бюджету. Одночасно сільській раді не заборонено відповідно до чинного законодавства надавати субвенцію районному бюджету на відповідні цілі, у тому числі й на закупівлю апаратури для сільського клубу.

Статтею 7 БК та ст. 61 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» надано право ОМС самостійно визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до законодавства України. Остаточне визначення напрямів використання бюджетних коштів належить до компетенції відповідних ОМС та місцевих органів виконавчої влади. Місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету (ч. 1 ст. 93 БК). Тобто це не заборонено чинним законодавством.

Відповідно до ч. 2 ст. 101 БК місцеві ради можуть передбачати у відповідних бюджетах міжбюджетні трансферти, зокрема інші субвенції. Умови надання субвенцій визначаються відповідним договором сторін, який є невід’ємною частиною відповідних рішень місцевих рад про передачу коштів між місцевими бюджетами.

Тобто, сільські, селищні ради мають право, у разі наявності надлишкових коштів, спрямувати кошти сільського, селищного бюджету у вигляді іншої субвенції районному бюджету. Умови використання районною радою коштів, що передаються, повинні бути викладені у спільному договорі між надавачем субвенції та її отримувачем. Рішення про передачу/прийняття бюджетних ресурсів приймається обома місцевими радами та затверджується у відповідних місцевих бюджетах. Крім того, утримання бюджетного закладу, яким є сільський клуб, проводиться з районного бюджету згідно з кошторисом такого закладу. На утримання кожного бюджетного закладу складається один кошторис видатків, що є основним документом, у якому зазначаються джерела фінансування видатків та їх обсяг (за економічною класифікацією видатків), визначений рішенням про бюджет. У разі передачі цільових коштів до районного бюджету з бюджету села, селища джерелами проведення видатків на утримання такого закладу є трансферт із сільського, селищного бюджету та доходи районного бюджету.

На думку редакції, із запитання випливає, що сільська рада надала субвенцію районному бюджету для закупівлі апаратури для сільського клубу з тієї причини, що клуб фінансується з районного бюджету й сільська рада не має змоги самостійно придбати апаратуру відповідно до вимог чинного законодавства. Одночасно апаратура, яка придбана за кошти місцевого бюджету, є власністю громади. Відповідно, вона повинна бути зарахована на баланс сільської ради. Відсутність працівника, що може бути матеріально відповідальною особою, не може бути причиною відмови у прийнятті сільською радою апаратури на баланс, так як це можна оформити договором про матеріальну відповідальність на особу, яка може бути якимось чином пов’язана або не пов’язана з експлуатацією апаратури (працівника ради). Як варіант можна скласти договір зберігання між сільською радою та клубом і відповідальність за збереження та втрату апаратури у такому разі ляже на працівників клубу. Зауважимо: питання укладення договору зберігання закріплено у ст. 936-955 Цивільного кодексу України.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі