Теми статей
Обрати теми

Конкурс «Місцеве самоврядування — це ми!»

Більшість творів учасників конкурсу «Місцеве самоврядування — це ми!»1 наповнені відвертим бажанням молодих людей змінювати свій населений пункт зокрема та свою країну взагалі. До уваги — твори із циклу «Очима дитини». Надихайтесь!

1 Див. «Місцеве самоврядування» № 2 за лютий 2017 р., с. 78.

Твір на тему «Яке місцеве самоврядування нам потрібне?»

Виконала учениця 9-А класу ХЗОШ № 148 Травкіна Ядвіга

Навколо тільки й чути: «Молодь — це майбутнє нашої країни». І те, як ми будемо виховані, вплине на формування поглядів наступного за нами покоління. Отже, ми, юні громадяни України, маємо право вже зараз задавати щасливий сценарій свого буття? Так! І навіть більше — задавати щасливий сценарій усій нації!!! Тому, за допомогою своїх одноліток, я хочу провести невеличкий аналіз, наскільки сучасна молодь готова будувати власний сценарій, вирішуючи проблеми міста нарівні з дорослими, і які виникають з цим труднощі.

Отже, як вже було сказано, «місто» покладає великі надії на свою молодь, але чи готові умови для їх втілення? І взагалі, чи існують якісь чинники, щоб нас, молодь, можна було чимось зацікавити, та такі, щоб далі спільними зусиллями можна було б зробити реальні перетворення, корисні усім мешканцям міста?

З 2000 року в моїй школі існує шкільна дитячо-юнацька організація «Гармонія», що складається з 8 міністрів, які працюють над реалізацією багатовекторного проекту «Ми — українці». Наше учнівське самоврядування будується на засадах партнерства й розвитку колективу через формування перспектив, суспільної думки та створення ситуації змагання. Це справжня школа лідерства для нас! Усі разом ми усвідомлюємо, що від громадянської та суспільної позиції кожного з нас сьогодні залежить наше шкільне життя, а вже завтра — життя нашої країни! Нещодавно на чергових зборах учнівського самоврядування в школі ми обговорювали питання участі молоді у розвитку демократичного суспільства. Так, займаючи посаду міністра інформації та журналістики, я доповіла, що Кабінетом Міністрів України затверджено постанову «Про Державну цільову соціальну програму «Молодь України» на 2016 — 2020 роки», метою якої є підтримка та створення сприятливих умов для самореалізації української молоді та формування її громадянської позиції. Але, аналізуючи участь школярів у громадському житті, ми одноголосно прийшли до висновку, що є дві основні перешкоди. Перша — низький рівень оповіщення молоді про молодіжні організації, заходи, які вони організовують, волонтерство, та друга — як наслідок, пасивність самої молоді!

Виходом із цієї ситуації я бачу наступне: інформація про молодіжні громадські організації, які існують у місті, повинна бути поширена якомога більше, навіть через мас-медіа, тобто бути в широкому доступі для тієї молоді, яка з будь-яких причин не відвідує ніяких позашкільних або інших закладів, де, як зазвичай, вона і поширюється. Інформація повинна розповсюджуватися не тільки у вигляді друкованих видань, а й у вигляді рекламного відео за участю дітей, молодіжних соціальних відеороликів, орієнтованих на замислення громадян про ефективність співпраці органів влади та громадських організацій, передач радіо і телебачення, розміщуватись на сайтах шкіл, у соціальних мережах, на інформаційних стендах в холі школи та на дошках оголошень при дитячих майданчиках в мікрорайонах, постійно у школах проводити семінари-тренінги, презентації планів очікуваних заходів, обов’язково розповсюджувати інформацію на батьківських зборах у школі, оскільки саме батьки мають першочерговий шанс засіяти те демократичне зернятко в голови дітей, яке потім дасть свої сходи у вигляді міцної громадської позиції! Але водночас повинна бути довіра до влади! Тому влада повинна давати розширену інформацію про алгоритм співпраці із молоддю, вона повинна донести до їх свідомості, що молодіжний рух має неабияке значення в формуванні політичного життя міста або країни. Буває так, що багато молоді мають свої інноваційні ідеї, але просто не знають, кому про них розповісти, щоб втілити їх у життя, або взагалі впевнені, що їх ідеї нікому не потрібні та не цікаві владі, молодь не ходить на вибори, тому що не впевнена, що висунута політична програма кандидата може взагалі вплинути на їх особисте життя, як після перемоги того кандидата зміниться їх соціальний побут. І, як наслідок, зростає недовіра до влади та пасивність молоді. Якщо не втрутитись і не дати молоді змоги проявити свою громадську ініціативу, вона і далі буде байдужа до навколишнього. Участь у політичному житті та вирішенні проблем будь-якої громади не повинна лише обмежуватися голосуванням або висуванням своєї кандидатури на виборах, хоча і це, безумовно, важливо. На мою думку, в житті громади обов’язково повинна бути залучена активна молодь, у якої будуть певні права, простір та можливості для підтримки процесу прийняття рішення громади, впливу на цей процес або залучення до будь-якої іншої роботи, яка вплине на побудову кращого і квітучого суспільства. Ми повинні усвідомлювати, що закінчилися ті радянські часи, коли всі сподівалися на якусь «сильну людину» у владі, яка вирішить усі наші проблеми. Ні! Тепер настав час, коли треба вводити нові традиції в самоорганізації населення та розуміти, що відтепер ми разом в змозі створювати заможне суспільство в нашій країні. Молодь, як і більшість населення, повинна бути впевнена, що вони є не лише активними членами громад, а дійсно мають можливість впливати на рішення, що приймаються, і це вкрай важливо!!! Саме від цього участь громад буде мати сенс!!!

Отже, відтепер треба долати всі наявні чинники, які перешкоджають участі молоді у громадському житті, направити зусилля на громадянську освіту школярів шляхом обміну досвідом з молоддю країн Європейського Союзу та формувати навички активної участі у житті своїх громад. Діючи саме так, ми збудуємо нову європейську Державу!!!

Твір на тему «Яке місцеве самоврядування нам потрібне?»

Виконав учень 11 класу Балаклійської школи № 1 ім. О. А. Тризни Онишко Едуард Сергійович

Для мене місцеве самоврядування в Україні — це самостійність і відповідальність громадян, громад, сільських, селищних, міських рад, доступність і можливість участі кожного громадянина у покращенні якості життя району. В умовах політичної ситуації, що наразі склалася в Україні, можна гордо сказати: «Я можу брати участь у суспільно-політичному житті країни!». Звичайно, це поняття широке, але й саме самоврядування може здійснюватися на різних рівнях: від Верховної Ради України до територіальної громади. Я вважаю, що сучасна політика, юриспруденція, економіка конче потребують реформування, адже дійсні системи виборчого і соціального права є дещо застарілими і не достатньо актуальними в наш час. Будь-які зміни, як нам відомо, неможливі без нового, молодого та енергійного штату працівників галузі самоврядування. А хто краще за молодь буде генерувати «свіжі» ідеї та втілювати їх у життя? Саме молоді управлінці становлять рушійну силу в еволюції державної служби, і тому нинішня влада має всіляко сприяти залученню молоді до служб місцевого самоврядування.

На сьогодні ми, старшокласники, можемо брати участь у шкільному та подекуди районному самоврядуванні. Минулого року, наприклад, учні нашої школи (серед них і мої однокласники) брали участь у проекті «Відкривай Україну», в рамках якого розробили і втілили в життя проект з обладнання місця відпочинку на другому поверсі, а саме: прикрасили кімнату відпочинку, пофарбувавши стіни та розвісивши на стінах оздоблення, а також поставили комфортабельний диван. До того ж учасники цього проекту були присутні на конференціях з представниками місцевої влади району, у яких брали активну участь: презентували і захищали свої ідеї, тобто робили перші кроки на шляху до того, щоб стати активними учасниками суспільно-політичного життя району. У нашій школі також проводяться заходи більш локального самоуправління: нещодавно, наприклад, пройшли вибори президента та віце-президентів школи. Одним із віце-президентів, до речі, став мій однокласник. У передвиборчій кампанії більшість учнів виявила зацікавленість у справі вибору президента школи, хоча й не усі, на жаль, поставилися до цього питання серйозно. Очевидно, не вистачило знань, а, як наслідок, і розуміння важливості цього заходу для становлення соціальної та громадянської самосвідомості. Учні, які балотувалися на пост президента, і ті, хто їм допомагав, мабуть, уперше відчули себе у ролі урядовців, відчули, що означають боротьба та конкуренція в дорослому житті.

Важливе місце у підготовці майбутніх учасників процесу місцевого самоврядування займає районна рада старшокласників, завданням якої якраз і є вдосконалення учнівського самоврядування та поліпшення контакту між старшокласниками шкіл району шляхом обміну досвідом роботи, проведення спільних заходів, створення та здійснення проектів, спрямованих на долучення старшокласників у діяльності органів місцевого самоврядування різних рівнів.Тож для підйому соціальної свідомості та активності підростаючого покоління необхідно проводити більше подібних проектів, потрібно, щоб молодь могла з’ясовувати роль управлінця в житті міста, країни, чітко бачила, що саме може зробити для покращення життя територіальної громади власною працею.

Від редакції

Неможливо не помітити в тезах Ядвіги заклик до місцевої влади донести до молоді ідею спільної відповідальності за розвиток громади. Дівчина переконана: молодь готова бути залученою до процесів розбудови комфортних умов життя в громаді. Втім, вона не впевнена, що молодь обізнана про такі можливості. Для ОМС будуть цікавими запропоновані нею моделі роботи із молоддю. Обіймаючи спеціалізовану посаду в шкільному самоуправлінні, дівчина у 9 класі компетентно може говорити про це. А от Едуард звертає увагу на молодь як на потенційний кадровий ресурс для відбудови належної системи управління як на рівні громади, так і на рівні країни в цілому. Він наводить приклади молодіжних проектів, в яких беруть участь навіть школярі.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі