Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Актуальне запитання. Про використання старостою службового автомобіля

Ковшова Олена, заступник головного редактора видань «Місцеве самоврядування» та «Радник старости», аналітик
Місцеве самоврядування Липень, 2021/№ 7
Друк
На балансі виконавчого комітету є службовий автомобіль, який вирішили передати у користування старості. В нашому старостинському окрузі я лише один працівник-староста. Чи маю я можливість самостійно сісти за руль службової машини і використовувати машину, оскільки в нас немає водія? Яким чином треба списувати бензин?

При вирішенні питання щодо використання службового автомобіля треба пам’ятати, що:

1. Має бути затверджений певний локальний документ, в якому прописують порядок та нюанси використання службового автомобіля однією особою або декількома. Тобто особою/особами, яким надається право користування службовим автомобілем. Зауважимо, що ці особи можуть виступати в ролі водія, якщо одночасно вони мають посвідчення водія на право керування транспортним засобом та отримали право керування службовим автомобілем (відповідно до певного затвердженого локального документа).

Як правило, порядок використання службового автомобіля, у тому числi й старостою, закріплюють у Порядку використання службового легкового автотранспорту, в якому, зокрема, визначають не лише право керування автівкою, але й питання:

— списання пального (у тому числі й бензину) та інших паливно-мастильних матеріалів;

— технічного огляду службового автомобіля;

— медичного огляду водія в разі використання службового автомобіля;

— користування службовим легковим автомобілем у вихідні та святкові дні;

— збільшення лімітів витрат палива (за необхідності) тощо.

Приклад Порядку використання службового легкового автотранспорту ми надавали на сторінках видання «Місцеве самоврядування» у статті «Користування автівкою в ОМС. А нащо нам документ?», яку знайдете в № 1 за січень 2021 року на с. 15.

2. Норми витрат пального та паливно-мастильних матеріалів на службовий автомобіль встановлюють відповідно до Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтранспорту від 10.02.1998 № 43.

Документом установлені базові лінійні норми витрати пального для більшості автомобілів вітчизняного та імпортного виробництва (дивіться додатки А і Б). Норми наведено у розрізі моделей (модифікацій) автомобілів за алфавітом.

3. Форма подорожніх листів скасована, і вони не є обов’язковими для використання. Про це говорить ухвала ВАСУ від 21.09.2017 № К/800/34426/16. Однак для списання палива потрібен документ, який фіксуватиме «роботу» автівки та споживання нею паливно-мастильних матеріалів.

Як правило, за основу беруть подорожній лист, але можна використовувати будь-яку зручну форму такого первинного документа як аналог подорожньому листу, і така форма має бути затверджена відповідним документом. Це буде головною підставою для списання паливно- мастильних матеріалів в бухгалтерському обліку.

Враховуйте, що аналог подорожнього листа повинен містити обов’язкові реквізити первинного документа, які передбачені п. 2 ст. 9 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Рекомендуємо переглянути цей перелік та врахувати його при розробці аналогу подорожнього листа.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі