Пошта редакції. Причину втрати якості гарантійного товару продавець визначає власним коштом

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Вересень, 2009/№ 75
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Причину втрати якості гарантійного товару продавець визначає власним коштом

 

У травні 2009 року покупець — фізична особа придбав пральну машину з гарантійним строком у 1 рік, що вийшла з ладу вже через 3 місяці. Для безкоштовного усунення несправності товару покупець звернувся до продавця. У свою чергу, продавець зазначив, що для визначення причини втрати якості товару та відповідно встановлення її «гарантійності» необхідний демонтаж деталі. За рахунок якої сторони (продавця або покупця) проводиться демонтаж?

(м. Київ)

 

За загальним правилом, установленим

п. 1 ст. 8 Закону № 1023, споживач при виявленні протягом установленого гарантійного строку недоліків товару має право вимагати від продавця їх безкоштовного усунення. Аналогічну норму вміщено так само в п. 16 Порядку № 506, що регулює відносини між споживачами, які придбавають технічно складні побутові товари для власних потреб та їх продавцями (виробниками).

Нагадаємо, що до технічно складних побутових товарів належать непродовольчі товари широкого використання (прилади, машина, обладнання тощо), що складаються з вузлів, блоків, комплектуючих виробів, відповідають вимогам нормативних документів, мають технічні характеристики, супроводжуються експлуатаційними документами та на які установлено гарантійний строк. Технічно складним побутовим товаром є й

пральна машина.

Для визначення причин втрати якості цим товаром продавець зобов’язаний у триденний строк із дня отримання письмової заяви від споживача відправити його на експертизу. Експертиза

проводиться коштом продавця (виробника). І якщо в результаті експертизи буде встановлено, що недоліки виникли після передання товару споживачу в результаті порушення ним установлених правил використання, зберігання чи транспортування, дій третіх осіб, то вимоги споживача задоволені не будуть. Більш того, споживачу доведеться відшкодувати продавцю (підприємству, що виконує його функції) витрати на проведення експертизи (п. 13 Порядку № 506).

Про те, що вимоги споживача не підлягають задоволенню у випадку, якщо

продавець доведе, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання, йдеться й у п. 14 ст. 8 Закону № 1023. Це означає, що обов’язок проведення в необхідних випадках перевірки якості товару та встановлення причин її втрати покладено на продавця. Тому при виході з ладу пральної машини (гарантійний строк якої ще не закінчився) саме продавець зобов’язаний власним коштом провести демонтаж деталей і встановити причини поломки.

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд