Теми статей
Обрати теми

Пошта редакції. Протягом якого строку продавець зобов’язаний усунути недоліки товару

Редакція ПБО
Відповідь на запитання

Протягом якого строку продавець зобов’язаний усунути недоліки товару

 

Покупець — фізична особа придбав відеокамеру, але вже через місяць після купівлі він виявив у ній деякі недоліки. Протягом якого строку продавець зобов’язаний усунути ці недоліки або повернути грошові кошти (замінити товар), якщо виявиться, що товар має істотні недоліки?

(м. Севастополь)

 

Відповідно до

першого абзацу ч. 9 ст. 8 Закону № 1023 при пред’явленні споживачем вимоги про безкоштовне усунення недоліків товару їх має бути усунено протягом 14 календарних днів з дати її надання (або за згодою сторін в інший строк). Причому якщо йдеться про апаратуру для відеозапису та відтворення зображення й звуку (до якої, зокрема, належить і відеокамера), то на час її ремонту споживач може письмово вимагати від продавця надати йому на час ремонту (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, модифікації). Саме з цією метою продавці й зобов’язані створювати обмінні фонди товарів, перелік яких затверджено постановою КМУ від 19.03.94 р. № 172.

Зверніть увагу:

за кожен день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожен день затримки усунення недоліку (14 днів або іншого строку, установленого за домовленістю сторін) споживачу виплачується неустойка у розмірі 1 % від вартості товару. При цьому вартість товару береться на момент пред’явлення вимоги. А якщо вартість товару знизилася, то для нарахування неустойки до уваги береться вартість товару, установлена на момент його придбання (п. 10 постанови Пленуму Верховного Суду України від 12.04.96 р. № 5 «Про практику розгляду цивільних справ за позовами про захист прав споживачів»).

При безкоштовному усуненні недоліків відеокамери як технічно складного побутового приладу необхідно враховувати вимоги не тільки

Закону № 1023, але й Порядку № 506. Згідно з п. 28 цього Порядку строк виконання гарантійного ремонту встановлюється за згодою сторін, але не може перевищувати встановленого законодавством (тобто 14 календарних днів).

Так само зазначимо, що на час перебування товару в ремонті збільшується гарантійний строк його експлуатації. Цей час обчислюється з дня, коли споживач звернувся до виконавця з вимогою про усунення недоліків. Причому, якщо на цей час покупцю видається аналогічний товар з обмінного фонду, то час користування цим товаром не включається до гарантійного строку експлуатації. Закінченням строку гарантійного ремонту вважається дата отримання споживачем товару з ремонту, про що робиться відмітка в гарантійному талоні ф. № 2-гарант.

Цілком можливо, що під час гарантійного ремонту буде виявлено

істотні недоліки відеокамери (тобто ті недоліки, через які його не може бути полагоджено або усунення несправності в ньому триватиме більше ніж 14 календарних днів або після ремонту відеокамера знову ламається). При виявленні таких недоліків, покупець має право на власний вибір вимагати:

1) повернення сплаченої за нього грошової суми;

2) заміни товару на такий самий товар або на аналогічний.

При виборі

першого варіанту розвитку подій покупець має написати заяву з вимогою повернути гроші за відеокамеру неналежної якості та додати до неї техпаспорт (або інший документ, що його замінює, з відміткою про дату продажу). У свою чергу, уповноважена особа суб’єкта господарювання на підставі цієї заяви складає акт про повернення товару, в якому зазначає (п. 2.2 Порядку № 203):

— дані про покупця;

— відомості про повернений товар;

— суму, яку необхідно повернути покупцю*.

* Якщо на момент висунення вимог покупця про повернення грошових коштів ціна товару змінилася, то перерахунок вартості товару з недоліками в разі підвищення ціни здійснюється виходячи з його вартості на час обміну, а в разі уцінки — виходячи з вартості на час покупки. Детальніше про це читайте у статті на с. 15 цього номера.

Після цього з каси продавця видається необхідна сума з оформленням видаткового касового ордера або оформляється платіжне доручення.

У загальному випадку повернути гроші споживачу за товар потрібно

в день розірвання договору. Проте сторони можуть домовитися про повернення грошових коштів і в інший строк, але при цьому він не має перевищувати 7 календарних днів (п. 7 ст. 8 Закону № 1023).

При виборі

другого варіанту розвитку подій вимоги покупця про заміну товару підлягають негайному задоволенню . А в разі виникнення потреби в перевірці якості (тобто в проведенні експертизи на предмет установлення недоліків у продукції) — товар необхідно замінити протягом 14 календарних днів із дня звернення споживача з відповідною вимогою. Щоправда, цей строк може бути й збільшено за домовленістю сторін (п. 6 ст. 8 Закону № 1023).

Якщо необхідний товар відсутній, то вимога споживача про заміну товару підлягає задоволенню в

двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Ну, а якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в зазначений строк неможливо, споживач має право на свій вибір висунути продавцю (виробнику, їх представникам) одну з таких вимог:

1) пропорційно знизити ціну на товар;

2) відшкодувати витрати на усунення недоліків товару;

3) розірвати договір і повернути сплачену за товар грошову суму;

4) замінити товар на такий же чи аналогічний.

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі