Пошта редакції. Товари, придбані на розпродажі або у стоковому магазині

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Вересень, 2009/№ 75
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Товари, придбані на розпродажі або у стоковому магазині

 

Чи поширюється дія Закону № 1023 на товари, придбані на розпродажах та у так званих стокових магазинах?

(м. Харків)

 

Для того щоб звільнитися від товарів, які залежались, та поповнити таким чином свої обігові кошти, підприємства приймають рішення про продаж товарів за зниженими цінами, влаштовуючи розпродажі. Проте, як показує практика, повернути неякісний товар, придбаний на розпродажі, — справа непроста. Часом торговельні підприємства навіть самі вивішують оголошення про те, що придбаний на розпродажі товар обміну та поверненню не підлягає. Відразу зазначимо, що такі оголошення є

протизаконними. Адже права споживача на повернення та заміну товару, надані йому Законом №1023, повною мірою поширюються й на товари, придбані на розпродажі. Пояснимо чому.

Як випливає з преамбули

Закону №1023, його дія поширюється на відносини між споживачами товарів (робіт та послуг) і суб’єктами господарювання (незалежно від форми власності), які виробляють і продають товари, виконують роботи та надають послуги споживачам. У свою чергу, продавцем у розумінні Закону № 1023 є суб’єкт господарювання, який реалізовує споживачу товари відповідно до договору або пропонує товари до реалізації. При цьому жодних винятків для суб’єктів господарювання, які здійснюють торгівлю товарами на розпродажах, Законом № 1023 не передбачено. Розпродаж товарів від звичайного продажу відрізняється тільки тим, що ціни на ці товари знижено, а строки розпродажу обмежено в часі (ст. 5 Закону №1023).

Усі права споживачів, надані

Законом № 1023, поширюються й на товари, куплені в так званих стокових магазинах. Нагадаємо, що англомовне слово «stock» означає «запас», а в перекладі з професійного сленгу — магазин економ-класу, що торгує нерозпроданими партіями товару, колекціями минулих сезонів та складськими залишками. Щоправда, якщо ви придбали товар із заздалегідь відомим дефектом (що підтверджується відповідною відміткою в товарному чеку), то вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми, заміни товару тощо унаслідок наявності цього дефекту ви вже не зможете.

Отже, у разі придбання на розпродажі або у стоковому магазині

непродовольчого товару неналежної якості покупець має право вимагати (п. 1 ст. 8 Закону № 1023):

— пропорційного зменшення ціни;

— безкоштовного усунення недоліків товару в розумний строк;

— відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Якщо в товарі виявлено істотний недолік або встановлено, що товар фальсифіковано, споживач може вимагати:

— розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

— заміни товару на такий самий товар або на аналогічний з числа тих, що є в наявності у продавця (виробника) товару.

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд