Пошта редакції. Висуваємо гарантійні вимоги

Редакція ПБО
Податки & бухоблік Вересень, 2009/№ 75
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Висуваємо гарантійні вимоги

 

Чи може особа, якій товар було подаровано покупцем, висунути гарантійні вимоги, пов’язані з цим товаром?

(м. Слов’янськ)

 

За загальним правилом споживач у разі виявлення протягом установленого гарантійного строку недоліків товару

має право вимагати пропорційного зменшення ціни, безкоштовного усунення недоліків товару в розумний строк, відшкодування витрат на усунення недоліків товару. А при виявленні істотних недоліків або факту фальсифікації товару споживач може вимагати: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; заміни товару на такий самий товар або на аналогічний з числа тих, що є у продавця (виробника) товару. Причому скористатися цим правом може не тільки покупець товару, але й будь-який інший його споживач (зокрема особа, якій товар було подаровано покупцем). Пов’язано це, перш за все, з тим, що споживачем у розумінні Закону № 1023 є фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або яка має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.

До речі, висновок про те, що

продавець зобов’язаний задовольнити вимоги споживача незалежно від того, чи є споживач безпосереднім покупцем товару (зрозуміло, за наявності розрахункового документа) було зроблено так само Державним комітетом з питань технічного регулювання та споживчої політики в листі від 14.09.2007 р. № 8229-1-6/16 (див. на с. 46 цього номера).

У той же час, положення деяких підзаконних актів суперечать цьому висновку. Так, згідно з

п. 25 Правил торгівлі на ринках, затверджених наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства внутрішніх справ України, Державної податкової адміністрації України, Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 26.02.2002 р. № 57/188/84/105 звернутися до продавця з вимогою щодо неякісного товару може тільки одна людина — покупець.

Одразу попередимо, що до цієї норми слід ставитися обережно, адже згідно з

п. 2 розділу V Закону № 1023 інші нормативно-правові акти застосовуються тільки в тій частині, яка не суперечить цьому Закону. А отже, висунути гарантійні вимоги щодо товару, придбаного на ринку в суб’єкта підприємницької діяльності може не тільки його покупець, але й інший споживач, який використовує цей товар (наприклад, особа, якій товар було подаровано).

Виняток становить випадок, коли товар на ринку придбавається у

звичайної фізособи (непідприємця), адже на нього дія Закону № 1023 не поширюється. Висунути претензії з приводу якості товару такому продавцю може тільки його безпосередній покупець.

 

Марина Ковенко, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд