(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 97
  • № 96
  • № 95
  • № 94
  • № 93
  • № 92
  • № 91
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
9/18
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Грудень , 2014/№ 98

Видавнича діяльність у запитаннях та відповідях

Підтримати видавничу діяльність держава намагається пільговими умовами оподаткування, зокрема — пільгами з ПДВ. Проте прості й зрозумілі, на перший погляд, видавничі пільги на практиці викликають безліч запитань. Розглянемо деякі з них у цій статті.

Видавничі пільги оповиті завісою різних тонкощів. То ж недивно, що тут виникає цілий «букет» запитань. Серед найпопулярніших, таких, що хвилюють читачів: чи поширюється ПДВ-пільга на зарубіжні книги та журнали; яка продукція вважається друкованою продукцією вітчизняного виробництва; як бути з ПДВ-пільгою під час друку і доставки ЗМІ; чи пільгуються безкоштовні роздачі книг/журналів тощо. Що ж, будемо розбиратися.

Видавничі ПДВ-пільги: постійні й тимчасові

Які ПДВ-пільги встановлені для друкованої продукції? Чи обмежена їх дія в часі?

 

До таких пільг належать:

— «постійна» ПДВ-пільга з п.п. 197.1.25 ПКУ (встановлена для друкованої продукції) і 

— «тимчасова» ПДВ-пільга з п. 6 підрозд. II розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ (що діє до 01.01.2015 р. і встановлена для операцій з книжковою продукцією у видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів).

Наведемо їх формулювання нижче (див. рисунок на с. 18). Для повноти картини зазначимо, що існує ще одна «тимчасова» ПДВ-пільга з п. 5 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ — «видавницько-паперово-картонна». Вона теж діє до 01.01.2015 р. і встановлена для резидентів, що одночасно суміщають видавничу діяльність, діяльність з виготовлення, розповсюдження книжкової продукції та виробництва паперу і картону. Проте сьогодні на ній зупинятися не будемо.

 

 

Таким чином, після 1 січня 2015 року у розпорядженні суб’єктів господарювання залишиться тільки «друкована» пільга з п.п. 197.1.25 ПКУ. А от строк дії «тимчасової» пільги з п. 6 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ завершиться.

Як застосовувати «друковану» ПДВ-пільгу?

Підприємство планує ввозити зарубіжні книги і журнали. Чи звільняється імпорт такої друкованої продукції від ПДВ? Чи при їх продажу на території України застосовуватиметься ПДВ-пільга з п.п. 197.1.25 ПКУ?

 

На жаль, у цьому випадку «друковану» ПДВ-пільгу з п.п. 197.1.25 ПКУ застосувати не вийде. Вся річ у тім, що постачання/імпорт книг і журналів іноземного виробництва не підпадає під пільгу з ПДВ. А обкладаються ПДВ на загальних підставах (за ставкою 20 %).

Офіційна позиція податківців із цього приводу викладена в УПК № 589 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2012, № 59, с. 8). У ній контролери роз’яснили, що для застосування ПДВ-пільги з п.п. 197.1.25 ПКУ важливе походження друкованої продукції. Тобто все залежить від того, яка друкована продукція — вітчизняна чи іноземна — продається або імпортується. При цьому пільга, як зазначають податківці, покликана підтримати вітчизняного виробника і встановлена стосовно вітчизняної продукції. Тому

під ПДВ-пільгу підпадають тільки постачання/імпорт друкованої продукції вітчизняного виробництва*

* Хоча в «докодексні» часи ситуація була іншою і цю пільгу податківці трактували інакше (докладніше про історію питання читайте в «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 75, с. 29).

Щоправда, є виняток. Це українсько-іноземні та іноземно-українські словники. Вони пільгуються незалежно від країни їх виробництва.

З приводу імпорту нагадаємо: для пільгових товарів ПДВ-пільга працює також і при ввезенні на митну територію України. Такі правила закріплено в п. 197.4 ПКУ.

Отже, імпорт друкованої продукції пільгується, якщо її постачання на території України підпадають під пільгу (звільняються від ПДВ). У свою чергу, до такої пільгової продукції, як ми з’ясували, належить друкована продукція вітчизняного виробництва. А от друкована продукція іноземного виробництва не пільгується. Тому і її імпорт не звільняється від ПДВ.

З урахуванням усього сказаного, застосування «друкованої» ПДВ-пільги з п.п. 197.1.25 ПКУ можна показати так:

Таблиця 1. ПДВ-пільга для друкованої продукції з п.п. 197.1.25 ПКУ

Вид друкованої продукції:

Постачання/імпорт друкованої продукції:

вітчизняного виробництва

іноземного виробництва

— книги (крім видань еротичного характеру) учнівські зошити, підручники, навчальні посібники

ПДВ-пільга

обкладаються ПДВ

— періодичні ЗМІ

— словники: українсько-іноземної та іноземно-української мови

ПДВ-пільга

 

Отже, податкові органи поширюють ПДВ-пільгу з п.п. 197.1.25 ПКУ тільки на друковану продукцію вітчизняного виробництва (а також словники, незалежно від країни походження). Врахуйте, що з податківцями в цьому останнім часом солідарні й суди. Вони тепер трактують норми аналогічним чином (див. постанову ВСУ від 11.06.2013 р. // «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 82, с. 36; постанову ВАСУ від 07.10.2013 р. № К/800/6710/13, а також «Вісник Міністерства доходів і зборів України», 2014 № 12, с. 54). Отже, суди з контролерами одностайні.

Кілька слів скажемо з приводу постачань електронних версій друкованої продукції, а також продажів такої продукції на DVD- або CD-дисках:

постачання електронних версій видань (включаючи повністю ідентичні паперовій версії) не вважаються друкованим ЗМІ, тому обкладаються 20 % ПДВ (лист Міндоходів від 07.10.2013 р. № 12633/6/99-99-19-04-02-15 // «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 100, с. 4);

— постачання друкованої продукції на DVD- або CD-дисках (що розповсюджуються окремо від друкованих видань) обкладаються ПДВ на загальних підставах за ставкою 20 %. Проте якщо такі DVD- або CD-диски розповсюджуються разом з друкованою продукцією (так би мовити, «в комплекті»), то операції підпадають під ПДВ-пільгу і звільняються від ПДВ (див. підкатегорію 101.14.05 БЗ).

Друкована продукція вітчизняного виробництва: що до неї належить?

Що в цілях застосування ПДВ-пільги з п.п. 197.1.25 ПКУ вважається друкованою продукцією «вітчизняного виробництва». Чи є визначення цьому поняттю?

 

ПДВ-пільгою з п.п. 197.1.25 ПКУ охоплені постачання/імпорт вітчизняної друкованої продукції. Тобто важливо, щоб така продукція мала статус товарів «вітчизняного виробництва». Проте вся проблема в тому, що чинне законодавство чіткого визначення поняття «товари вітчизняного виробництва» не містить.

Заповнити прогалину і прояснити ситуацію неодноразово пробували контролюючі органи. Наведемо їх думку з цього приводу. Тут мусимо попередити, що нас чекає ціла «в’язка» роз’яснень (див. табл. 2):

Таблиця 2. Яка продукція є продукцією «вітчизняного виробництва»

Орган

Роз’яснення

Поняття «товари вітчизняного виробництва»

1

2

3

Мін’юст

лист від 24.11.2011 р. № 711-0-2-11/8.2

З метою тлумачення терміна «товари вітчизняного виробництва» слід орієнтуватися на норми МКУ, що регулюює питання визначення країни походження. За правилами митного законодавства, країною походження вважається країна, в якій товар був повністю виготовлений або підданий достатній переробці (ч. 2 ст. 36 МКУ).
При цьому (1) перелік товарів, які вважаються повністю виготовленими в конкретній країні, наведено в ст. 38 МКУ, а (2) критерії достатньої переробки перелічено в ст. 40 МКУ

ДМСУ

лист від 03.02.2012 р. № 11.1/1.2-15.1/986

Під терміном «вітчизняне виробництво» слід розуміти, що періодичні видання друкованих ЗМІ, книги, учнівські зошити, підручники і навчальні посібники, зазначені в п.п. 197.1.25 ПКУ, вироблені в Україні. При цьому на які саме критерії потрібно орієнтуватися (щоб товари вважалися «виробленими в Україні»), в листі не пояснювалося

Держтелерадіо

лист від 07.11.2012 р. № 5860/35/4

Видання (книга) вітчизняного виробництва може вважатися продукцією вітчизняного виробництва за умови здійснення підготовки та випуску видавничої продукції на території України.
Крім того, країну походження можна визначити за міжнародним стандартним номером книги (ISBN), який на міжнародному рівні ідентифікує будь-яку книгу або брошуру певного видавця

Податкові
органи

ДПСУ

лист від 01.03.2013 р. № 1232/А/15-3114*

Під терміном «видання (книга) вітчизняного виробництва» слід розуміти періодичні видання друкованих ЗМІ, книги, учнівські зошити, підручники та навчальні посібники, які виготовлені в Україні підприємствами, засновниками яких виступають українська(-і) юридична(-і) та/або фізична(-і) особа(-и)

* Див. «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 34, с. 9.

Міндоходів

лист від 17.07.2013 р. № 12227/7/99-99-19-04-02-17*

Під терміном «видання вітчизняного виробництва» слід розуміти періодичні видання друкованих ЗМІ, книги, учнівські зошити, підручники та навчальні посібники, які були надруковані на виробничих потужностях, розташованих на митній території України, за умови, що:  — видання внесені до Державного бібліографічного реєстру, який веде Книжкова палата України, та до Державного реєстру друкованих ЗМІ;  — замовники і виготовлювачі таких видань внесені до Державного реєстру України видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції як суб’єкти видавничої справи

* Див. «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 82, с. 10.

 

Зібравши воєдино ці роз’яснення (з урахуванням думки контролюючих ситуацію податківців), виходить, що «спокійно» застосовувати «друковану» ПДВ-пільгу з п.п. 197.1.25 ПКУ вийде до «вітчизняної» друкованої продукції, яка:

— повністю підготовлена і випущена на території України. Тому, скажімо, при частковому виготовленні (друкові) продукції за межами України із застосуванням ПДВ-пільги можуть виникнути складнощі. Хоча нам у цьому випадку все-таки ближчі норми МКУ (що вважає країною походження країну, в якій товар був повністю виготовлений або підданий достатній переробці). При цьому допомогти з визначенням країни походження може міжнародний стандартний номер книги (ISBN);

— включена до відповідного Держреєстру та її замовники і виготовлювачі при цьому внесені до Державного реєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції (абзац другий ст. 21 Закону про видавничу справу). Хоча, слід зазначити, ця умова не стосується продавців друкованої продукції. Для застосування ПДВ-пільги включення до згаданого Держреєстру від них не вимагається. До речі, тепер це узгоджується і зі змінами, внесеними до ст. 25 Закону про видавничу справу (щодо розповсюдження видавничої продукції) Законом України від 01.07.2014 р. № 1554-VII.

До слова, цей Закон (що набрав чинності з 02.11.2014 р.) істотно підкоригував норми Закону про видавничу справу. І, зокрема, скасував реєстраційний збір (у розмірі 425 грн.*) за внесення суб’єктів видавничої справи до Держреєстру видавців, виготовлювачів і розповсюджувачів видавничої продукції. Тому свідоцтво про внесення до такого Держреєстру тепер видається безкоштовно і діє безстроково (ст14 Закону про видавничу справу).

* Згідно з п. 2 постанови КМУ від 28.09.98 р. № 1540 встановлювався у розмірі 25 нмдг (25 х 17 грн. = 425 грн.; див. лист Держкомпідприємництва від 24.09.2002 р. № 1-222/5110).

А от з умовою щодо засновників (з листа ДПСУ) не можемо погодитися. По-перше, вона стосується друкованих ЗМІ (і книжкової продукції, узагалі-то, не стосується). А, по-друге, має значення лише для держреєстрації друкованого видання (а не для визначення його місця виробництва; докладніше про це див. у коментарі до листа). Отже, тут уже податківці, м’яко кажучи, перегинають палицю.

Безкоштовна передача вітчизняних книг/газет/журналів: чи є пільга?

Частину тиражу випущених книг видавництво передає безкоштовно неприбутковій організації. Чи звільняється така безкоштовна передача віт­чизняних книг від ПДВ?

 

Так, безкоштовна передача книг вітчизняного виробництва також підпадає під ПДВ-пільгу (пільгується). Адже операції безкоштовної передачі (дарування) належать до постачання (п.п. 14.1.191 ПКУ). Тому на них також поширюється звільнення від ПДВ з п.п. 197.1.25 ПКУ. До речі, це ж справедливо і при безкоштовному розповсюдженні журналів і газет.

І ще один момент. Можна навіть сказати, приємний. Оскільки продукція виявилася пільговою (податковий кредит щодо неї на вході не формувався, п. 198.4 ПКУ), то в цій ситуації не застосовні (!) норми п.п. «г» п. 198.5 ПКУ. Тому при безкоштовній «пільговій» передачі не доведеться нараховувати податкові зобов’язання на противагу «вхідному» ПДВ (як це часто відбувається при інших безкоштовних передачах). Адже в цьому випадку податкового кредиту «на вході» не було!

Нагадаємо також, що з 01.09.2013 р. п. 188.1 ПКУ** більше не вимагає при безкоштовних передачах нараховувати ПДВ-зобов’язання, виходячи зі звичайних цін. Тому на звичайні ціни при безкоштовних передачах більше орієнтуватися не потрібно. Тим паче, що в нашому випадку операція є пільговою (а не оподатковуваною) і у будь-якому випадку пільгується (звільняється від ПДВ). Отже,

податкових зобов’язань з ПДВ при такій безкоштовній передачі не виникне

** Після змін, унесених Законом України від 04.07.2013 р. № 408-VII щодо трансфертного ціноутворення.

На те, що при безкоштовних постачаннях товарів і послуг з п.п. 197.1.25 ПКУ ПДВ не нараховується, звертали увагу й податківці (див. підкатегорію 101.14.05 БЗ). Докладніше про безкоштовні передачі читайте в «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 91.

При продажу книг — рекламний календарик і буклет у подарунок

При продажу книг додаються календарик і  буклет, що рекламують видавництво. Як бути щодо них із сумою «вхідного» ПДВ? Чи можна його включити до податкового кредиту?

 

Чи варто відносити до податкового кредиту суму вхідного ПДВ , отриману за календарі та буклети? Давайте поміркуємо разом.

Для відображення податкового кредиту важливі умови п. 198.3 ПКУ. Тобто товари/послуги, що придбаваються, повинні використовуватися платником податків в оподатковуваних операціях у рамках господарської діяльності.

Але ж календарі, буклети та інші матеріали, що роздаються, виконують тільки одну функцію — рекламну! Вони розповсюджуються з метою інформування покупців про підприємство та його продукцію. При цьому жодної матеріальної цінності для одержувачів такі рекламні матеріали не несуть. Тому роздачу рекламного інформаційного матеріа­лу (буклетів, плакатів, листівок, календарів тощо) не можна розцінювати як їх продаж. Та й, правду кажучи, поняттям постачання/продажу товарів з пп. 14.1.191, 14.1.202 ПКУ такі операції не відповідають.

Проте немає сумнівів у тому, що розповсюдження буклетів і календарів спрямоване на просування пільгової книжкової продукції. Тому

для підприємства такі рекламні витрати є витратами, пов’язаними зі здійсненням пільгової діяльності

А якщо буклети і календарі використовуються в пільговій діяльності, то у такому разі умови для відображення податкового кредиту з п. 198.3 ПКУ не дотримуються. Тож «вхідний» ПДВ не може бути включено до податкового кредиту. Але його суму підприємство може віднести до витрат
(абзац третій п.п. 139.1.6 ПКУ).

Дивіться самі.

Приклад. Підприємство замовило виготовлення рекламних буклетів і календарів вартістю 2400 грн. (у тому числі ПДВ — 400 грн.). Рекламний матеріал роздається покупцям при продажу книжкової продукції.

У обліку виготовлення і розповсюдження рекламних буклетів і календарів буде відображено так:

Таблиця 3. Розповсюдження при продажу книг рекламних буклетів і календарів

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

Податковий
облік

Дт

Кт

доходи

витрати

1

Перераховано передоплату за виготовлення рекламних буклетів і календарів

371

311

2400

2

Отримано рекламні буклети і календарі від виготовлювача

209

631

2400

631

371

2400

3

Витрати на рекламні буклети і календарі віднесено до складу витрат на збут

93

209

2400

2400*

* Відносяться до складу витрат на збут на підставі п.п. «г» п.п. 138.10.3 ПКУ. Зауважте: хоча буклети і календарі роздаються разом з книгами (при їх реалізації), зменшити об’єкт оподаткування податком на прибуток рекламні витрати в цьому випадку зможуть відразу в місяці їх понесення.

 

Утім, іноді платники чинять так. Вартість розповсюджуваних інформаційних матеріалів включають до вартості рекламованої продукції. До речі, не проти цього підходу і податківці (див. підкатегорію 101.02 БЗ).

Облік цієї ситуації буде в чомусь схожим з розглянутим вище. У такому разі «вхідний» ПДВ з вартості буклетів і календарів до податкового кредиту також не потрапить (оскільки рекламована книжкова продукція пільгується). А різниця полягатиме лише в тому, що ці витрати спершу включатимуться до собівартості (Дт 23 — Кт 209), і лише при продажу книг — потраплятимуть до витрат (Дт 901 — Кт 26, п. 138.4 ПКУ).

Пільга на кур’єрську доставку вітчизняних ЗМІ

Доставку вітчизняних періодичних видань покупцям здійснює кур’єрська служба. Чи будуть послуги з доставки у кур’єрської служби звільнятися від ПДВ?

 

Звичайно, адже у такому разі ПДВ-пільга з п.п. 197.1.25 ПКУ працює і для кур’єрів. Оскільки заключною частиною цього підпункту передбачено, що

доставка періодичних видань друкованих ЗМІ на митній території України звільняється від ПДВ

Отже, послуги з доставки вітчизняних друкованих ЗМІ підпадають під ПДВ-пільгу (пільгуються). При цьому на кур’єрські послуги складають «пільгові» ПН. У ній роблять відмітку «Без ПДВ» у розд. III у графі 11*. А в нижній частині наводять посилання на п.п. 197.1.25 ст. 197 розд. III ПКУ, що звільняє від ПДВ (п. 13 Порядку № 10, а з 1 грудня — Порядку № 957). Такі пільгові послуги відображають у «пільговому» рядку 5 декларації з ПДВ.

* З 01.12.2014 р. — у графі 12 ПН, згідно з оновленою формою податкової накладної, затвердженої наказом Мінфіну України від 22.09.2014 р. № 957 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 92, с. 5). А з 01.01.2015 р. — теж у графі 12 «новітньої» форми ПН у редакції наказу Мінфіну України від 14.11.2014 р. № 1129.

Зауважте, що:

послуги з доставки ЗМІ пільгуються, якщо періодичні видання звільняються від ПДВ

Тому від ПДВ звільняються послуги з доставки періодичних друкованих ЗМІ вітчизняного виробництва. А от на періодичні друковані імпортні ЗМІ ПДВ-пільга з п.п. 197.1.25 ПКУ не поширюється (див. питання 3 УПК № 589 і табл. 1 на с. 18). Тому і операції з їх доставки всередині України не пільгуються, а обкладаються в загальному порядку 20 % ПДВ.

Друкування ЗМІ — за ставкою 20 %

Тимчасова ПДВ-пільга звільняє від оподаткування операції з виконання робіт і постачання послуг у видавничій діяльності, у тому числі підприємствами поліграфії. Чи пільгуються у такому разі послуги друкарні з друкування періодичних ЗМІ?

 

На жаль, послуги з друкування ЗМІ не звільняються від ПДВ.

Вся річ у тім, що ПДВ-пільга з п. 6 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ стосується діяльності книговидавця і книжкової продукції. Копнувши глибше, можна пригадати, що до ПКУ вона перекочувала зі «старого» п. 11.38 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР. А туди своєю чергою потрапила з 01.01.2004 р. завдяки Закону від 06.03.2003 р. № 601-IV, направленого на підтримку книговидавничої справи і, зокрема, розвиток вітчизняного книговидання. У ст. 1 цього Закону натрапляємо на такі визначення:

книжкова продукція — сукупність книжкових видань, випущених видавцем (видавцями) або призначених до випуску;

книжкове видання — видання, особливістю матеріальної структури якого є скріплення аркушів у корінці з обкладинкою або палітуркою. При цьому книжкове видання може бути текстовим, освітнім, нотним або картографічним.

Таким чином, ПДВ-пільгою охоплений випуск будь-яких книжкових видань з розряду книжкової продукції. А от

друковані ЗМІ (газети та журнали) до книжкової продукції не належать

Для них є «своє» законодавство — Закон України «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні» від 16.11.92 р. № 2782-ХII. У ньому застережено, що під друкованими ЗМІ (пресою) розуміються періодичні та такі, що продовжуються, видання, які виходять під постійною назвою, з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію.

До речі, відмінність у термінології простежується також з Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, затвердженої наказом Міністерства культури і туризму України від 03.04.2007 р. № 22. Поняття «періодичні видання» (включаючи «газети» і «журнали») і «книга» в ній розмежовуються. Отже,

оскільки друковані ЗМІ (газети та журнали) не є книжковою продукцією, послуги з їх друкування не пільгуються, а обкладаються на загальних підставах 20 % ПДВ

Тим паче, що і в іншій «друкованій» пільзі з п.п. 197.1.25 ПКУ послуги з друкування ЗМІ серед «пільгових» операцій не згадуються.

Про те, що послуги з друкування ЗМІ не потрап­ляють до пільгових, а обкладаються 20 % ПДВ, не­одноразово згадували і податківці (див. лист ДФСУ від 04.09.2014 р. № 2935/6/99-99-19-03-02-15, а також листи ДПАУ від 12.05.2011 р. № 13280/7/16-1517-26 і від 03.02.2011 р. № 2836/7/16-1517-26). Причому в останньому з них нагадувалося: оскільки постачання вітчизняних періодичних ЗМІ пільгується, «вхідний» ПДВ з послуг з їх друкування до складу податкового кредиту у замовника не включається (п. 198.4 ПКУ). Проте його можна віднести до витрат на підставі п.п. 139.1.6 ПКУ.

висновки

  • Від ПДВ звільняються постачання/імпорт: (1) друкованих ЗМІ та книжок (а також зошитів, підручників і навчальних посібників) вітчизняного виробництва і (2) словників українсько-­іноземної та іноземно-української мови незалежно від країни походження.

  • При безкоштовних передачах/роздачах вітчизняних книг або друкованих ЗМІ податкових зобов’язань з ПДВ не виникає.

  • Послуги з доставки (у тому числі кур’єрської) вітчизняних ЗМІ звільняються від ПДВ (пільгуються).

  • Послуги з друкування періодичних ЗМІ (газет і журналів) не пільгуються, а обкладаються ПДВ за ставкою 20 %.

Документи статті

  1. ПКУ — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.
  2. МКУ — Митний кодекс України від 13.03.2012 р. № 4495-VI.
  3. Закон про видавничу справу — Закон України «Про видавничу справу» від 05.06.97 р. № 318/97-ВР.
видавнича діяльність додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті