Теми статей
Обрати теми

Підприємство ліквідоване: чи потрібно знищити ЕЦП?

Смердов Віталій
Наше підприємство ліквідовується. При цьому для подання звітності ми використовували ЕЦП. Підкажіть, чи потрібно нам тепер із ним щось робити?

Електронний цифровий підпис (далі — ЕЦП) сьогодні використовують майже всі. Тим більше, що для багатьох це обов’язково: зокрема, для ПДВшників (п. 201.15 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, далі — ПКУ), великих і середніх підприємств (п. 49.4 ПКУ) тощо. Що з ним робити після того, як юрособу ліквідовано?

Перш ніж відповісти на це запитання, пригадаємо, що електронний підпис — це обов’язковий реквізит будь-якого електронного документа (ст. 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV). Одним із видів такого підпису саме й є ЕЦП.

Накладають його за допомогою особистого ключа (доступний тільки підписувачу), а перевіряють за допомогою відкритого ключа (доступний суб’єктам відносин у сфері ЕЦП, у тому числі, податківцям та іншим держорганам, з якими здійснюється обмін електронними документами). При цьому ЕЦП прирівнюється до власноручного підпису/печатки, але лише за умови, що (ст. 3 Закону України «Про електронний цифровий підпис» від 22.05.2003 р. № 852-IV, далі - Закон № 852):

1) ЕЦП підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;

2) під час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на момент накладення ЕЦП;

3) особистий ключ підписувача відповідає ключу, зазначеному в сертифікаті.

Як бачите, за загальним правилом, застосовувати посилені сертифікати відкритих ключів при використанні ЕЦП обов’язково. До речі, саме вони, як правило, і становлять предмет відповідних договорів із центрами сертифікації ключів.

У зв’язку з цим, майте на увазі: припинення юрособи — власника ключа є підставою /font>для негайного скасування посиленого сертифіката ключа (ст. 13 Закону № 852). Після цього використовувати ЕЦП буде неможливо. При цьому зверніть увагу: з цією метою вам варто повідомити центр сертифікації ключів, з яким ви уклали відповідний договір (тим більше, що подібний обов’язок може містити і сам договір). Жодних інших дій вам здійснювати не потрібно.

І ще одне: для накладення ЕЦП, як правило, використовують так звані надійні засоби ЕЦП. Ними найчастіше є CD-диски або Flash-накопичувачі. Що з ними робити? За загальним правилом у договорах прописують, що такі об’єкти безоплатно передаються клієнту. Як вчинити з ними після розірвання договору, справа суто ваша. Але, щоб уникнути непорозумінь, диски краще знищувати, а Flash-накопичувачі — знищувати або форматувати.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі