(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 27
  • № 26
  • № 25
  • № 24
  • № 23
  • № 22
  • № 21
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
21/22
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Квітень , 2015/№ 28

Реєстрація і обмін ПН: жити і перевіряти по-новому

Які документи потрібно збирати покупцеві у електронному, а які у паперовому вигляді? Які документи тепер буде перевіряти податкова, аби визначити правомірність податкового кредиту?

Запитання викликане тим, що тепер податкові накладні і розрахунки коригування ми складаємо виключно в електронному вигляді. Податківці наполягають, що робити це потрібно вже з 01.01.2015 р. (див. лист ДФСУ від 17.02.2015 р. № 5292/7/99-99-19-03-02-17, а також консультацію в БЗ, підкатегорія 101.19).

А от з 01.02.2015 р., коли всі податкові накладні обов’язково реєструються в ЄРПН, ви маєте можливість отримати ПН чи РК на підставі запиту до ЄРПН (див. абзаци п’ятий і шостий п. 201.10 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI; далі — ПКУ). Тобто взагалі без прямого контакту з контрагентом.

Отже, виходячи із цього, аби підтвердити податковий кредит, потрібно зберігати:

а) в електронному вигляді:

(1) податкові накладні і (за наявності) розрахунки коригування;

(2) електронні митні деклараціі (МД)*;

(3) квитанції про реєстрацію ПН/РК у ЄРПН**;

(4) електронні первинні документи, що підтверджують факт придбання/оплати;

б) в паперовому вигляді:

(1) замінники ПН (касові чеки, транспортні квитки та інші документи, які дають право на податковий кредит без податкової накладної)***;

(2) паперові МД*;

(3) паперові первинні документи, що підтверджують факт придбання/оплати.

Що ж із цих документів податкова буде вимагати при перевірці? Імовірно, що все. Ба, навіть більше: вона буде вимагати також реєстри замінників ПН ( п. 201.111 ПКУ). Для того, аби зіставити інформацію, що наведена в них, із фактично наявними документами.

І пам’ятайте: будь-який документ, який у вас є в електронному вигляді, податкова може попросити вас роздрукувати.

 

* МД у ЄРПН реєструвати не потрібно, адже після митного оформлення інформація про вхідний ПДВ вже є у податківців.

** Такі квитанції в одному примірнику є в ЄРПН (п. 11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1246), але для себе ви їх можете також роздруковувати. Для пред’явлення податківцям, на нашу думку, достатньо буде квитанції в електронній формі (п. 2.1 розд. ІІ Методичних рекомендацій щодо документальної перевірки платників, які включили до складу податкового кредиту податкові накладні, що підлягають реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, але не зареєстровані, та порядку оформлення їх результатів, наданих у листі ДПСУ від 23.09.2011 р. № 1332/7/22-1417/462 // «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 84, с. 3).

*** Реєстр таких замінників слід вести окремо, поки що за довільною формою.

податкова накладна, реєстрація додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті