Теми статей
Обрати теми

Реєстрація і обмін ПН: жити і перевіряти по-новому

Нестеренко Максим, податковий експерт
Які документи потрібно збирати покупцеві у електронному, а які у паперовому вигляді? Які документи тепер буде перевіряти податкова, аби визначити правомірність податкового кредиту?

Запитання викликане тим, що тепер податкові накладні і розрахунки коригування ми складаємо виключно в електронному вигляді. Податківці наполягають, що робити це потрібно вже з 01.01.2015 р. (див. лист ДФСУ від 17.02.2015 р. № 5292/7/99-99-19-03-02-17, а також консультацію в БЗ, підкатегорія 101.19).

А от з 01.02.2015 р., коли всі податкові накладні обов’язково реєструються в ЄРПН, ви маєте можливість отримати ПН чи РК на підставі запиту до ЄРПН (див. абзаци п’ятий і шостий п. 201.10 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI; далі — ПКУ). Тобто взагалі без прямого контакту з контрагентом.

Отже, виходячи із цього, аби підтвердити податковий кредит, потрібно зберігати:

а) в електронному вигляді:

(1) податкові накладні і (за наявності) розрахунки коригування;

(2) електронні митні деклараціі (МД)*;

(3) квитанції про реєстрацію ПН/РК у ЄРПН**;

(4) електронні первинні документи, що підтверджують факт придбання/оплати;

б) в паперовому вигляді:

(1) замінники ПН (касові чеки, транспортні квитки та інші документи, які дають право на податковий кредит без податкової накладної)***;

(2) паперові МД*;

(3) паперові первинні документи, що підтверджують факт придбання/оплати.

Що ж із цих документів податкова буде вимагати при перевірці? Імовірно, що все. Ба, навіть більше: вона буде вимагати також реєстри замінників ПН ( п. 201.111 ПКУ). Для того, аби зіставити інформацію, що наведена в них, із фактично наявними документами.

І пам’ятайте: будь-який документ, який у вас є в електронному вигляді, податкова може попросити вас роздрукувати.

 

* МД у ЄРПН реєструвати не потрібно, адже після митного оформлення інформація про вхідний ПДВ вже є у податківців.

** Такі квитанції в одному примірнику є в ЄРПН (п. 11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1246), але для себе ви їх можете також роздруковувати. Для пред’явлення податківцям, на нашу думку, достатньо буде квитанції в електронній формі (п. 2.1 розд. ІІ Методичних рекомендацій щодо документальної перевірки платників, які включили до складу податкового кредиту податкові накладні, що підлягають реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, але не зареєстровані, та порядку оформлення їх результатів, наданих у листі ДПСУ від 23.09.2011 р. № 1332/7/22-1417/462 // «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 84, с. 3).

*** Реєстр таких замінників слід вести окремо, поки що за довільною формою.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі