(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 35
  • № 34
  • № 33
  • № 32
  • № 31
  • № 30
  • № 29
  • № 27
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
21/22
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Квітень , 2015/№ 28

Реєстрація і обмін ПН: жити і перевіряти по-новому

http://tinyurl.com/yxq72ep7
Які документи потрібно збирати покупцеві у електронному, а які у паперовому вигляді? Які документи тепер буде перевіряти податкова, аби визначити правомірність податкового кредиту?

Запитання викликане тим, що тепер податкові накладні і розрахунки коригування ми складаємо виключно в електронному вигляді. Податківці наполягають, що робити це потрібно вже з 01.01.2015 р. (див. лист ДФСУ від 17.02.2015 р. № 5292/7/99-99-19-03-02-17, а також консультацію в БЗ, підкатегорія 101.19).

А от з 01.02.2015 р., коли всі податкові накладні обов’язково реєструються в ЄРПН, ви маєте можливість отримати ПН чи РК на підставі запиту до ЄРПН (див. абзаци п’ятий і шостий п. 201.10 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI; далі — ПКУ). Тобто взагалі без прямого контакту з контрагентом.

Отже, виходячи із цього, аби підтвердити податковий кредит, потрібно зберігати:

а) в електронному вигляді:

(1) податкові накладні і (за наявності) розрахунки коригування;

(2) електронні митні деклараціі (МД)*;

(3) квитанції про реєстрацію ПН/РК у ЄРПН**;

(4) електронні первинні документи, що підтверджують факт придбання/оплати;

б) в паперовому вигляді:

(1) замінники ПН (касові чеки, транспортні квитки та інші документи, які дають право на податковий кредит без податкової накладної)***;

(2) паперові МД*;

(3) паперові первинні документи, що підтверджують факт придбання/оплати.

Що ж із цих документів податкова буде вимагати при перевірці? Імовірно, що все. Ба, навіть більше: вона буде вимагати також реєстри замінників ПН ( п. 201.111 ПКУ). Для того, аби зіставити інформацію, що наведена в них, із фактично наявними документами.

І пам’ятайте: будь-який документ, який у вас є в електронному вигляді, податкова може попросити вас роздрукувати.

 

* МД у ЄРПН реєструвати не потрібно, адже після митного оформлення інформація про вхідний ПДВ вже є у податківців.

** Такі квитанції в одному примірнику є в ЄРПН (п. 11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 р. № 1246), але для себе ви їх можете також роздруковувати. Для пред’явлення податківцям, на нашу думку, достатньо буде квитанції в електронній формі (п. 2.1 розд. ІІ Методичних рекомендацій щодо документальної перевірки платників, які включили до складу податкового кредиту податкові накладні, що підлягають реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних, але не зареєстровані, та порядку оформлення їх результатів, наданих у листі ДПСУ від 23.09.2011 р. № 1332/7/22-1417/462 // «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 84, с. 3).

*** Реєстр таких замінників слід вести окремо, поки що за довільною формою.

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
податкова накладна, реєстрація додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті