Теми статей
Обрати теми

На руках тільки квитанція № 1: чи вважається декларація поданою?

Смердов Віталій, податковий експерт
Ми подали декларацію, квитанцію № 1 отримали. Але через збій у програмному забезпеченні квитанція № 2 так і не надійшла. Підкажіть, чи зможуть нас у такому разі притягнути до відповідальності за неподання декларації?

По суті, питання в тому, чи достатньо квитанції № 1, щоб вважати декларацію поданою? Воно зустрічається часто, щоправда, у різних варіаціях*. І відповідь на нього, як правило, одна — так, достатньо. Пропонуємо поглянути, як ми дійшли цього висновку.

* Наприклад, на нашій «гарячій лінії» якось запитували: чи бути штрафу, якщо декларацію подавали граничною датою і квитанція № 1 прийшла цього ж дня, а квитанція № 2 — уже наступного?

Подавати податківцям декларації — один з базових обов’язків платника податків ( п.п. 16.1.3 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI, далі — ПКУ). При цьому, зважаючи на електронну специфіку питання, нагадаємо, що декларація вважатиметься прийнятою податківцями за дотримання двох умов ( п. 49.9 ПКУ):

1) є квитанція про отримання декларації;

2) від податківців не надійшло повідомлення про відмову у прийнятті декларації (його можуть надіслати протягом 5 робочих днів після отримання декларації**).

** Зауважте: якщо податківці порушать цей строк, то визнати декларацію неприйнятою вже не зможуть (див. постанову Запорізького окружного адмінсуду від 22.12.2014 р. у справі № 808/7907/14).

Але що це за квитанції/повідомлення? Відповідь знаходимо в Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженій наказом ДПАУ від 10.04.2008 р. № 233 (далі — Інструкція № 233). По суті, це квитанції № 1 і № 2. Перша підтверджує факт отримання податківцями декларації (причому датою і часом її подання вами вважаються дата і час, зафіксовані в такій квитанції, — п. 7.7 Інструкції № 233), друга — факт її прийняття/неприйняття.

Тепер повертаємося до запитання. Є квитанція № 1, але немає квитанції № 2. Це означає, що:

1) декларацію ви подали і податківці її отримали (підтверджується квитанцією № 1),

2) і вам при цьому не прийшло повідомлення про її прийняття/неприйняття (зважаючи на відсутність квитанції № 2).

Як бачите, в цьому випадку обидві умови прийняття декларації з п. 49.9 ПКУ дотримано. Тому така декларація повинна вважатися прийнятою. Щоправда, не виключаємо, що податківцям подібний підхід може не сподобатися. У такому разі додатковою підмогою буде те, що згідно з п. 120.1 ПКУ штрафують саме за неподання/несвоєчасне подання декларації (це, до речі, відповідає й обов’язкам платника згідно з п.п. 16.1.3 ПКУ), а в нашому випадку вона подана це підтверджує квитанція № 1.

Але, на жаль, податківці можуть не відступитися. Як бути, якщо вони все ж вирішать застосувати штраф згідно з п. 120.1 ПКУ? Варіантів небагато: або платити, або оскаржити їх податкове повідомлення-рішення — в адміністративному чи судовому порядку. Результат адміністративного оскарження передбачити складно. А ось у частині оскарження судового є всі шанси отримати хороше для себе рішення. Річ у тім, що суди, як і ми, роблять наголос на згаданому п. 7.7 Інструкції № 233 (див., зокрема, постанову Київського окружного адміністративного суду від 25.07.2014 р. у справі № 810/3683/14, постанову Хмельницького окружного адміністративного суду від 22.12.2014 р. у справі № 822/4948/14). Причому їх погляди не змінюються навіть тоді, коли після закінчення граничних строків для подання декларації податківці надіслали квитанції № 2 про неприйняття (див. постанову Житомирського апеляційного адміністративного суду від 31.10.2013 р. у справі № 817/2789/13-а).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі