Зміна номенклатури — чи відображати РК в Д1

Бобро А., Гуль Т., Дзюба Н., Клиженко Я., Костюк Д., Нестеренко М., Павленко О., Савченко О., Скрипкіна К., Солошенко Л., Ушакова Л., Хмелевська О.
Після передоплати змінилася номенклатура постачання. На цю зміну було оформлено РК до ПН, виписаної за передоплатою. Чи потрібно відображати такий РК в Д1?

Заповнення декларації

На наш погляд, такий РК слід відображати в додатку 1(Д1) тільки в тому випадку, якщо через зміну номенклатури змінилися сума компенсації за товари/послуги і розмір ПЗ (ПК). Але це й так зрозуміло.

А питання напевно виникло у зв’язку з тим, що зміна номенклатури (як часто й буває) не спричинила зміни розміру компенсації (і ПЗ/ПК). У такому разі відображати «нульовий» РК у декларації та додатку 1(Д1) не потрібно. Це підтверджено в консультації фіскалів у БЗ (категорія 101.23). Утім, у цьому питанні дещо насторожує інша консультація фіскалів (у категорії 101.07 БЗ), в якій вони, мимохідь, згадали, що в додатку Д1 зазначаються також і ті РК, які не змінюють суми компенсації. Проте це, швидше, викликано технічною помилкою консультантів, оскільки перша із зазначених консультацій є спеціальною. (Детальніше про ці консультації читайте в «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 46, на с. 25.)

Зазначимо також: якщо у зв’язку зі зміною коригування розмір суми компенсації за товари/послуги і розмір ПЗ (ПК) не змінився, то такий «нульовий» РК повинен реєструвати в ЄРПН сам постачальник. При цьому не має значення, що розмір ПЗ за деякими позиціями ПН зменшився — важливий тільки загальний підсумок коригування. Ось якби він вийшов не нульовим, а від’ємним, тоді РК в ЄРПН довелося б реєструвати покупцю.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі