Теми статей
Обрати теми

Страхування орендованого майна орендарем

Ольга Ольховик, податковий експерт
Директор планує застрахувати приміщення, що орендується нашим підприємством. Підкажіть, будь ласка, чи має право орендар страхувати орендоване майно? Як відобразити витрати зі страхування в бухгалтерському обліку? Які податкові наслідки можуть бути в підприємства? (м. Тернопіль)

Орендар має право застрахувати майно, що орендується.

Більше того, згідно з п. 2 ст. 771 ЦКУ, договором або законом може бути встановлено обов’язок орендаря укласти договір страхування речі, переданої в оренду.

У бухгалтерському обліку нарахування та сплата страхових платежів відображаються на рахунку 655 «Страхування майна». Договір страхування набуває чинності в момент здійснення першого платежу, що відобразиться в обліку проводкою Дт 655 — Кт 311. На суму страхових платежів за договором визнаються витрати майбутніх періодів, що відображається проводкою Дт 39 — Кт 655. Щомісячно частина витрат списується на витрати періоду — 23,91,92 або 93 рахунок, залежно від напряму використання застрахованого об’єкта, що орендується (Дт 23, 91, 92 або 93 — Кт 39). У разі настання страхового випадку, на підставі страхового акта страхової компанії відображається дебіторська заборгованість страхової компанії з одночасним визнанням доходу Дт 375 — Кт 719. Надходження страхового відшкодування на розрахунковий рахунок відображається проводкою Дт 311 — Кт 375.

Розділом III ПКУ не передбачено коригування бухгалтерського фінансового результату на витрати та доходи, пов’язані зі страхуванням. Тому витрати на страхування, витрати, пов’язані з настанням страхового випадку, і доходи від страхового відшкодування в повному обсязі враховуються при визначенні бази оподаткування з податку на прибуток.

Згідно з п.п. 196.1.3 ПКУ, послуги зі страхування не є об’єктом оподаткування ПДВ, тому податкового кредиту на суму страхових платежів не буде. Сума страхування відображатиметься в рядку 11.1 Декларації з ПДВ. На суму страхового відшкодування податкові зобов’язання з ПДВ не виникають, оскільки зазначена виплата не відповідає визначенню об’єкта оподаткування відповідно до ст. 185 ПКУ. А ось витрати, понесені підприємством у зв’язку з настанням страхового випадку (скажімо, на ремонт застрахованого майна), можуть бути з ПДВ. Такі суми ПДВ підприємство має право віднести до складу податкового кредиту за умови, що право на податковий кредит підтверджене зареєстрованою в ЄРПН податковою накладною ( п. 198.6 ПКУ).

Зауважимо, що податківці дотримуються іншої точки зору. Так, у листі ДФСУ від 12.01.2012 р. № 809/7/15-3417-26 визначена позиція, згідно з якою підприємство має право на податковий кредит тільки в частині витрат, що не відшкодовуються страховою компанією.

Незрозуміло, чи змінять податківці цю позицію зараз, коли до податкового кредиту включається весь вхідний ПДВ (підтверджений зареєстрованою в ЄРПН податковою накладною), адже підстав для нарахування податкових зобов’язань згідно з п. 198.5 ПКУ немає. Утім, вони можуть вигадати здійснення необ’єктної операції, але це, звичайно, неправомірно.

Теги оренда
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі