Теми статей
Обрати теми

«Перехідний» ремонт ОЗ: що в податковому обліку?

Минулого року на вартість ремонту ОЗ в бухобліку збільшили витрати, а в податковому — первісну вартість об’єкта. Чи треба коригувати фінрезультат? Алла

Судячи з усього, ви — високодохідне підприємство. Тому, як і раніше, повинні вести подвійний облік своїх ОЗ: бухгалтерський і податковий. І зокрема — рахувати бухгалтерську та податкову амортизацію ОЗ (за правилами п. 138.3 ПКУ). А за підсумками року — провести коригування бухгалтерського фінрезультату на ОЗ-різниці: збільшити його на бухгалтерську амортизацію та зменшити на податкову (пп. 138.1 та 138.2 ПКУ).

У 2014 році витрати на ремонт об’єкта ОЗ у вас у бухобліку потрапили до витрат звітного періоду, а в податковому — збільшили його первісну вартість і підлягали амортизації. З 01.01.2015 р. ви продовжуєте амортизувати:

— у бухгалтерському обліку — «голу» залишкову вартість відремонтованого об’єкта, яку визначили згідно з П(С)БО або МСФЗ;

— у податковому обліку — вартість цього об’єкта разом з «ремонтними» витратами. Робите це в загальному порядку за правилами, передбаченими п.п. 138.3.1 ПКУ. При цьому ви відштовхуєтеся від балансової вартості об’єкта, яку визначили на 31.12.2014 р. за старими правилами ПКУ (п. 11 підрозд. 4 розд. ХХ цього Кодексу).

Ось через ці різні підходи до визначення балансової вартості об’єкта ОЗ на 01.01.2015 р. суми бухгалтерської та податкової амортизації у вас виявилися різними, а тому вискочила «амортизаційна» різниця. Її ви обов’язково повинні порахувати за підсумками 2015 року.

Приємно, що в цьому випадку вона зменшить фінрезультат до оподаткування, тобто оподатковуваний прибуток.

Теги ремонт
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі