Новий реєстр «неприбутківців»

В обраному У обране
Друк
Ольховик Ольга, податковий експерт
Податки & бухоблік Серпень, 2016/№ 61

Постанова, що коментується, діє з 16.07.2016 р. Нею затверджено новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, уключення «неприбутківців» до Реєстру та виключення з нього (далі — Порядок № 440; див. с. 39). Ним же врегульовано порядок уключення «стареньких» неприбуткових організацій (НПО) до нового Реєстру. Ознайомимося з основними його положеннями.

Спочатку про правила для «стареньких».

висновок документа


Усім «стареньким» НПО ДФСУ повинна протягом двох місяців надіслати письмовий запит, на який необхідно відповісти в місячний строк

Під «старенькими» тут маємо на увазі НПО, уключені до Реєстру на день набуття чинності Законом України від 17.07.2015 р. № 652-VIII* (13.08.2015 р.). Так от, усім таким «стареньким» (крім НПО, установчі документи яких оприлюднено на порталі електронних сервісів згідно з «держреєстраційним» Законом України від 15.05.2003 р. № 755-IV і відповідають вимогам, установленим п. 133.4 ПКУ) протягом двох місяців з дня набуття чинності постановою № 440 (до 16.09.2016 р.) контролери повинні надіслати письмовий запит.

* Детальніше про нього читайте в «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 68 — 69, с. 12.

На цей запит потрібно в місячний строк надати відповідь про відповідність вашої НПО вимогам, установленим у п. 133.4 ПКУ, а також засвідчені копії установчих документів (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів). «Старенький» ЖБК, крім цього, також повинен надати засвідчені копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і факт спорудження чи придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.

У разі надання всіх зазначених документів та їх відповідності вимогам, установленим у п. 133.4 ПКУ, у місячний строк з дня отримання відповіді контролюючий орган уключає «стареньку» до нового Реєстру.

Якщо ж документи не відповідають зазначеним вимогам та/або надані не в повному обсязі, неприбутковій організації надсилається відповідне повідомлення. Проте вилучити її з Реєстру до 01.01.2017 р. контролери не мають права. Відповідну норму встановлено в п. 34 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ. Повторює її і п. 2 постанови № 440.

Такі «старенькі» НПО до 01.01.2017 р. повинні привести свої установчі документи у відповідність до вимог, установлених у п. 133.4 ПКУ, і в цей самий строк подати їх копії до контролюючого органу. НПО, що не виконали ці вимоги, після 01.01.2017 р. виключаються з Реєстру ( п. 35 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ, п. 2 постанови № 440). При цьому «стареньким» НПО-бюджетникам зміни до установчих документів можна і не вносити (див. лист ДФСУ від 19.04.2016 р. № 8789/6/99-99-19-02-02-15).

Тепер про правила для «новачків».

висновок документа


Для включення до Реєстру новозареєстрована НПО подає контролюючому органу заяву за формою 1-РН і копії установчих документів (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів)

Зверніть увагу: копії документів мають бути засвідчені підписом керівника або представника НПО, а також скріплені печаткою (за наявності). ЖБК, крім зазначених, також повинен надати аналогічним чином засвідчені копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і факт спорудження чи придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом (п. 6 Порядку № 440).

Протягом 14 календарних днів з дня отримання зазначених документів контролюючий орган приймає рішення про включення/повторне включення, відмову, виключення чи зміну ознаки неприбутковості (п. 8 Порядку № 440).

Уключення НПО до Реєстру контролюючий орган здійснює в разі, якщо така організація відповідає вимогам, установленим в п. 133.4 ПКУ, а саме:

— створена та зареєстрована в установленому законом порядку, що регулює діяльність відповідної НПО;

— установчі документи містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутку) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їх праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб;

— установчі документи передбачають передачу активів одній або декільком НПО відповідного виду або зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання чи перетворення). Положення цього абзацу не поширюються на ОСМД та асоціації ОСМД;

— установчі документи передбачають, що доходи (прибуток) використовуються виключно для фінансування витрат на утримання НПО, реалізації цілей (завдань) і напрямів діяльності, визначених її установчими документами (п. 7 Порядку № 440).

Контролюючий орган відмовляє в уключенні до Реєстру у випадку, якщо НПО:

— надала неповний комплект документів;

— не відповідає встановленим вимогам.

Зауважте: після усунення недоліків НПО, що дістала відмову, може заново подати відповідний пакет документів для реєстрації.

У разі зміни організаційно-правової форми НПО, унесення змін до її установчих документів або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє НПО, до контролюючого органу подається реєстраційна заява з відміткою «зміни», до якої додаються копії документів, відповідно до п. 6 Порядку № 440 (ср. 025069200). Вони мають бути подані протягом 10 робочих днів з дня державної реєстрації таких змін, а у разі, коли держреєстрація змін не здійснюється — протягом 10 робочих днів з моменту виникнення зазначених у цьому пункті обставин (п. 14 Порядку № 440).

Виключення НПО з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу у випадку:

— використання доходів (прибутку) НПО для інших цілей, ніж утримання такої організації, реалізації цілей (завдань) і напрямів діяльності, визначених її установчими документами;

— розподілу доходів (прибутку) або їх частини серед засновників (учасників), членів, працівників (крім оплати їх праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб;

— невідповідності установчих документів НПО вимогам, установленим п. 133.4 ПКУ;

— затвердження ліквідаційного балансу, передавального акта чи розподільчого балансу НПО, що припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу чи перетворення) або ліквідації;

— за ініціативою НПО.

Рішення про виключення НПО з Реєстру надсилається такій організації в порядку, визначеному ст. 42 ПКУ, протягом 3 робочих днів з дня прийняття зазначеного рішення.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток ifactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд