(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 69
  • № 67-68
  • № 66
  • № 65
  • № 64
  • № 63
  • № 61
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
8/14
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Серпень , 2016/№ 62

Реклама в Інтернеті та її облік

Інтернет на сьогодні є найбільш динамічним засобом передачі інформації. Кількість користувачів Інтернету постійно зростає, а тому такий вид реклами є чи не найперспективнішим напрямком. Тож важливо знати, яким чином обліковувати створення і розповсюдження реклами у Всесвітній мережі.

Коли ми говоримо про рекламу в Інтернеті, то йдеться в основному про два її різновиди: (1) банерна реклама; (2) просування сайтів.

Банерна реклама

Особливість цього виду реклами полягає в тому, що вона міститься на спеціальних інтернет-засобах — банерах. Банери розміщуються на сайті у спеціальних банерних полях і, як правило, не мають стосунку до основного вмісту сайтів, на яких містяться банери. Більше того, при відкритті одного й того самого сайту, наприклад, в різних країнах на банерних полях, як правило, з’являється різна реклама (не тільки щодо власне контенту, але і щодо його мови).

Тому банерну рекламу не можна вважати складовою частиною контенту того сайту, на якому «висить» банер

Юридичного визначення поняття «банер» наше законодавство не містить. Однак у загальноприйнятому розумінні банером (англ. «banner» — прапор, транспарант) вважають графічне або анімаційне зображення рекламного характеру в мережі Інтернет, яке переважно містить посилання на web-сторінку з інформацією про рекламований товар чи послугу.

Для того аби банер з’явився в Інтернеті, рекламодавець повинен звернутися до виробника і розповсюджувача. При цьому цілком можливо, щоби виробник і розповсюджувач банерної реклами був однією і тією ж особою або щоби її виробником був ​​безпосередньо замовник.

А як розглядати витрати на створення і розповсюдження банера в обліку? На нашу думку, такі витрати — це витрати на рекламу. А отже, такі витрати не визнаються нематеріальними активами, а списуються до витрат на збут ( п. 9 П(С)БО 8). Аргумент на користь такого підходу можна знайти у п. 8 Тлумачень ПКТ 32 Нематеріальні активи: витрати на сторінку в Інтернеті. Зазначена норма передбачає: якщо суб’єкт господарювання не може продемонструвати, яким чином веб-сторінка, розроблена виключно або головним чином для рекламування своїх власних продуктів та послуг та стимулювання попиту на них, генеруватиме можливі майбутні економічні вигоди, всі видатки на розробку такої веб-сторінки визнаються як витрати того періоду, коли вони понесені. За аналогією застосовуємо цей принцип й до витрат на банерну рекламу.

Тобто витрати на придбання (створення) банера не визнаються нематеріальним активом, а списуються до складу витрат на збут, як витрати на рекламу ( п. 19 П(С)БО 16)

Відобразимо облік витрат на створення і розповсюдження банера на прикладі.

Приклад. Підприємство замовило виготовлення рекламного банера (вартість робіт — 7200 грн., у тому числі ПДВ — 1200 грн.). Вартість послуг з розповсюдження банера — 840 грн. (у тому числі ПДВ — 140 грн.).

Облік витрат на створення і розповсюдження банера у рекламодавця

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

дебет

кредит

1

Перераховано аванс за створення банера

371

311

7200

2

Нараховано податковий кредит (до реєстрації ПН у ЄРПН)

644/1

644

1200

3

Відображено податковий кредит (ПН зареєстровано в ЄРПН)

641

644/1

1200

4

Отримано право власності на банер

93

631

6000

5

Списано раніше відображену суму ПДВ

644

631

1200

6

Здійснено залік заборгованостей

631

371

7200

7

Отримано послуги з розповсюдження банера

93

631

700

8

Нараховано податковий кредит (до реєстрації ПН у ЄРПН)

644/1

631

140

9

Відображено податковий кредит (ПН зареєстровано в ЄРПН)

641

644/1

140

10

Сплачено за послуги з розповсюдження банера

631

311

840

Тепер перейдемо до іншого різновиду реклами в Інтернеті — до реклами на спеціальних сайтах.

Реклама на сайтах

Існує два основні способи просування сайта:

1) пошукова оптимізація (SEO);
2) інтернет-реклама

Пошукова оптимізація (SEO) є одним із найважливіших етапів просування сайта. Підприємство, яке рекламує свою продукцію, може займатися пошуковою оптимізацією самостійно або залучати сторонні організації.

Досить часто первинні SEO-роботи проводяться ще при створенні сайта і тому входять до його первісної вартості. Витрати на SEO, понесені підприємством надалі, спрямовані на популяризацію сайта з метою отримання раніше запланованих від його використання економічних вигод. Такий характер витрат на SEO дозволяє віднести їх до збутових витрат періоду (рахунок 93).

Інтернет-реклама. Витрати на інтернет-рекламу включаються до збутових витрат періоду (списуються на рахунок 93 в періоді надання акта наданих рекламних послуг).

Актуальним залишається традиційне питання про підтвердження «господарності» витрат на рекламу. І хоча для визначення податку на прибуток і віднесення рекламних сум ПДВ до податкового кредиту це зараз неважливо, доводити «господарність» доведеться, щоб уникнути необхідності нараховувати ПДВ згідно з п. 198.5 ПКУ.

У принципі, для того щоб підтвердити господарське призначення витрат на інтернет-рекламу, достатньо, щоб акт наданих послуг містив деталізований опис наданої послуги. Але зайвими не будуть «принт-скрини» екрану із зображенням реклами, звіти, що розшифровують ключові слова, тексти, статистику показів та здійснених кліків.

Зацікавив журнал?
Отримуйте більше статей та спеціальних пропозицій за підпискою
реклама, інтернет додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті