РРО, що живуть у мережі: як про них говорять фіскали?

В обраному У обране
Друк
Хмелевський Ігор, податковий експерт
Податки & бухоблік Серпень, 2016/№ 63

висновок документа


кщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар і розрахувався за нього із застосуванням платіжних систем Portmone, Liqpay та інших, суб’єкт господарювання зобов’язаний видати йому розрахунковий документ установленої форми (чек РРО)

Подобається творчість Земфіри? «Между строк, между небом и землей, пальцами пытаясь угадать, надеясь угадать до конца, до конца…»*

* Із пісні «Девочка, живущая в сети».

Ось так і ми з вами, шановні колеги, читаючи листи податківців, намагаємося вгадати, сподіваємося вгадати, що ж вони вкотре хотіли сказати? ☺ Свідома це їх позиція чи просто набір цитат із БЗ?

Які підстави в нас так говорити? Дивіться самі.

Є в БЗ 109.06 таке запитання: як проводити через РРО оплату за товар з використанням мережі Інтернет, якщо грошові кошти надійшли після закінчення робочого дня інтернет-магазину або у вихідні чи святкові дні? Це та сама «риба», яку фіскали використовують для підготовки відповідей інтернет-торговцям на будь-які їхні РРО-запитання.

Висновок, закріплений у ній, має найзагальніший характер: «якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар і розрахувався за нього із застосуванням платіжних карт Visa, MasterCard тощо, суб’єкт господарювання зобов’язаний видати розрахунковий документ установленої форми (чек РРО)»). Тобто фіскали не роблять узагалі жодних застережень з приводу того, як саме здійснювався розрахунок за товар із застосуванням платіжних карт. Вирок інтернет-торговцям тут безапеляційний: тільки-но споживач узяв до рук свою платкарту — вмикайте РРО і готуйтеся вибивати йому чек! ☹

Цитата з цієї БЗ вражаюче схожа на висновок листа, що коментується, чи не так? Відмінність ми виділили напівжирним шрифтом. В іншому ж листі ДФСУ (від 27.05.2016 р. № 5586/Н/99-99-14-05-01-14) та сама «напівжирна» конструкція виглядає так: «із застосуванням платіжних систем FORPOST та інших». Усе інше — ну майже слово в слово як у тій БЗ і в листі, що коментується.

Робимо власний висновок: фіскали не бачать різниці між різними способами розрахунку за товари в мережі. Вони тільки розрізняють той примітивний випадок десятирічної давнини, коли інтернет-магазини були переважно рекламними інтернет-сторінками для вибору і замовлення товару без можливості безпосередньо оплатити його вартість на сайті. Тут їм усе зрозуміло: інтернет-торговці реєструють РРО на загальних підставах за адресою розміщення своїх реальних магазинів.

Тим часом, наразі є десятки варіантів оплати замовленого через Інтернет товару без прямого контакту покупця та продавця (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 101, с. 9; 2016, № 46, с. 14). І фіскалам слід було б все ж таки навчитися їх розрізняти. Ну хоч б два-три основні:

— інтернет-банкінг (платежі карткою, але не через сайт інтернет-магазину). Такий платіж за своєю суттю є звичайною банківською операцією з переказу безготівкових коштів і РРО не вимагає;

— інтернет-еквайринг (розрахунки карткою безпосередньо на сайті). Не вникаючи в подробиці, скажемо тільки, що цей спосіб практично не відрізняється від того, якби розрахунок карткою відбувався через POS-термінал у вашому офісі. Тільки POS-термінал у цьому випадку віртуальний, а управлятися з ним вам допомагають фінансові посередники типу Portmone, Liqpay тощо. Саме про такий спосіб розрахунків ідеться в листі, що коментується сьогодні. І тут податківці мають рацію: при інтернет-еквайрингових розрахунках без РРО не обійтися.

А ось розрахунки через платіжну систему FORPOST, про яку йдеться в іншому листі ДФСУ (див. вище), — це ані інтернет-банкиінг, ані інтернет-еквайринг (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 25, с. 42). Тобто проводити такі розрахунки через РРО інтернет-торговці не повинні.

Ось так і вір фіскалам!

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток ifactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд