(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Перейти до номеру
  • № 65
  • № 64
  • № 63
  • № 62
  • № 61
  • № 60
  • № 59
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
50/111
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Серпень , 2016/№ 66

ПН за щоденними підсумками операцій складають на кожен РРО

Скільки податкових накладних за щоденними підсумками операцій повинен складати платник податку у разі наявності декількох касових апаратів у структурних підрозділах (філіях), яким не делеговано право складання податкових накладних?

Відповідно до п. 1 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 р. за № 137/28267 (далі — Порядок № 1307), податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (далі — ПДВ).

Якщо не зареєстровані платниками ПДВ філії та інші структурні підрозділи платника податку самостійно здійснюють постачання товарів/послуг та проводять розрахунки з постачальниками/споживачами, то зареєстрований платник податку, до складу якого входять такі структурні підрозділи, може делегувати філії або структурному підрозділу право складання податкових накладних. Для цього платник податку повинен кожній філії та кожному структурному підрозділу присвоїти окремий цифровий номер, про що має письмово повідомити контролюючий орган за місцем його реєстрації як платника ПДВ.

Згідно із п. 14 Порядку № 1307 податкова накладна складається за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

— здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу / реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

— виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), за винятком тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

— надання платнику податку касових чеків, які містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Таким чином, враховуючи те, що платник ПДВ, до складу якого входять філії та/або структурні підрозділи, не делегував їм право складання податкових накладних та при цьому такі філії та/або структурні підрозділи здійснюють операції з використанням касових апаратів, то податкова накладна повинна складатися за щоденними підсумками операцій до кожного касового апарата окремо.

При цьому такі податкові накладні складаються від імені платника податку (головного підприємства).

За матеріалами підкатегорії 101.17 БЗ

коментар редакції

Підсумкові податкові накладні для філій

Достатньо цікаве запитання. Суть його ось у чому: у підприємства є філії (структурні підрозділи), що здійснюють реалізацію товарів (послуг) через РРО. При цьому філіям право складати податкові накладні не делеговано.

Ясна річ, що у разі, якщо реалізація товарів здійснюється через РРО, ідеться про складання підсумкової податкової накладної (тип причини — «11»). Також зрозуміло, що податкові накладні складатимуться від імені головного підприємства (оскільки філіям право складання податкових накладних не делеговано).

Проте скільки ж підсумкових податкових накладних потрібно складати — одну за усі філії або ж окремо за кожною філією чи навіть касовим апаратом? Податківці відповідають: підсумкова податкова накладна складається за кожним РРО окремо.

Але аргументація для такого висновку в консультації фактично відсутня. Нібито складати підсумкову податкову накладну потрібно за кожним РРО, тому що філіям не делеговано право складати податкові накладні, і при цьому товари реалізуються через РРО. Неважко помітити, що з цих міркувань зроблений податківцями висновок не випливає. Так само не випливає він із загального правила складання підсумкових податкових накладних, визначеного п. 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307.

Враховуючи це, дозволимо собі не погодитися з категоричністю фіскалів. На нашу думку, навіть якщо платник складе одну підсумкову податкову накладну (а не окремо за кожним РРО), жодні штрафні санкції йому не загрожують. Зрозуміло, за умови, що податкові зобов’язання в цій підсумковій накладній відображено в повному обсязі і включено до декларації з ПДВ.

податкова накладна додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті