Теми статей
Обрати теми

Строки подання декларації для анульованих платників ПДВ

Нестеренко Максим, податковий експерт
Суб’єкту господарювання анулювали реєстрацію платником ПДВ посеред місяця. В які строки він має подати декларацію за останній період?

Нагадаємо, що у разі анулювання реєстрації особи як платника ПДВ останнім звітним (податковим) періодом є період, який: (1) розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та (2) закінчується днем анулювання реєстрації ( п. 184.6 ПКУ).

Для платників ПДВ звітним (податковим) періодом є один календарний місяць, а у випадках, окремо визначених ПКУ, календарний квартал ( п. 202.1 ПКУ).

У першому (загальному) випадку платники подають декларацію з ПДВ протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця ( п.п. 49.18.1 ПКУ). Що ж до квартальників, то вони подають декларацію протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу ( п.п. 49.18.2 ПКУ).

Жодних винятків із цього правила для тих випадків, коли платнику анулювали ПДВ-реєстрацію, ПКУ не передбачено. Тож

граничні строки для подання останньої декларації ПДВ-анульованого суб’єкта господарювання збігаються із загальновстановленими

Хіба що у новій декларації таким платникам треба робити відмітку у спеціальному полі, що вони звітують за останній ПДВ-період ( п. 1 розд. ІІ Порядку № 21*).Податківці наголошують: якщо ПДВ-анульований не вкладеться у ці загальні строки — пізніше в нього декларацію просто не приймуть. Податківці в такому випадку самостійно нарахують екс-платнику ПДВ-зобов’язання (згідно з п.п. 54.3.1 ПКУ) та ще й накладуть на нього штрафні санкції, які передбачено пп. 120.1, 123.1 ПКУ. Про це свідчить консультація із БЗ, підкатегорія 101.01.05.

* Порядок заповнення та подання податкової звітності з ПДВ, затверджений наказом Мінфіну від 28.01.2016 р. № 21.

Інколи у ПДВ-анульованих суб’єктів господарювання виникає запитання: а чи можуть вони після дати ПДВ-розреєстрації виправити помилки в деклараціях з ПДВ за попередні періоди?

Раніше податківці допускали таку можливість — у формі уточнюючого розрахунку як додатка до декларації (див. консультацію із БЗ, підкатегорія 101.28, наразі втратила чинність).

Одначе

наразі виправити помилки можна лише через уточнюючий розрахунок у формі самостійного документа

Про це свідчить його нова форма, затверджена Порядком № 21. Тому серед нині чинних консультацій у БЗ, підкатегорія 101.01.05, є така, яка не дозволяє подавати уточнюючий розрахунок після ПДВ-розреєстрації.

Слід зауважити, що в 2014 році у судовій практиці були позитивні для платників рішення, які дозволяли після ПДВ-розреєстрації подавати навіть уточнюючий розрахунок як самостійний документ (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2014, № 72, с. 31). Зустрічалися вони і в 2015 році (див., наприклад, ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 18.06.2015 р. у справі № 11745/14**). Хоча поряд з ними з’являлися також і негативні рішення (див., наприклад, ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 26.01.2015 р. у справі № 9104/2550/12***). Однак наразі змагатися за таке право можуть хіба що дуже сміливі платники.

** Див.: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/45710898.

*** Див.: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/42557942.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі