(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 48
  • № 47
  • № 46
  • № 45
  • № 44
  • № 43
  • № 42
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
7/19
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Червень , 2016/№ 49

І знову про субсидії: оформлюємо з урахуванням останніх змін

Програма надання субсидій наразі є однією з найбільш затребуваних у державі. Це й зрозуміло, адже тарифи на житлово-комунальні послуги (ЖКП) постійно зростають. Урядовці вже не раз змінювали механізм надання й оформлення субсидії. Основна мета: спростити та вдосконалити процедуру надання субсидій. Що очікувати від квітневої «порції» правок та чи наблизять вони нас до задекларованої мети? Продовжимо почату раніше розмову (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 39, с. 38) у сьогоднішній статті.

Субсидія на оплату послуг з управління багатоквартирним будинком

Відзначимо, що з 1 липня 2016 року має стартувати реформа у житлово-комунальній сфері. Засадничі принципи такої реформи містяться у Законі України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 р. № 417-VIII. Одна з його новацій — уведення плати за послугу з управління багатоквартирним будинком.

Так ось, тепер субсидія призначатиметься і для відшкодування витрат на оплату управління багатоквартирним будинком, а також, як і раніше, — на оплату користування житлом або його утримання (див. п. 1 Положення № 848*).

* Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату ЖКП…, затверджене постановою КМУ від 21.10.95 р. № 848 (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2016, № 39, с. 28).

Але власникам, які вже зараз мають відповідні договори та оплачують послуги за управління багатоквартирним будинком, доведеться почекати з оформленням субсидії для відшкодування витрат на оплату такої послуги. За інформацією органу соцзахисту населення, таке право ви зможете реалізувати лише після затвердження нормативно-правових документів про граничний розмір витрат на оплату управління багатоквартирним будинком, який покриватиметься субсидією. Сподіваємося, чекати недовго.

Соцнормативи споживання ЖКП: затягніть паски

Нагадаємо: субсидія покриває лише ті витрати на оплату ЖКП, які використані споживачем у рамках так званих соціальних норм житла та соціальних нормативів користування комунальними послугами. ЖКП, спожиті понад установлені соціальні норми/нормативи, оплачуватимуться за повною вартістю без нарахування субсидії.

Показники цих соціальних норм і нормативів споживання ЖКП затверджені постановою № 409**, яка вже кілька разів зазнавала правок. І ось вона вкотре відкоригована. Останні правки здебільшого стосуються зниження соціальних нормативів користування деякими видами послуг. Тож доведеться ще більше економити, щоб заощаджувати не лише ресурси, а й власні кошти.

** Постанова КМУ «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» від 06.08.2014 р. № 409.

У табл. 1 наведемо соціальні норми користування житлом та соціальні нормативи споживання ЖКП (з урахуванням останніх змін), виходячи з яких нараховується субсидія з 30.04.2016 р.

Таблиця 1. Соціальні норми/нормативи для нарахування субсидії

Послуга

Соціальні норми/нормативи
(на місяць)

1

2

Користування житлом / утримання житла, управління багатоквартирним будинком

13,65 м² загальної площі на особу + 35,22 м² на домогосподарство*

* Якщо, наприклад, сім’я складається із двох осіб, соцнорма на цю послугу становить 62,52 м2 (13,65 м2 х 2 + 35,22 м2), якщо з трьох — 76,17 м2 (13,65 м2 х 3 + 35,22 м2).

Централізоване та індивідуальне опалення (теплопостачання)

Незалежно від джерела та виду енергії

13,65 м² опалювальної площі на особу + 35,22 м² на домогосподарство

Якщо житлові будинки обладнані будинковими та/або квартирними приладами обліку

0,0548 Гкал на 1 м² опалюваної площі х коригуючий коефіцієнт* (протягом опалювального періоду)

* Розмір коригуючого коефіцієнту наведений у додатку 2 до постанови № 409.

Споживання природного газу

на опалення

5,5 м3 на 1 м2 опалювальної площі х коригуючий коефіцієнт*
(протягом опалювального періоду)

* Розмір коригуючого коефіцієнту наведений у додатку 1 до постанови № 409.

на газову плиту (приготування їжі)

4,4 м3 на особу

на газову плиту (приготування їжі і підігрів води)

7,1 м3 на особу

на газову плиту і водонагрівач

14 м3 на особу

Водопостачання (централізоване)

постачання холодної води

2,4 м3 на особу
(за наявності централізованого постачання гарячої води), 4,0 м3 на особу
(за відсутності централізованого постачання гарячої води або у разі перерви у наданні послуг з централізованого постачання гарячої води більш як на 14 діб)

постачання гарячої води

1,6 м3 на особу

Водовідведення (централізоване)

4 м3 на особу

Вивезення рідких нечистот*

4 м3 на домогосподарство

* За відсутності системи централізованого водовідведення та за наявності централізованого водопостачання і вигрібних ям.

Споживання електроенергії

на опалення

65 кВт·год на 1 м2 площі х коригуючий коефіцієнт*
(протягом опалювального періоду)

* Розмір коригуючого коефіцієнту наведений у додатку 1 до постанови № 409. При визначенні такого нормативу враховуйте особливість, якщо є окремий облік споживання електроенергії за періодами часу.

у будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами

За наявності централізованого постачання гарячої води:

130 кВт·год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт·год
на кожного іншого члена сім’ї, але не більше як 250 кВт·год на місяць.

За відсутності централізованого постачання гарячої води:

150 кВт·год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт·год на кожного іншого члена сім’ї, але не більше як 270 кВт·год на місяць

у будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами

За наявності централізованого постачання гарячої води:

90 кВт·год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт·год на кожного іншого члена сім’ї, але не більше як 210 кВт·год на місяць.

За наявності централізованого постачання холодної води та за відсутності централізованого постачання гарячої води і газового водонагрівача:

120 кВт·год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт·год на кожного іншого члена сім’ї, але не більше як 240 кВт·год на місяць

у селах і селищах міського типу для громадян, яким відповідно до законодавства держава забезпечує безоплатне освітлення житла

30 кВт·год на особу

Вивіз твердих побутових відходів

0,4167 м3 на особу

Вивіз рідких побутових відходів

0,76 м3 на особу

Доходи для призначення субсидії

Період, за який беруться до уваги доходи. Як і раніше, у загальному випадку субсидія на оплату ЖКП призначається виходячи з розміру середньомісячного сукупного доходу осіб, а субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива — виходячи з річного доходу осіб за попередній календарний рік.

Наприклад, особа звернулася за призначенням субсидії на оплату ЖКП у червні 2016 року. У такому випадку розрахунок субсидії на оплату ЖКП їй здійснюватимуть на підставі доходів за січень — грудень 2015 року.

Виняток зроблено лише для випадків, коли субсидія на оплату ЖКП призначається у I кварталі року. У такому випадку середньомісячний сукупний дохід визначається на підставі доходу осіб за перші три квартали попереднього календарного року. Якщо особа, приміром, звернулася за призначенням субсидії у березні 2016 року, то до уваги візьмуть доходи за січень — вересень 2015 року.

Ці норми п. 12 Положення № 848 залишилися без змін. Водночас відкориговані інші приписи цього пункту, які стосуються специфічних випадків урахування доходів для призначення субсидії на оплату ЖКП.

Увага!

Виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі середньомісячного сукупного доходу за 3 місяці, що передують місяцю, з якого вона призначається

Крім того, зникла й та норма, за якою до середньомісячного сукупного доходу пенсіонера враховувався розмір пенсійної виплати за місяць, що передував місяцю, з якого призначалася субсидія.

Доходи, які не враховують при призначенні субсидії. Перелік доходів, які не беруть до уваги при призначенні субсидії, міститься у п. 8 Положення № 848 (ср. 025069200). Він поповнився новими видами доходів. Так, тепер не враховують при визначенні права на субсидію та її розміру: державну соціальну допомогу на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату ЖКП.

Особливі випадки врахування доходів окремих категорій громадян. Про такі випадки йдеться у п. 12 Положення № 848, який у цій частині зазнав суттєвих змін (див. табл. 2).

Таблиця 2. Як враховують доходи окремим категоріям громадян

№ з/п

Категорія громадян

При розрахунку враховується:

Примітка

1

2

3

4

1

Працездатні особи (крім тих, хто навчається за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і проживає разом з батьками чи іншими членами родини; осіб, призваних на строкову військову службу), середньомісячний дохід яких у періоді, що береться до уваги при призначенні субсидії, менший від прожиткового мінімуму для працездатних осіб у цьому періоді

місячний дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму*, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді**

В окремих випадках (для сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах) за рішенням відповідних комісій до розрахунку може включатися місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді

* До внесення останніх змін — на рівні одного розміру прожиткового мінімум для працездатних осіб.

** При призначенні субсидії протягом 2016 року до уваги береться дохід осіб за 2015 рік (тобто попередній календарний рік). Нагадаємо, що розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб протягом 2015 року складав: з 1 січня — 1218 грн., з 1 вересня — 1378 грн.

2

Громадяни, які одержують (одержували) стипендію, соціальні виплати, а саме: допомогу при народженні (усиновленні) дитини; до досягнення дитиною трирічного віку; по догляду за дитиною-інвалідом віком до 18 років; по догляду за інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу; допомогу по безробіттю

фактичні розміри стипендій та соціальних виплат

Із цього переліку виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом I групи або особою, яка досягла 80-річного віку.

Для цих осіб застосовується норма, зазначена у позиції 1 цієї таблиці, якщо вони відповідають критеріям, наведеним у цій позиції

3

Студенти, які мають батьків, зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) самі та навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і не одержують стипендію*

місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді

Раніше такого припису не існувало. Увага! Цей припис застосовується у тому разі, якщо середньомісячний дохід особи у періоді, який береться до уваги при призначенні субсидії, менший від прожиткового мінімуму для працездатних осіб у цьому періоді

4

Особи, які перебувають на обліку як безробітні у службі зайнятості і не одержують допомогу по безробіттю

* Субсидія не призначається, якщо неповнолітні діти (крім студентів денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках), маючи батьків, зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) самі (тобто без повнолітніх осіб незважаючи на їх ступінь споріднення із дитиною).

Разом із тим слід пам’ятати: у разі коли у житлових приміщеннях зареєстровані неповнолітні діти, які залишились без батьків, субсидія за цим житлом призначається за заявою опікуна (піклувальника) і розраховується виходячи з розміру виплат (пенсії у зв’язку із втратою годувальника, інших соціальних виплат), які отримує опікун (піклувальник) на підопічних дітей. При призначенні субсидії опікуну (піклувальнику) за місцем його реєстрації вищевказані виплати на підопічних дітей не враховуються у сукупному доході опікуна (піклувальника) (п. 6 Положення № 848).

5

Для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку:

Незалежно від отриманих (неотриманих) доходів від підприємницької діяльності**

5.1

першої групи

місячний дохід на рівні двох* розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб

При цьому не враховується дохід, отриманий самозяйнятою особою, та дохід від підприємницької діяльності, інформацію про які надано ДФС на запит. Система оподаткування та група платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначається на початок місяця, з якого призначається субсидія

5.2

другої групи

місячний дохід на рівні трьох* розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб

5.3

третьої групи

місячний дохід на рівні чотирьох* розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб

* У новій редакції п. 12 Положення № 848 рівень розрахункового доходу для приватних підприємців — єдиноподатників підвищили на один прожитмінімум для кожної із груп.

** Крім підприємницького доходу, фізична особа — підприємець може отримувати ще й інші
доходи, наприклад, зарплату (якщо він працює за трудовим договором), стипендію, пенсію та інші соцвиплати. Ці виплати враховуються в загальному порядку.

Призначення субсидій для «бувалих» і «новачків»

«Довготривале» надання субсидії. Одразу заспокоїмо: родинам (особам), які із року в рік отримують субсидію на ЖКП, хвилюватися не варто. Пояснимо: якщо особа (родина) уже подавала документи для оформлення субсидії на оплату ЖКП і вона призначена, то по закінченню періоду призначення субсидії знову подавати документи для оформлення субсидії не потрібно. Річ у тім, що орган соцзахисту населення автоматично (без участі особи, яка претендує на отримання субсидії) розраховує субсидію на оплату ЖКП та надсилає повідомлення про призначення субсидії на оплату ЖКП або відмову у її призначенні. Розраховується субсидія окремо на опалювальний сезон (з 1 жовтня по 30 квітня) та на неопалювальний сезон (з 1 травня по 30 вересня).

Увага! Громадянам, які надавали заяву про призначення субсидії на оплату ЖКП на опалювальний період, проте субсидія їм не вийшла за розрахунком (а саме: розмір плати за ЖКП в межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування ЖКП не перевищує обсягу обов’язкового відсотка платежу сім’ї протягом опалювального сезону), слід звернутися до органу соцзахисту населення і подати нові документи для отримання субсидії на оплату ЖКП у наступному періоді.

Призначення субсидії для орендарів і домогосподарств, що використовують скраплений газ і побутове паливо. Змінилися умови надання субсидії орендарям та громадянам, які претендують на отримання субсидії для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Орендареві (тобто особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла) субсидія на оплату ЖКП відтепер призначається лише за особистим зверненням з місяця звернення (у межах дії договору оренди) до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців та не більше ніж до кінця місяця, в якому закінчується строк дії договору найму (оренди). Підкреслимо: орендарям субсидія на оплату ЖКП на наступний період призначається виключно при повторному наданні орендарем документів для оформлення субсидії. Справа у тому, що орган соцзахисту населення не наділений повноваженнями автоматично розраховувати субсидію для таких категорій громадян на наступний період.

Зверніть увагу:

орендарю субсидія надається за умови, що у нього є чинний договір найму (оренди) житла і йому нараховується плата за ЖКП. При цьому особовий рахунок по сплаті ЖКП може бути відкритий на іншу особу

Субсидія орендарям надається за рішенням відповідної комісії, яке приймається на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива також надається лише за особистим зверненням громадян. Надається така субсидія один раз на календарний рік. Для отримання цієї субсидії у наступному році громадянин знову має подати пакет документів (заява + декларація) до органу соцзахисту населення. Корисна інформація! Вона стане у нагоді домогосподарствам, які отримували субсидію для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у 2015 році. Якщо до 30.04.2016 р. вам не призначено вказаний вид субсидії на 2016 рік, подавайте нову заяву і декларацію для призначення цієї субсидії у поточному році.

Причому частина субсидії, яка надається для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, розраховується на календарний рік (незалежно від місяця звернення), а частина субсидії, яка надається на оплату ЖКП, розраховується з місяця звернення за її призначенням до кінця поточного року. Щоб зрозуміти, як це виглядає на практиці, наведемо приклад.

Приклад 1. Звернення за субсидією надійшло у червні 2016 року. Домогосподарство використовує вугілля для опалення, скраплений газ (в балонах) для приготування їжі, електричну енергію для освітлення.

У такому випадку субсидія на вугілля та скраплений газ буде надана на весь календарний рік (з січня по грудень 2016 року включно), а субсидія на електричну енергію буде призначена на 7 місяців: з 01.06.2016 р. по 31.12.2016 р.

Призначення субсидії «новачкам». Тут поговоримо про тих, хто уперше звертається за оформленням субсидії на оплату ЖКП (або після перерви у її призначенні). Одразу відзначимо, що для них усе залишилося без змін. За загальним правилом субсидія на оплату ЖКП призначається з місяця звернення за її призначенням. Разом із тим зверніть увагу на два цікаві аспекти (п. 14 Положення № 848):

— у разі звернення за призначенням субсидії на оплату ЖКП протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону, субсидія буде призначена з початку такого сезону;

— якщо громадяни, що перебувають у складних життєвих обставинах, не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, субсидія може призначатися з дня виникнення відповідного права, але не більше ніж за шість місяців до звернення за призначенням субсидії. Рішення в такому випадку приймається відповідною комісією на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства. Нагадаємо: щоб справа потрапила на розгляд комісії, необхідно зробити відмітку про це у заяві про призначення субсидії. Також радимо подібне питання обговорити із спеціалістом органу соцзахисту населення.

Документи для оформлення субсидії

Пакет документів. У загальному випадку для отримання субсидії особа подає два документи:

заяву про призначення житлової субсидії;

декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Їх форми затверджені постановою КМУ від 28.02.2015 р. № 106. Причому форму заяви та декларації нещодавно оновили.

Також в окремих ситуаціях доведеться подати додаткові документи (п. 13 Положення № 848):

довідку про доходи. Зауважимо, що з 30.04.2016 р. цю довідку подають лише в одному випадку: якщо в декларації вказані доходи, інформація про які відсутня у ДФС, ПФУ, фондах соцстрахування і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. Останнє ноу-хау: якщо такі доходи неможливо підтвердити довідками, то потрібно подати письмове пояснення довільної форми, в якому вказати причину неподання довідок та розмір таких доходів;

— договір оренди житла (для орендарів, які бажають отримувати субсидію).

Способи подання документів. Зараз у п. 13 Положення № 848 йдеться про сучасний спосіб подання заяви і декларація для отримання субсидії. Так, вказані заяву та декларацію можна подати в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем, зокрема з використанням електронного цифрового підпису. Якщо у вас відсутній ЕЦП, не засмучуйтесь:

ви можете надіслати документи електронною поштою без підпису, проте протягом місяця вам необхідно відвідати орган соцзахисту населення та власноруч підписати заяву і декларацію

Інакше ваші документи розглядатися не будуть.

Отже, з 30.04.2016 р. існують такі способи подання документів для призначення субсидії:

— особисто;

— поштою;

— через уповноважену особу, визначену виконавчим органом сільської (селищної) ради (для мешканців сільської місцевості);

— в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем.

Більш того, зараз громадяни можуть подати заяву та декларацію за допомогою онлайн-сервісу, розміщеного за посиланням https://subsidii.mlsp.gov.ua. Тут передбачена можливість заповнити заяву і декларацію для подання як у паперовому вигляді (після заповнення ви маєте їх роздрукувати, підписати і віднести до органу соцзахисту населення), так і в електронному (після заповнення вказані документи одразу пересилаються до органу соцзахисту населення).

Або субсидія, або пільга на оплату ЖКП

Ця новація полягає ось у чому: якщо особам, які користуються пільгами на оплату ЖКП, призначено субсидії, пільги з оплати ЖКП та для придбання твердого палива і скрапленого газу не нараховуються. Пільговики мають визначитися: оформлювати субсидію чи продовжувати користуватися пільгами. Отримати і те, і те тепер не вийде.

Але не засмучуйтеся. Насправді для громадян усе має залишитися на своїх місяцях, що і покажемо на прикладі.

Приклад 2. Сім’я складається з двох пенсіонерів, кожен з яких має право на 50 % пільгу по оплаті ЖКП. При цьому родина користується субсидією. Для них визначено такі показники:

— середньомісячний дохід в розрахунку на одну особу — 1150 грн.;

— плата за ЖКП на місяць (нараховується комунальними підприємствами) — 462 грн.;

— пільга на оплату ЖКП (50 % вартості нарахування) — 231 грн. (462 грн. х 50 %);

— обов’язковий платіж родини (визначено при оформленні субсидії) — 141,80 грн. (або 6,17 % середньомісячного сукупного доходу сім’ї).

Наголошуємо, що розмір обов’язкового платежу за ЖКП для родини становить 141,80 грн. Тоді як розмір субсидії у цьому випадку (з урахування пільги на оплату ЖКП) становить 89,20 грн. (462,00 грн. (нарахування) - 231,00 грн. (пільга) - 141,80 грн. (обов’язковий платіж)).

Розглянемо, чи зміниться фінансове становище родини після того, як їм буде нараховуватися лише субсидія (без урахування пільги на оплату ЖКП). За умови, що всі вищенаведені показники не змінюються, маємо, що обов’язковий платіж родини не змінюється та становить, як і раніше, 141,80 грн. Але збільшується розмір субсидії, який без урахування пільги на оплату ЖКП тепер становитиме 320,20 грн. (462,00 грн. (нарахування) - 141,80 грн. (обов’язковий платіж)).

Як бачимо, розмір плати родини не змінився. Змінилися лише взаємовідносини житлово-комунального підприємства та органу соцзахисту населення, але це громадян не потурбує.

Констатуємо:

якщо родина отримує субсидію і пільги на оплату ЖКП, то зараз їй автоматично (без будь-яких додаткових звернень) нараховуватиметься лише субсидія. При цьому у підсумку витрати родини не повинні збільшитися

Інформація про таких осіб подається підприємствам — виробникам/виконавцям ЖКП та вноситься до Єдиного реєстру пільговиків.

Увага! Якщо особі, яка має право на пільги на оплату ЖКП, призначена субсидія у розмірі 0,00 грн. (така ситуація насамперед характерна для неопалювального періоду), то їй продовжують надаватися пільги.

Також відзначимо: у випадках, коли особа реалізовує своє право на пільгу і не оформлювала субсидію, їй і надалі надаватиметься пільга на оплату ЖКП. А от якщо пільговик вирішить оформити субсидію, то вона (при сумі доходу, що дозволяє її оформити) буде йому призначена, але пільги на оплату ЖКП йому вже не надаватимуться.

Що буде з надлишком «субсидійних» коштів

Економимо ресурси — накопичуємо «субсидійні» кошти для наступних платежів. Таким принципом користувалося чимало родин. Пояснимо чому. Справа у тому, що п. 15 Положення № 848 (до внесення останніх змін) передбачав: сума невикористаної субсидії зараховується виконавцем/виробником як оплата послуг, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Ця ситуація віднедавна повістю змінилася. З 30.04.2016 р. запроваджено повернення до державного бюджету невикористаних сум субсидії, яка призначена на оплату послуг з опалення.

Причому стосовно централізованого опалення (теплопостачання) до бюджету повертається вся сума невикористаної субсидії. А у разі використання природного газу або електричної енергії для індивідуального опалення не підлягає поверненню та частина невикористаної суми субсидії, що еквівалентна вартості 100 м3 природного газу або вартості 150 кВт·год електричної енергії. Ця сума зараховується надавачем послуг як оплата за ці послуги, у тому числі як обов’язкова частка платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди. Решта частини невикористаної суми субсидії повертається до державного бюджету.

Повернення невикористаних сум субсидії на оплату послуг централізованого опалення (теплопостачання) / індивідуального опалення (крім коштів, що залишаються на рахунку домогосподарства), здійснюється комунальними службами після закінчення опалювального сезону на підставі акту звіряння залишків невикористаних сум субсидії, який складається надавачем послуг та органом соціального захисту населення.

Увага! По всіх інших послугах зекономлені кошти залишаться на ваших особових рахунках та будуть зараховані як оплата за ці послуги, у тому числі як обов’язкова частка платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Обставини, за яких субсидії переглядають

Одразу до діла: перелік випадків, коли рішення комісії про призначення субсидії переглядається, поповнився новими обставинами. У табл. 3 наведемо чинний перелік. Підкреслимо, що мова йде про випадки, коли субсидія підлягає саме перегляду. Тож за наявності обставин, наведених у таблиці, комісія може прийняти рішення про продовження нарахування субсидії або відмову у її наданні.

Таблиця 3. Коли субсидію переглядають

№ з/п

Випадки, коли переглядається рішення комісії про призначення субсидії

Нормативний супровід

1

У разі зміни складу осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку)

П. 14 Положення

№ 848

2

Якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за ЖКП, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги (одноразово) з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (у тому числі мобільного) зв’язку (крім ЖКП у межах соціальних норм та нормативів та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності) на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. грн.

3

Якщо непрацездатні особи (пенсіонери, інваліди), які проживають самі і яким субсидія призначена на понаднормову площу житла за рішенням комісії, працевлаштувалися, у них виникли інші джерела доходів або у їх житловому приміщенні змінився склад зареєстрованих осіб

П. 4 Положення

№ 848

Субсидіант зобов’язаний протягом місяця поінформувати (шляхом подання відповідних документів) орган соцзахисту населення про всі зміни, які можуть вплинути на призначення субсидії, а саме: зміну складу зареєстрованих осіб (орендарі — про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних ЖКП, умов їх надання, виконавців ЖКП, купівлю товарів або оплату послуг на суму, яка перевищує 50 тис. грн.

Якщо згаданих змін немає, то субсидія на наступний період надається на раніше визначених умовах, тобто повторного рішення комісії про призначення субсидії не потребується.

субсидії додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті