(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 38
  • № 37
  • № 35-36
  • № 34
  • № 33
  • № 32
  • № 31
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
8/18
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Травень , 2016/№ 39

Житлові субсидії — 2016: що нового

Узагалі-то, руку на пульсі найважливіших змін до порядку надання житлових субсидій ми тримали весь час*, відколи у минулому році злетіли ціни на житлово-комунальні послуги. І от наразі маємо чергове подорожчання «комуналки» — і чергове спрощення/покращення/вдосконалення механізму субсидіювання незаможних громадян. Чим же цього разу «порадували» нас урядовці? Пропонуємо наші перші враження від експрес-аналізу найсвіжіших змін до Положення № 848. А для тих, хто захоче самостійно докопатися до суті, кодифікований текст цього документа ми опублікували на с. 28.

* Див. «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 28, с. 22, № 60, с. 19.

Управління будинком — відтепер субсидіюється

Ви вже, напевно, добре знаєте, що з 1 липня поточного року нас очікує масштабна реформа житлово-комунальної сфери. Її засадничі принципи викладено у Законі України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 р. № 417-VIII (детальніше про нього читайте у «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 56, с. 17).

Якщо коротко, то невдовзі нам усім доведеться визначитися із тим, хто буде управляти нашим житлом — ми самі (тобто співвласники будинку) шляхом створення ОСББ чи сторонній управитель, якого можемо вибрати ми з вами, а можемо й одержати за розпорядженням місцевої влади.

Так-от, яким би шляхом ви не пішли, за таку послугу, як управління багатоквартирним будинком, все одно доведеться платити. Причому ціна її державою не регулюватиметься і місцевим органом влади не затверджуватиметься.

І тим не менш право на отримання субсидії поширюватиметься на громадян, які проживають у житлових приміщеннях (будинках), в частині оплати ними не тільки традиційних комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Поряд із цим

субсидія призначатиметься на відшкодування витрат на оплату управління багатоквартирним будинком, користування житлом або його утримання

Візьміть це собі на замітку.

Або субсидія, або — пільги на ЖКП

Суттєві зміни внесено до абзацу першого п. 4 Положення № 848. У ньому вилучено слова «з урахуванням пільг, які надаються відповідно до законодавства». Тепер право на субсидію визначається за різницею плати за спожиті житлово-комунальні послуги у межах соціальної норми і обсягом обов’язкового відсотка платежу. Тобто формула виглядає так:

Субсидія

=

Розрахункова величина плати за ЖКП у межах нормативів

-

Розрахункова величина обов’язкового платежу

Водночас установлено, що в період отримання субсидії пільги з оплати ЖКП особам, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку), не нараховуються. Інформація про таких осіб подається підприємствам — виробникам/виконавцям ЖКП та вноситься до Єдиного реєстру пільговиків.

Таким чином, пільговикам доведеться вибирати: або пільга, або субсидія, оскільки й те й інше фінансується з однієї бюджетної програми. Якщо сума доходу дозволяє оформити субсидію — пільговик її отримує, однак без урахування розміру пільги. Якщо ж пільговик вирішить за субсидією не звертатися, він буде, як і раніше, отримувати пільгу.

Доходи: коротко про найголовніше

Цілком нове формулювання отримав п. 12. Ним регламентовано порядок визначення субсидії для певних претендентів на неї залежно від їх статусу, виду доходів та періодів їх отримання.

За загальним правилом, субсидія на оплату ЖКП призначається виходячи з розміру середньомісячного сукупного доходу осіб, а субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива — виходячи з річного доходу осіб за попередній календарний рік.

Якщо субсидія на оплату ЖКП призначається у I кварталі року, середньомісячний сукупний дохід визначається за перші три квартали попереднього року, в інших випадках — за попередній календарний рік

Вилучена норма, яка дозволяла за бажанням громадян призначати субсидію на оплату ЖКП на основі середньомісячного доходу за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія.

Встановлено, що для працездатних осіб (крім осіб, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і проживають разом з батьками чи іншими членами родини; осіб, призваних на строкову військову службу), середньомісячний дохід яких менший від прожиткового мінімуму, у розрахунок субсидії за кожний місяць зазначеного періоду включається місячний дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді. Раніше в розрахунок приймався дохід в розмірі одного прожиткового мінімуму.

Щоправда, в окремих випадках за рішенням держорганів для осіб, які проживають у сім’ях, що опинились у складних життєвих обставинах, у розрахунок субсидії і сьогодні може включатися місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму. Проте це виняток із загального правила.

Зміни торкнулися й порядку включення до розрахунку субсидій доходу фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування (єдиний податок). Встановлено, що для ФОП — платників ЄП:

першої групи, незалежно від отриманих (неотриманих) доходів, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на відповідний місяць (раніше — одного прожиткового мінімуму);

другої групи — трьох розмірів прожитмінімуму (раніше — двох);

третьої групи — чотирьох розмірів прожитмінімуму (раніше — трьох).

При цьому не враховується дохід, отриманий самозайнятою особою, та дохід від підприємницької діяльності, інформацію про які надано ДФСУ на запит. Система оподаткування та група платника ЄП визначаються на початок місяця, з якого призначається субсидія.

Що буде з надлишком «субсидійних» коштів

Остання на сьогодні цікава новація з п. 15 Положення № 848. Відтепер після закінчення опалювального сезону:

— сума невикористаної субсидії на оплату послуг з централізованого опалення (теплопостачання) повертається виробником/виконавцем таких послуг до бюджету;

— частина невикористаної суми субсидії на оплату послуг індивідуального опалення (теплопостачання), що еквівалентна вартості (станом на 1 травня нового неопалювального сезону) 100 куб. м природного газу або 150 кВт•год електроенергії (в разі іх використання для індивідуального опалення), зараховується виконавцем/виробником як оплата послуг, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди;

— частина невикористаної суми субсидії на оплату послуг індивідуального опалення (теплопостачання), крім коштів, що залишаються на рахунках домогосподарства, повертається виробником/виконавцем таких послуг до бюджету.

За словами урядовців, такий порядок має стимулювати громадян на економне споживання енергоресурсів з метою спрямування невикористаної субсидії на наступні платежі.

Про інше — поговоримо найближчим часом.

житлові субсидії додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті