Теми статей
Обрати теми

Що ж, соцстрах, перевіряй — ми завжди готові, знай!

Білова Наталя, податковий експерт
Хоч перевірка і є невід’ємною частиною роботи бухгалтерії, але щоразу перед її початком у бухгалтера, яким би високим не був його професійний рівень, серце починає битися частіше. Нічого дивного, адже будь-яка перевірка — це іспит, а будь-який іспит — це стрес. Найпростіший спосіб впоратися з цією проблемою — озброїтися знаннями. Ви чекаєте перевіряючих з Фонду соціального страхування, але не знаєте, як підготуватися до їх зустрічі? Ми вам зараз про це детально розповімо, і нехай процедура контролю пройде у вас комфортно та без нервів.

Напевно, шановні колеги, ви знаєте, що ще у 2015 році була запущена процедура реорганізації фондів соціального страхування. За планом вона повинна завершитися до середини 2016 року. Наразі вже навіть зареєстровано Фонд соціального страхування України. Проте будь-яка пертурбація — справа непроста і довготривала. Тому доки питання реорганізацій до кінця не з’ясовані, «старенькі» ­фонди­ продовжують виконувати всі покладені на них функції, у тому числі й перевіряти страхувальників.

У яких саме випадках і як часто представники ще діючого ФТВП* можуть приходити на перевірку? Які дані та документи вони можуть інспектувати? Чи може підприємство оскаржити рішення перевіряючих? Давайте, друзі, разом знайдемо відповіді на ці запитання.

* Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Чи можна перевіряючих з ФТВП відправити туди, звідки вони прийшли?

Контролюючим органам у 2015 і 2016 роках заборонено перевіряти суб’єктів господарювання з обсягом доходу за минулий рік до 20 млн грн. (див. п. 3 розд. II Закону № 71). Виняток — перевірки:

— з дозволу КМУ;

— за заявкою самого госпсуб’єкта;

— за рішенням суду;

— відповідно до вимог Кримінального процесуаль­ного кодексу України.

Чи означає це, що малодохідні суб’єкти господарювання можуть не боятися непроханих гостей з ФТВП аж до 01.01.2017 р.?

Нам, як і вам, цього дуже б хотілося. Проте ФТВП, на жаль, налаштований інакше.

Так, виконавча дирекція Запорізького обласного відділення ФТВП на своєму офіційному сайті розмістила роз’яснення виконавчої дирекції ФТВП, надані їй у листі від 16.09.2015 р. № 2.4-17-1481. У цих роз’ясненнях ФТВП наполягає на тому, що обмеження на проведення перевірок контролюючими органами, запроваджені Законом № 71, у 2015 і 2016 роках не стосуються перевірок, здійснюваних органами Фонду. А все тому, що вони нібито не належать ані до органів держнагляду (контролю), ані до контролюючих органів з адміністрування податків, зборів і платежів (див.: http://www.fse.gov.ua/fse/control/zap/uk/publish/article/83116).

Дійсно, законодавець у п. 3 розд. II Закону № 71 використовував поняття «контролюючі органи», але не уточнив, які саме. Суди у своїх рішеннях дійшли висновку, що вимоги цієї норми Закону № 71 стосуються всіх без винятку контролюючих органів, а не тільки ДФСУ (див. ухвалу ВАСУ від 06.10.2015 р. у справі № К/800/42400/15).

При цьому на сьогодні залишається чинною постанова КМУ від 13.08.2014 р. № 408, в якій серед держінспекцій і контролюючих органів згадано в тому числі й ФТВП.

Отже, якщо у вас вистачить хоробрості випровадити соцстрахівців геть, можете спробувати.

Проте знайте: згідно з п. 3 ч. 1 ст. 10 Закону № 1105

ФТВП має право припиняти виплати в разі відмови або перешкоди з боку роботодавця у проведенні перевірки

Крім того, припиненням виплат загрожує виявлення фактів надання страхувальником Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання коштів Фонду. Тому краще «перевірочне» питання з ФТВП вирішити мирно.

І тут вам корисно буде знати, що в цілях контролю співробітники ФТВП, крім Закону № 1105, керуються Інструкцією № 29 і Порядком № 30 у частині, що не суперечить цьому Закону (див. лист Виконавчої дирекції ФТВП від 09.04.2015 р. № 2.4-17-705).

Що потрібно знати про перевірки?

Завітати до страхувальника представники ФТВП можуть з плановою або позаплановою перевіркою.

Уточнимо, що планова перевірка — це перевірка, передбачена планом-графіком контрольно-ревізійної роботи органу Фонду. Відповідно позапланова перевірка — це перевірка, яка таким планом-графіком не передбачена і проводиться за наявності певних підстав (про них розповімо нижче).

Розпочати перевірочні заходи ревізори мають право, тільки якщо дотримано такі вимоги:

— перевіряючі повинні мати при собі службове посвідчення і направлення на перевірку (у двох примірниках — для підприємства-страхувальника і для ФТВП) за формою, наведеною в додатку 2 до Інструкції № 29. Один примірник направлення страхувальника попросять підписати і підшиють до справи;

— про планову перевірку суб’єкт господарювання має бути попереджений заздалегідь — не менше ніж за 10 календарних днів до початку заходу;

— перевіряючі на вимогу страхувальника повинні розписатися в Журналі перевірок, якщо такий ведеться на підприємстві;

— свій візит інспектори можуть здійснювати тільки в робочий час підприємства, установлений правилами внутрішнього розпорядку, з відома його керівника та у присутності головного бухгалтера (бухгалтера) або уповноваженої керівником особи;

— планова перевірка повинна проводитися без порушення вимог до періодичності планових перевірок (детальніше про періодичність проведення перевірок розповімо нижче);

— позапланові перевірки можуть проводитися виключно за підставами, переліченими в п. 3.6 Інструкції № 29 і п. 3.7 Порядку № 30 (детальніше про них теж зазначимо нижче).

Якщо хоча б одна з наведених умов не дотримується, підприємство має право не допускати співробітників органу ФТВП до перевірки

А якщо страхувальник все ж таки допустить перевіряючих-порушників до перевірки? Тоді згодом йому вже не вдасться послатися на недотримання «гостями» зазначених вимог як на підставу звільнення від відповідальності за виявлені під час перевірки порушення. До такого висновку підводять, зокрема, постанова ВАСУ від 02.03.2011 р. № К-21684/07 та ухвала ВАСУ від 12.07.2011 р. № К-23406/08.

Органи ФТВП проводять перевірки за місцезнаходженням страхувальника. Водночас страхувальник може запропонувати зробити це й у приміщенні робочого органу Фонду. Його ініціатива знайде відгук, якщо він надасть перевіряючим усі необхідні документи (п. 2.1 Інструкції № 29).

Тривалість проведення перевірки установлюється з урахуванням обсягу робіт, які належить виконати під час неї, і кількісного складу перевіряючих. Проте в будь-якому разі вона не може перевищувати (п. 3.10 Інструкції № 29 і п. 3.9 Порядку № 30):

— при плановій перевірці — 15 робочих днів (страхувальників — суб’єктів малого підприємництва (далі — «малюки») — 5 робочих днів);

— при позаплановій — 10 робочих днів (страховиків-«малюків» — 2 робочих днів).

Що перевіряє ФТВП?

При перевірці ФТВП зверне увагу на (див. п. 3.12 Інструкції № 29 і розд. IV Порядку № 30):

— факт усунення порушень, виявлених поперед­німи перевірками;

— стан заборгованості за страховими коштами;

— повноту і своєчасність повернення страхових коштів;

— правомірність призначення та виплати допомог застрахованим особам;

— правильність розрахунку середньоденної заробітної плати для оплати періодів тимчасової непрацездатності та відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами;

— правомірність заяви та використання страхових коштів, що надійшли від органів Фонду;

— правомірність видачі та використання путівок на санаторно-курортне лікування працівниками і членами їх сімей, а також правильність ведення їх обліку, своєчасність сплати їх часткової вартості;

— дотримання вимог нормативно-правових актів Фонду щодо оздоровлення та позашкільного обслуговування дітей;

— правильність складання звітності за коштами Фонду і своєчасність її подання до органів Фонду;

— роботу комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації;

— дотримання порядку бухгалтерського обліку надходження та використання коштів Фонду, у тому числі дотримання порядку ведення касових операцій за цими коштами;

— наявність документів, які підтверджують правомірне використання страхових коштів та їх використання за цільовим призначенням.

Які документи знадобляться при перевірці?

На жаль, ані Порядок № 30, ані Інструкція № 29 не дають конкретної відповіді на це запитання.

Проте відсутність конкретики не повинна перешкодити вам підготуватися до перевірки належним чином. Як правило, перевіряючі просять надати:

— розрахунково-платіжні відомості;

— листки непрацездатності та довідки про середню зарплату з основного місця роботи, якщо лікарняні (допомогу по вагітності та пологах) нараховували працівнику-суміснику;

— заяви-розрахунки на фінансування;

— видаткові документи на проведені виплати та перерахування;

— інформацію про рух за субрахунком 378 «Розрахунки з державними цільовими фондами»;

— відомості видачі дарунків та свідоцтва про народження дітей, яким надавалися дарунки;

— документи, на підставі яких призначалась допомога на поховання (копії свідоцтв об смерті застрахованої особи (члена сім’ї застрахованої особи), оригінали витягів із Держреєстру актів цивільного стану, що видається відділом РАЦС (оригінал довідки для отримання допомоги на поховання — якщо держреєстрація смерті проводилася виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради));

— журнали обліку путівок до санаторно-курортних закладів і до дитячих закладів оздоровлення;

— довідки для отримання соцстрахівських путівок, видані лікувальною установою;

— касові документи про сплату часткової (повної) вартості путівок на санаторно-курортне лікування та оздоровлення, сплачених за рахунок коштів Фонду;

— протоколи засідання комісії (рішення уповноваженого) із соціального страхування.

А ще знадобляться документи (протокол, наказ) про створення комісії із загальнообов’язкового соціального страхування та про обрання її голови

Скласти їх грамотно вам допоможе Положення про комісію (уповноваженого) з соціального страхування підприємства, установи, організації, затверджене постановою ФТВП від 23.06.2008 р. № 25.

Можуть також попросити показати довідки за формою ОК-7 для перевірки правильності обчислення страхового стажу за прийнятими працівниками, інші документи, що підтверджують страховий стаж працівника.

Отже, краще завчасно подбайте про наявність усіх підтвердних документів.

Планова перевірка: коли і як?

Як ми зазначили вище, планову перевірку орган ФТВП може провести за умови, що він письмово повідомив про це страхувальника не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку цього заходу. Таке повідомлення за формою, наведеною в додатку 1 до Інструкції № 29, ФТВП надсилає страхувальнику рекомендованим листом з повідомленням про вручення або передає під підпис керівнику, головному бухгалтеру (бухгалтеру) або уповноваженій особі або у вигляді телефонограми (п3.4 Інструкції № 29 і п. 3.5 Порядку № 30).

У повідомленні значаться:

— дати початку та закінчення проведення перевірки;

— найменування страхувальника;

— найменування органу ФТВП, який проводить перевірку.

Планові перевірки соцстрахівці проводять за підсумками звітного періоду, в якому здійснювалося фінансування отримувачів страхових коштів. При цьому згідно з п. 3.2 Інструкції № 29 і п. 3.2 Порядку № 30

перевірці підлягають документи за звітні періоди поточного року та попередніх років, за які перевірка не здійснювалася

Цікаво, як часто органи ФТВП можуть перевіряти страхувальників? Періодичність проведення планових перевірок установлено п. 3.3 Інструкції № 29. Вона залежить від декількох критеріїв, а саме від:

— наявності (відсутності) витрат і заборгованості за коштами ФТВП на 01.01.2011 р. і в наступних звітних періодах;

— чисельності працівників.

Дивіться на малюнку, як органи ФТВП визначають періодичність проведення планових перевірок за наявності у страхувальника витрат за коштами ФТВП.

img 1

Періодичність проведення планових перевірок

Позапланова перевірка: які підстави?

Незважаючи на те, що позапланова перевірка має таку назву, та й проводиться без попереднього повідомлення страхувальника, вона не відбувається «з доброго дива».

Перевіряючі постукають у ваші двері, тільки якщо на те будуть причини, перелічені в п. 3.6 Інструкції № 29 і п. 3.7 Порядку № 30. Ось вони:

1) подання підприємством письмової заяви до відповідного органу ФТВП про проведення перевірки за власним бажанням;

2) виявлення недостовірності даних, заявлених у документах обов’язкової звітності, кошторисах та інших документах, що підтверджують надходження та витрачання коштів, поданих підприємством до органу ФТВП;

3) звернення фізосіб та юросіб про порушення підприємством законодавства з питань, що перебувають у компетенції органів ФТВП;

4) неподання підприємством звітності до органу ФТВП у встановлений строк без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкодили подати таку звітність;

5) несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі залишку невикористаних коштів Фонду;

6) початок процедури реорганізації або ліквідації юрособи, закриття її відокремленого підрозділу, припинення діяльності, пов’язаної з наданням соціальних послуг, що фінансуються за кошти Фонду;

7) виявлення під час перевірки в підприємства фактів, які свідчать про порушення вимог законодавства щодо правомірного (цільового) використання коштів Фонду в іншого отримувача коштів Фонду;

8) подання підприємством скарги про порушення законодавства посадовими особами органу Фонду під час планової або позапланової перевірки або скарги на рішення органу Фонду за необхідності документального підтвердження викладених у скарзі відомостей у разі, якщо скаржник посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, і об’єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки;

9) необхідність підтвердження в період фінансування отримувача страхових коштів (соцпослуг), а також наявності та кількості осіб, яким надаються ці послуги, у випадках, передбачених умовами фінансування, та договорів про надання таких послуг;

10) вимога правоохоронних органів або рішення суду;

11) невиконання підприємством умов договорів про надання соціальних послуг;

12) виявлення органом Фонду вищого рівня порушень, допущених під час перевірки органом нижчого рівня.

На проведення позапланової перевірки орган ФТВП видає наказ, в якому й наводить «перевірочну» підставу.

Ця сама підстава повинна фігурувати і в направленні на перевірку

Важливо! Під час перевірки інспектори з’ясовують тільки ті питання, що власне стали підставою для її проведення. Хоча в «добровільному» і «ліквідаційному» випадках, а також при несвоєчасному поданні звітності перевірка цілком може бути суцільною (п. 3.7 Інструкції № 29).

Фінал перевірки: що в результаті?

Вінцем перевірки, проведеної органом ФТВП, слугує відповідний Акт. Його перевіряючі складають у двох примірниках (один — для страхувальника, другий — зберігатиметься в органі ФТВП). Акт підписують в останній день перевірки посадова особа ФТВП, керівник і головний бухгалтер (бухгалтер) підприємства, а також голова комісії із соцстрахування. Підписи повинні стояти на кожній сторінці Акта із зазначенням на останній сторінці загальної кількості сторінок (п.п. 3.13.4 Інструкції № 29, п. 5.1 Порядку № 30).

Якщо посадові особи підприємства-страхувальника від підпису відмовилися, то перевіряючі з ФТВП складуть Акт (також у двох примірниках). Потім протягом трьох робочих днів один примірник Акта відмови від підпису і його отримання разом з Актом перевірки ФТВП надішле страхувальнику рекомендованим листом.

А якщо страхувальник не згоден з окремими відомостями, зазначеними в Акті? Він може підписати Акт перевірки із запереченнями. Заперечення оформляють письмово, як додаток до Акта перевірки, і надсилають до ФТВП окремим документом протягом 10 календарних днів з дня підписання Акта. У свою чергу, ФТВП розглядає їх і протягом 20 календарних днів надає письмову відповідь.

Цікаво, як розвиваються події, якщо під час перевірки ревізори встановили неправомірне (не­цільове) використання страхових коштів і неповне, несвоєчасне їх повернення до бюджету Фонду? Тоді керівник органу ФТВП (або його заступник) протягом 20 календарних днів після підписання Акта перевірки приймає Рішення про повернення зазначених коштів і застосування до страхувальника фінсанкцій (далі — Рішення 1) (п. 4.1 Інструкції № 29, п. 5.6 Порядку № 30). Його вручають страхувальнику під підпис або надсилають йому поштою з повідомленням про вручення (п. 4.4 Інструкції № 29, п. 5.10 Порядку № 30). Рішення 1 повинно бути виконано протягом 10 днів з дня, що настає за днем його отримання (за рахунок власних коштів страхувальника).

А що буде, якщо ці суми підприємство в установлений строк не перерахує або перерахує не повністю? Тоді Фонд прийме Рішення про застосування фінсанкцій уже за несвоєчасне або неповне повернення коштів (Рішення 2). Його надсилають страху­вальнику протягом 20 календарних днів з дня закінчення строку, установленого для виконання Рішення 1.

Про виконання Рішень слід повідомити відповідний орган ФТВП.

Суми коштів, що підлягають поверненню ФТВП, а також суми належних фінсанкцій відобразіть у ряд. 14 Звіту за формою № Ф4-ФТВП з ТВП.

Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених Законом № 1105, а також інших видів заборгованості перед ФТВП не застосовується

Про це свідчить ч. 2 ст. 17 Закону № 1105.

Також майте на увазі: крім фінсанкцій за порушення законодавства про соцстрахування, ФТВП має право накладати адміністративні санкції. Детальніше ознайомитися з видами таких санкцій вам допоможе таблиця нижче.

Види санкцій за порушення законодавства про соцстрахування

№ з/п

Вид порушення

Санкція за порушення

Нормативно-правовий акт

Фінансові санкції

1

Порушення порядку використання страхових коштів ФТВП

Відшкодування страхувальником у повному обсязі неправомірно витраченої суми страхових коштів і вартості наданих соціальних послуг

Абзац перший ч. 6 ст. 15 Закону № 1105

Штраф у розмірі 50 % суми коштів, використаних з порушенням установленого порядку

2

Несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів

Штраф у розмірі 10 % несвоєчасно повернених або повернених не в повному обсязі страхових коштів

Абзац другий ч. 6 ст. 15 Закону № 1105

Пеня в розмірі 0,1 % несвоєчасно повернених страхових коштів за кожен день прострочення платежу

Абзац третій ч. 6 ст. 15 Закону № 1105

3

Несвоєчасне перерахування штрафних санкцій, відображених у Рішенні 1 (див. п. 1 цієї таблиці)

Пеня в розмірі 0,1 % таких сум за кожен день прострочення платежу

Абзац третій ч. 6 ст. 15 Закону № 1105

Адміністративна відповідальність

4

Порушення порядку використання страхових коштів, несвоєчасне або неповне їх повернення, несвоєчасне подання або неподання встановленої звітності, подання недостовірної звітності щодо використання страхових коштів

Штраф на посадових осіб страхувальника і фізосіб, які використовують найману працю, у розмірі від 136 до 255 грн.

Ч. 1 ст. 1655 КпАП

5

Вчинення дій, зазначених у п. 4 цієї таблиці, особою, яка протягом року притягувалася до адміністративної відповідальності за ті самі правопорушення

Штраф на посадових осіб страхувальника і фізосіб, які використовують найману працю, у розмірі від 170 до 340 грн.

Ч. 2 ст. 1655 КпАП

6

Вчинення дій, що перешкоджають уповноваженим особам ФТВП у проведенні перевірок використання страхових коштів

Штраф на посадових осіб страхувальника в розмірі від 136 до 255 грн.

Ч. 1 ст. 18823 КпАП

7

Вчинення дій, зазначених у п. 6 цієї таблиці, особою, яка протягом року притягувалася до адміністративної відповідальності за те саме правопорушення

Штраф на посадових осіб страхувальника в розмірі від 170 до 340 грн.

Ч. 2 ст. 18823 КпАП

Як оскаржити рішення ФТВП за результатами перевірки?

Підприємство цілком може оскаржити рішення органу ФТВП за матеріалами перевірки, якщо вважає, що він:

— неправильно визначив суму страхових коштів, використаних неправомірно, і фінсанкцій;

— прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству про соцстрахування, або виходить за межі його компетенції.

У такому разі суб’єкт господарювання, керуючись розд. VII Інструкції № 29 і розд. VI Порядку № 30, у письмовій формі звертається до цього органу зі скаргою про перегляд рішення.

Скарга повинна містити:

— назву документа;

— дату складання;

— зворотну адресу;

— оскаржувані пункти рішення та обґрунтування їх зміни або скасування;

— підпис керівника (його заступника).

Подати скаргу потрібно протягом 10 календарних днів з дня отримання рішення органу ФТВП

Якщо вона буде подана пізніше цього строку, Фонд скаргу не розглядатиме, про що повідомить страхувальника письмово.

Після розгляду скарги керівник (заступник керівника) органу ФТВП прийме рішення про її повне або часткове задоволення або про відмову в задоволенні. Це рішення буде надіслано страхувальнику поштою з повідомленням про вручення або вручено його керівнику (уповноваженій особі) під підпис протягом 20 календарних днів після отримання скарги.

Хоча за необхідності строк розгляду скарги може бути продовжено й понад установлений 20-денний строк, але він не повинен перевищувати 60 календарних днів. Про продовження строку ФТВП повідомить страхувальника до закінчення стандартних 20 календарних днів.

Не засмучуйтеся, якщо орган ФТВП прийме рішення про повну або часткову відмову в задоволенні скарги. У вас є право протягом 10 календарних днів з дня отримання цього рішення звернутися з повторною скаргою до органу вищого рівня Фонду (дотримуючись 10-денного строку для кожного випадку оскарження і 20-денного строку для відповіді на скаргу) або до суду в установленому законодавством порядку.

Подання і первинної, і повторної скарг припиняє строки сплати страхових коштів і фінсанкцій до того моменту, доки орган вищого рівня ФТВП не прийме рішення або доки не набуде чинності судове рішення.

Може статися й так, що в результаті розгляду скарги ФТВП збільшить суми страхових коштів, що підлягають поверненню, і суми належних до сплати фінансових санкцій. У такому разі раніше надіслані рішення ФТВП не відкликає, а на суму збільшення надсилає страхувальнику окреме рішення.

Таку збільшену суму доведеться перерахувати Фонду у звичайний 10-денний строк або оскаржити за стандартною процедурою.

Намотайте на вус: повторні скарги один і той самий орган ФТВП від одного й того самого страхувальника з одного й тому самого питання, якщо це питання було вирішено по суті, не розглядає (п. 7.2 Інструкції № 29, п. 6.7 Порядку № 30).

Ну ось, тепер ви знаєте всі «перевірочні» секрети і зможете зустріти ревізорів у будь-який момент у всеозброєнні. Нехай перевірка пройде у вас легко і спокійно!

висновки

  • Про планову перевірку суб’єкт господарювання має бути попереджений заздалегідь — не менше ніж за 10 календарних днів до початку заходу.

  • Строк проведення планової перевірки не може перевищувати 15 робочих днів («малюків» — 5 робочих днів), а позапланової — 10 робочих днів («малюків» — 2 робочих днів).

  • За порушення порядку використання страхових виплат, несвоєчасне або неповне їх повернення посадові особи підприємства можуть поплатитися адмінштрафом.

  • Підприємство має право подати скаргу на рішення органу ФТВП за матеріалами перевірки протягом 10 календарних днів з дня отримання оскаржуваного рішення.

Документи статті

  • КпАП — Кодекс України про адміністративні правопорушення.
  • Закон № 71 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 р. № 71-VIII.
  • Закон № 1105 — Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 р. № 1105-XIV.
  • Інструкція № 29 — Інструкція про порядок проведення перевірок страхувальників…, затверджена постановою правління ФТВП від 22.12.2010 р. № 29.
  • Порядок № 30 — Порядок проведення перевірок отримувачів коштів ФТВП…, затверджений постановою правління ФТВП від 22.12.2010 р. № 30.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі