«Один у полі воїн» щодо інвентаризації

Нестеренко Максим, податковий експерт
На підприємстві тільки одна людина — директор. Яким чином провести на такому підприємстві інвентаризацію?

img 1

Із попередніх статей сьогоднішнього номера ви вже знаєте, що для того, аби провести інвентаризацію, на підприємстві створюється комісія. Ця комісія створюється наказом керівника і складається з працівників підприємства.

Але яким чином виконати вимогу щодо інвентаризації у тому випадку, коли на підприємстві тільки один працівник — він же в одній особі директор, бухгалтер, касир тощо?

У тому, що одна особа поєднує у собі усі ці функції, немає нічого страшного. Законодавство передбачає можливість самостійного ведення бухобліку і складання фінзвітності безпосередньо керівником або власником підприємства ( ч. 4 ст. 8 Закону про бухоблік).

Але чи може такий власник одноособово провести інвентаризацію активів, зобов’язань і капіталу свого підприємства? У п. 1 розд. ІІ Положення № 879 міститься згадка про те, що на підприємстві, де бухгалтерський облік ведеться безпосередньо керівником підприємства, власне цей керівник самостійно очолює інвентаризаційну комісію. Але чи може він бути єдиним членом такої комісії? Фахівці Мінфіну у попередні роки допускали таку можливість. На їх думку, якщо в штаті підприємства єдиний працівник — керівник, то для проведення інвентаризації він у відповідному розпорядчому документі затверджує склад інвентаризаційної комісії з однієї особи (див. лист Мінфіну від 27.05.2014 р. № 31-08410-07-29/12918).

Таке роз’яснення, безумовно, є простим і прийнятним рішенням для підприємств з одним-єдиним працівником. Однак воно не враховує суттєву вимогу законодавства. А саме: забороняється уключати до інвентаризаційної комісії тих працівників, у віданні яких знаходяться активи, за якими проводиться інвентаризація ( п. 2.4 розд. ІІ Положення № 879).

Ясна річ, що у випадку, коли на підприємстві тільки один працівник, він і є матеріально відповідальним за усі активи. Відтак, чи можна вважати коректною інвентаризацію, у якій цей працівник буде фактично перевіряти сам себе?

На нашу думку, такої ситуації все ж слід уникати. Тим більше вже згаданий лист Мінфіну від 27.05.2014 р № 31-08410-07-29/12918 містить іще один можливий вихід для «самотнього» працівника. А саме: інвентаризацію для «одноосібника» можуть провести особи, залучені відповідно до умов цивільно-правового договору. З нашого погляду, саме такий варіант дій є найбільш безпечним.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі