(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 97
  • № 96
  • № 95
  • № 94
  • № 93
  • № 92
  • № 91
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
9/17
Податки та бухгалтерський облік
Податки та бухгалтерський облік
Грудень , 2017/№ 98

Інвентаризуємо доходи і витрати майбутніх періодів

Об’єкти інвентаризації

У ході інвентаризації комісія визначає правильність і достовірність розкриття облікової інформації про доходи і витрати майбутніх періодів, тобто про

витрати (доходи), понесені (отримані) в поточному звітному періоді, але що підлягають віднесенню до складу витрат (доходів) наступних звітних періодів

В Інструкції № 291 до витрат майбутніх періодів віднесені:

— авансова оплата орендних платежів;

— оплата страхового полісу;

— витрати на передплату газет, журналів, періодичних і довідкових видань;

— підготовчі витрати в сезонних галузях промисловості;

— витрати, пов’язані з освоєнням нових виробництв і агрегатів, тощо.

Не згадані в Інструкції № 291, але є «майбутніми» витратами, по суті:

— витрати на авансову оплату навчання працівника;

— оплата вартості доменного імені;

— витрати на обслуговування комп’ютерної програми (якщо роботи оплачені наперед);

— інші витрати на оплату робіт (послуг), здійснення або надання яких відбувається протягом декількох подальших періодів.

Облік витрат майбутніх періодів ведуть на рахунку 39 «Витрати майбутніх періодів».

Детальніше про облік витрат майбутніх періодів читайте в «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 17, с. 16.

Доходами майбутніх періодів відповідно до Інструкції № 291 вважаються:

— отримані авансові платежі за здані в оренду ОЗ та інші необоротні активи;

— отримана оплата вартості передплати на газети, журнали, періодичні і довідкові видання;

— виручка від продажу квитків транспортних і театрально-видовищних підприємств;

— абонплата за користування засобами зв’язку тощо.

Облік таких «майбутніх» доходів ведуть з використанням рахунка 69 «Доходи майбутніх періодів».

Зверніть увагу! Наведені вище списки витрат і доходів майбутніх періодів зовсім не вичерпні. Ви можете доповнити їх будь-якими витратами, які вже здійснили, але вимушені «притримати на якийсь час», і доходами, які вже отримані, але поки що не можуть бути відображені на рахунках доходів.

Процедура інвентаризації «майбутніх» доходів і витрат

Хоча необхідність проведення інвентаризації «майбутніх» доходів і витрат прямо передбачена Положенням № 879, проте порядок її проведення тут не описаний узагалі. Тому нам нічого іншого не залишається, як надати свої рекомендації із цього приводу.

Отже, у ході інвентаризації інвентаризаційна (робоча інвентаризаційна) комісія:

— вивчає первинні документи, на підставі яких сформовані показники рахунків 39 і 69;

— перевіряє реальність сум витрат і доходів майбутніх періодів, зарахованих на баланс підприємства;

— перевіряє правильність списання витрат і доходів майбутніх періодів до складу відповідно витрат і доходів звітного періоду;

— виявляє розбіжності між фактичними сумами витрат і доходів майбутніх періодів і їх сумами за даними бухгалтерського обліку.

Оформляємо результати інвентаризації

Результати інвентаризації доходів і витрат майбутніх періодів робоча інвентаризаційна комісія оформляє відповідним актом інвентаризації.

В акті інвентаризації вказують установлену в результаті інвентаризації суму витрат/доходів майбутніх періодів, а також відповідні суми за даними бухгалтерського обліку (п.п. 8.6 розд. III Положення № 879).

Якщо фактичні й облікові суми відрізняються одна від одної, тоді розраховують суму доходів (витрат), що підлягає списанню (донарахуванню)

При цьому якщо йдеться про дані інвентаризації витрат майбутніх періодів, то тут можна скористатися вже затвердженою постановою № 241 формою Акта інвентаризації витрат майбутніх періодів (форма № инв-11).

Що ж до результатів інвентаризації доходів майбутніх періодів, то тут нам пощастило менше: про окрему форму Акта для них законодавець не потурбувався. Як бути в такому разі? Виходів два:

— скористатися формою Акта інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами, затвердженою наказом № 572. Адже саме тут Мінфін пропонує відображати результати інвентаризації доходів і витрат майбутніх періодів бюджетникам. Проте, на наш погляд, означена форма для цих цілей не занадто зручна, тому рекомендуємо чинити інакше:

розробити форму Акта інвентаризації доходів майбутніх періодів самостійно. При цьому за основу можна взяти Акт інвентаризації за формою № инв-11, природно, замінивши «витратні» графи цього бланка на відповідні «прибуткові».

Як заповнити Акт інвентаризації витрат майбутніх періодів за формою № инв-11, ми показували в «Податки та бухгалтерський облік», 2015, № 93, с. 67.

документальне оформлення, процедура інвентаризації, доходи майбутніх періодів, витрати майбутніх періодів, об’єкти інвентаризації додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті