Теми статей
Обрати теми

Обліковуємо бізнес-ланч

Адамович Наталія, податковий експерт
Наше кафе розташоване поряд із бізнес-центром, і для залучення додаткових клієнтів в обідній час ми вирішили реалізовувати страви не окремо, а формувати в набори під назвою «бізнес-ланч». Підкажіть, будь ласка, як правильно оформити облік сформованих нами наборів? Яка знадобиться документація?

Ви не одні у своєму рішенні. Дуже багато суб’єктів ресторанного господарства пропонують відвідувачам комплексні обіди — так звані бізнес-ланчі. Особливість бізнес-ланчу (як і інших комплексних наборів) полягає в тому, що меню складають заздалегідь, щоб зайнята людина не витрачала свій час на вибір страв. Це добре і для вас, адже оскільки такий набір неподільний і клієнт споживе його повністю, це дозволить отримувати стабільний і передбачуваний дохід.

Як правило, бізнес-ланч може бути для клієнтів привабливий і за ціною. Майже завжди ціну на комплекти (щоб зацікавити клієнтів) установлюють трохи нижчу ніж клієнт би заплатив, замовляючи страви з комплекту окремо.

Проте перш ніж пропонувати такий набір відвідувачам, необхідно оформити його документально. Що тут знадобиться?

По-перше, сформовані набори «бізнес-ланч» мають бути занесені до меню окремою позицією. Увага! Маючи справу з комплексними обідами, що іменуються бізнес-ланчами, підприємство реалізує не просто одиницю продукції, а фактично її набір. Як правило, до бізнес-ланчу входять холодна закуска, супи, м’ясна або рибна страва з гарніром, чай в асортименті, кава, морс, інколи десерт.

Отже, сформувавши кожен набір (зауважимо, що бізнес-ланч можна формувати з різних наборів тієї чи іншої гастронаправленості — з морепродуктів, м’ясний чи навіть вегетаріанський) і назвавши його «бізнес-ланч 1» і «бізнес-ланч 2» тощо,

у меню слід неодмінно перелічити назви страв, які входять до набору «бізнес-ланч»

По-друге, аналогічну інформацію про набори «бізнес-ланч» слід унести і до плану-меню (додаток 3 до Методрекомендацій № 157), що буде підставою для складання вимоги до комори на отримання сировини на кухню для приготування бізнес-ланчів.

Якщо ви плануєте організувати декілька комплектів бізнес-ланчу, до якого входить певний суп, певний салат і певний гарнір (гаряча страва), і ці страви і в першому, і у другому комплекті абсолютно різні та їх взаємозаміна не допускається, то в обліку на кожен комплект доведеться заводити свою документацію.

По-третє, незважаючи на те, що ваш набір матиме окрему позицію в меню і свою окрему ціну, складати на нього техдокументаційну карту не потрібно, адже техдокументація складається виключно на певну страву, напій, що виготовляється.

Проте щоб визначитися з ціною набору «бізнес-ланч», бажано його також прокалькулювати. За основу візьміть калькуляційні карти, в яких розрахована вартість порції кожної страви, що входить до набору «бізнес-ланч».

Причому якщо ви ведете облік у продажних цінах, можна в калькуляційній карті на бізнес-ланч додати рядок: «Торговельна знижка», щоб вийти на реальну зменшену ціну набору.

Що стосується обліку, то на рахунку 23 «Виробництво» у вас опиниться спочатку скалькульована вартість усіх страв, що входять до цього комплекту (на кожну з них ви маєте калькуляційну карту). Далі

для обліку слід згрупувати страви, що входять до складу бізнес-ланчу, і вести облік на рахунку 23 в розрізі одиниці «бізнес-ланч»

Причому якщо ви ведете облік у продажних цінах, то відрегулювати собівартість комплекту «бізнес-ланч» ви повинні будете за рахунок націнки (якщо вартість бізнес-ланчу виявиться менше, то відповідно ви спишете націнку в меншій сумі).

Облік формування бізнес-ланчу і його реалізацію покажемо на прикладі.

Приклад. Кафе веде облік готової продукції торговельним методом. Відсоток торгової націнки становить 100 %. Кафе пропонує відвідувачам бізнес-ланч, до складу якого входять суп (продажна вартість 20,00 грн.), м’ясна страва з гарніром (продажна вартість 40,00 грн.), морс (продажна вартість 5,00 грн.). Фіксована ціна бізнес-ланчу становить 60 грн. За день заплановано до продажу 100 комплектів бізнес-ланчу.

Облік операцій див. у таблиці нижче.

Облік набору «бізнес-ланч» (торговельний метод)

№ з/п

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, грн.

Дт

Кт

Внутрішнє переміщення продуктів і товарів

1

Відпущено з комори:

— сировину на суп

23/суп

281/сировина

2000,00

— сировину на відбивну з гарніром

23/гарнір

281/сировина

4000,00

— сировину на морс

23/компот

281/сировина

500,00

2

Сформовано комплект «бізнес-ланч»

23/бізнес-ланч

23/суп

2000,00

23/бізнес-ланч

23/гарнір

4000,00

23/бізнес-ланч

23/компот

500,00

Облік реалізації

3

Реалізовано готову продукцію (100 комплектів «бізнес-ланч»)

301

702

6000,00

4

Відображено податкові зобов’язання з ПДВ

702

641/ПДВ

1000,00

5

Списано собівартість реалізації бізнес-ланчів

902

23

3250,00

6

Списано торгову націнку реалізованих страв

285

23

2750,00*

* Сума націнки за комплектом «бізнес-ланч» становитиме: 2750 грн. (6000 грн. - 3250 грн.), тобто 84,62 %.

Щоб реалізувати клієнтам бізнес-ланч, вам для цього доведеться ще й правильно запрограмувати вашу новинку-комплект у РРО.

Адже згідно з п. 11 ст. 3 Закону про РРО суб’єкти господарювання неодмінно повинні проводити розрахункові операції через РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.

Як же це зробити? Тут можуть бути два варіанти:

1) зазначити в чеку РРО назву «бізнес-ланч», а детальнішу інформацію про те, які саме страви входять до набору, покупець знайде в меню;

2) зазначити в чеку всі найменування з комплекту, тобто всю розшифровку бізнес-ланчу: суп, відбивна з гарніром, морс, але при цьому, щоб вийти на ціну набору, слід запрограмувати в РРО знижку.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі