Теми статей
Обрати теми

У «виправляючому» РК наводимо дані «розгорнуто»: двома рядками з «-» і з «+», а не «дельту»

Солошенко Людмила, податковий експерт
За матеріалами категорії 101.07 Бази знань*

* Див. на сайті ДФСУ (zir.sfs.gov.ua) у розділі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс».

ПДВ

висновок документа


При виправленні помилок у розділі Б податкової накладної (ПН) платник повинен до неї скласти розрахунок коригування (РК), в якому одним рядком навести показники із знаком «-» (щодо товарів/послуг, показники яких виправляються), і другим рядком, — показники із знаком «+» (щодо товарів/послуг, які фактично поставляються/надаються)

Одразу заспокоїмо. Чесно кажучи, у цій консультації з БЗ немає чогось надприродного. І все ж таки її варто взяти на замітку тому, що при виправленні помилок податківці радять уже трохи інакше заповнювати РК: «розгорнуто», а не «на дельту» (як консультували раніше). Але про все по черзі.

Нагадаємо, що можливість виправляти ПН- помилки за допомогою РК з’явилася ще з 1 січня 2015 року ( останній абзац п. 192.1 ПКУ). Причому за сумовими помилками (у табличній частині ПН) одразу виникало запитання, як заповнювати РК:

— одним рядком, тобто тільки на коригуючу різницю — «дельту» (з «+» або з «-»), або

— двома рядками: першим (з «-»), знімаючи колишні «помилкові» суми і другим (з «+»), додаючи вже правильні значення?

Ми від самого початку зазначали, що, за великим рахунком, яким із способів заповнювати РК — питання не принципове. Тим паче, що ані в ПКУ, ані в Порядку заповнення ПН, затвердженому наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307, він взагалі ніяк не регламентований. Отже, насправді обидва варіанти мають право на існування і можна заповнювати і так і так.

Адже посудіть самі: і у першому, і у другому випадку кінцевий результат буде однаковий: при сумових помилках у РК-підсумках опиниться сума різниці (тобто сума розбіжності — допущеної помилки). Хоча й допускали, що, можливо, комусь наочніше (зрозуміліше) здасться все ж останній варіант. Тобто заповнювати РК «розгорнуто» за допомогою двох рядків. Та й нам такий прозорий спосіб виправлення помилки був якось більше до душі.

Проте податківці незабаром самі почали висловлюватися на підтримку першого з варіантів. Тобто раніше за сумовими помилками вони хотіли бачити запис у РК одним рядком — на надбавку/зняття, тобто на «дельту» (консультація в тій самій підкатегорії 101.17 БЗ, сьогодні значиться серед тих, що «діяли до 01.01.2017 р.»).

І ось тепер розворот на 180 градусів. Віднині контролери бажають бачити сумові виправлення в РК у двох рядках: у першому рядку (з «-») зняти «під нуль» колишній помилковий запис, а у другому (з «+») додати правильний. Отже, зараз від контролерів звучать дещо інші роз’яснення. Візьміть це до відома. Хоча якщо ви вже заповнили РК інакше (наприклад, «на дельту»), вважаємо, у тому жодної помилки немає. І нічого робити і якось виправляти такий РК не потрібно. Тим паче, що, по-хорошому, повторюємо: допустимі обидва варіанти (а не якийсь один, як люблять підносити податківці). Щоправда, другий варіант, чого приховувати, все ж таки здається більш наочним. І нам він більш симпатичний.

Ну а оскільки виправлення в РК проводимо у два рядки, податківці в консультації також зазначають, що:

— графа 1 РК (для відображення порядкового номера рядка ПН, що виправляється) дублюється, тобто заповнюється двічі однаково за кожним з рядків, що заносяться до РК (і за «зменшуючим» рядком з «-» і за «збільшуючим» рядком з «+»);

— показники розділу А (рядки I — IX) коригуються одночасно з відповідними показниками розділу Б (оскільки вони є розрахунковими і формуються на підставі розділу Б).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі