Теми статей
Обрати теми

Ремонтні послуги із заміною деталей: що вказувати в ПН?

Адамович Наталія, податковий експерт
Наше підприємство надає послуги з ремонту автомобілів. Як має бути заповнена податкова накладна на надання послуг ремонту, якщо в процесі ремонту ми встановлюємо нові деталі? Що писати в номенклатурній графі 2? Чи потрібно окремо в податковій накладній виділяти вартість деталей?

При складанні ПН завжди орієнтуємося на договір з клієнтом. У вас, судячи з усього, договір укладається на виконання ремонтних робіт транспортного засобу, за яким ви передаєте результати робіт. Відповідно об’єктом обкладення ПДВ у вас будуть саме послуги з ремонту (ремонтні роботи).

З юридичної точки зору виконання робіт є самостійною операцією, а не сукупністю операцій з продажу матеріалів і робіт з їх обробки. Тому запчастини, встановлені вами в процесі виконання ремонту автомобіля, не є самостійним об’єктом постачання. Вони складові однієї операції — постачання робіт (послуг).

Тим більше з приводу відносин між ремонтним підприємством (підрядником) і замовником ремонтних робіт у ч. 1 ст. 839 ЦКУ сказано, що за загальним правилом підрядник зобов’язаний виконувати роботи з використанням своїх матеріалів (тобто підрядник зазвичай використовує свої матеріали, а не поставлені покупцеві). Причому у вашому випадку

ви як підрядник запчастини не постачаєте окремо, а використовуєте (встановлюєте) в процесі ремонту на авто, і їх вартість включається в ціну роботи

Тобто оплата замовником вартості запчастин і деталей, установлених вами при ремонті, не буде оплатою за окремою операцією постачання товарів, а є відшкодуванням вам ваших витрат при виконанні ремонтних робіт. Це випливає і з Правил № 615*, і з форми наряду-замовлення, у якій виокремлюється калькуляція виконаних робіт (трудомісткість і товарна складова).

* Правила надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затверджені наказом Мінінфраструктури від 28.11.2014 р. № 615.

Так що в цьому випадку відшкодування витрат на матеріали і запчастини повинно проходити під тим же кодом, (!) що і послуги з ремонту автомобіля — за кодом ДКПУ 45.20 «Технічне обслуговування та ремонтування автотранспортних засобів».

Тепер про заповнення номенклатурної гр. 2 податкової накладної. Відразу скажемо, що сліпо орієнтуватися на назву послуги з ДПКУ не варто — тут жорсткої прив’язки немає. Номенклатура послуг/робіт, що постачаються, передусім повинна відповідати первинним документам, що підтверджують їх придбання продавцем. На це звертають увагу і податківці (див. БЗ 101.17), а вони у свою чергу ґрунтуються на договорі.

Тому при заповненні ПН використовуйте назву ремонтних робіт, які обумовлені в договорі і первинці (актах).

Так, у номенклатурній гр. 2 ПН можна просто вказати, наприклад, «Роботи по ремонту автомобіля» (тобто не виділяючи при цьому окремо і не розписуючи детально в номенклатурній графі порядково, які саме вузли були відремонтовані).

Проте якщо договором конкретизований перелік робіт/послуг і далі ці роботи/послуги перераховані й оцінені (!) в первинці (тобто за кожною складовою виокремлена вартість), то, думаємо, «відповідно» первинці можна оформити і податкову накладну. Для цього в графі 2 слід перелічити складові робіт/послуг (наприклад, ремонт ходової частини автомобіля, ремонт електрики, заміна олії, балансування і так далі, плюс можна виокремити відшкодування вартості встановлених деталей і запчастин). І що важливо, кожну номенклатурну складову в гр. 3.3 закодувати під кодом 45.20.

Порядок складання податкової накладної при постачанні послуг з ремонту транспортного засобу покажемо на прикладі (див. на с. 42 цього номера).

img 1
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі