Теми статей
Обрати теми

Внески для ОСББ за договором?!

Амброзяк Наталя, юрист
Лист ДФСУ від 12.07.2018 р. № 3074/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

висновок документа

Усі договори з приводу внесків на утримання будинків і прибудинкових територій повинні укладатися тільки з власниками квартир і нежитлових приміщень

Тут виникає 2 запитання:

1. Про які договори може йтися?

2. Чи можуть орендарі зробити внесок у розвиток будинку і прибудинкової території?

Запитання № 1. Не зовсім зрозуміло — звідки взявся договір щодо співвласників у межах ОСББ.

Зазирнемо до частини третьої ст. 23 Закону про ОСББ: внески на утримання та ремонт приміщень або іншого майна, що перебуває в спільній власності, визначаються статутом об’єднання та/або рішенням загальних зборів.

Крім того, частина друга ст. 21 Закону про ОСББ говорить про те, що порядок сплати, перелік і розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів, установлюються загальними зборами об’єднання відповідно до законодавства і статуту об’єднання.

Відповідно внески і платежі співвласники платять не на підставі договору, а на підставі рішення загальних зборів об’єднання та/або статуту. ОСББ жодних договорів зі співвласниками щодо внесків і платежів до фондів об’єднання укладати не зобов’язане!

Припускаємо, що йдеться про попередню редакцію частини третьої ст. 23 Закону про ОСББ. Там дійсно згадувалися договори.

Також, можливо, автори запиту посилалися на свій статут, прийнятий на основі Типового статуту, затвердженого наказом Держкомітету ЖКГ від 27.08.2003 р. № 141 у попередній редакції (див. розд. 8 статуту в редакції від 06.09.2011 р.), яка також передбачала укладення договорів між власниками і ОСББ. Раніше саме ці документи слугували підставою для сплати всіляких внесків в ОСББ.

Запитання № 2. Що ж до внесків тільки з боку співвласників, скажемо таке.

Дійсно, обов’язкові внески на утримання й управління будинком, а також відрахування до ремонтного та резервного фондів здійснюють виключно співвласники. Такого висновку нам дозволяють дійти п. 3 розд. ІІІ Типового статуту в діючій редакції й абзац третій частини двадцятої ст. 10, ст. 15, 16, 17, 21 Закону про ОСББ.

Також, ст. 20 Закону про ОСББ, на яку посилаються податківці, установлює правила визначення частин внесків і платежів на утримання, експлуатацію і ремонт спільного майна саме для співвласника. Про жодних інших осіб (у тому числі орендарів) тут не йдеться.

Виняток становлять випадки, коли приміщення (квартира) є державною або комунальною власністю. Тут зобов’язання щодо здійснення витрат на управління несуть наймачі (орендарі) таких квартир (приміщень) (ч. 4 ст. 12 Закону № 417).

Але чи може все ж орендар нежитлового приміщення в багатоповерхівці взяти участь в утриманні будинку добровільно?

Знову дивимося в ст. 21 Закону про ОСББ. Серед переліку коштів об’єднання знаходимо пункт «добровільні майнові, у тому числі грошові, внески фізичних та юридичних осіб».

Також орендар може запропонувати ОСББ провести які-небудь роботи в будинку або на прибудинковій території. У такому разі ОСББ цілком може це оформити договором на проведення таких робіт.

У цілому, висновки податківців занадто вже категоричні щодо орендарів. Так, за загальним правилом, внески повинні сплачувати тільки співвласники будинку. Проте для орендарів, як бачите, усе ж є альтернативи.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі