Теми статей
Обрати теми

Звіт про виробництво алкоголю

Децюра Сергій, податковий експерт
Суб’єкти господарювання, які виробляють алкогольні напої, щомісяця подають алкогольну звітність. І хоча ця звітність не нова, запитання щодо її заповнення і подання надходять до редакції постійно. Щоб цих запитань було менше, сьогодні коротко нагадаємо, хто, коли і як подає таку звітність.

Правила подання

Загальні правила виробництва та реалізації спирту та алкогольних напоїв, в тому числі і подання алкогольної звітності, прописані у Законі № 481*. Зокрема в ч. 3 ст. 16 цього Закону говориться, що суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та оптовий продаж спирту та алкогольних напоїв, зобов’язані подавати до органів ДФС щомісяця звіти про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту та алкогольних напоїв.

* Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 р. № 481/95-BP.

Якщо суб’єкт господарювання займається виробництвом алкогольних напоїв і має на це відповідну ліцензію, то йому потрібно подавати форму № 2-РС «Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв». Форма цього звіту затверджена наказом Мінфіну від 11.02.2016 р. № 49.

Виробник алкогольних напоїв

подає форму № 2-РС щомісячно, до органів ДФС за своїм основним місцем обліку, до 10-го числа місяця, що настає за звітним

Тобто граничний термін подання — 9-те число кожного місяця.

Пам’ятайте, що для цього звіту, на думку фіскалів (див. категорії 115.05 БЗ), працює святково-вихідне перенесення: якщо граничний строк подання звіту припадає на вихідний або святковий (неробочий) день, то строк подання переноситься на наступний за ним робочий день.

Подавати форму № 2-РС слід тільки засобами електронного зв’язку, тобто в електронній формі з накладенням на звіт електронного цифрового підпису.

Звертаємо увагу: форму № 2-РС, як і інші види алкогольної звітності, подають протягом дії відповідної ліцензії. У зв’язку з цим подавати ці звіти потрібно суб’єктам, які отримали відповідну ліцензію, навіть якщо вони не здійснювали виробництво чи продаж алкогольних напоїв та у залишках не було продукції. На цьому наголошують і фіскали (див. лист від 29.04.2016 р. № 15535/7/99-99-12-01-01-17).

Тобто сам факт отримання ліцензії на виробництво алкогольних напоїв змушує виробника подавати відповідний звіт. Якщо цього не зробити, то підприємство наскочить на значний штраф. Детально про його розмір читайте нижче.

До відома! Такий же висновок і стосується звітності оптових торговців алкогольними напоями. Тобто якщо оптовик отримав відповідну ліцензію і ще не купував і не продавав алкоголь, пустий звіт (ф. № 1-ОА) він подати зобов’язаний.

Заповнення звіту

Форма звіту № 2-РС складається із шапки і двох розділів.

У шапці ф. № 2-РС виробник алкогольних напоїв, окрім своїх реквізитів, має вказувати інформацію про реєстраційний номер ліцензії на виробництво алкогольних напоїв. Якщо у вас декілька діючих ліцензій у звітному періоді, то у шапці слід зазначити реєстраційні номера всіх діючих ліцензій через кому (категорія 115.05 БЗ).

У розділі І «Обіг алкогольних напоїв» — наводить інформацію тільки щодо обігу алкогольних напоїв, тобто продуктів, одержаних шляхом спиртового бродіння цукровмісних матеріалів або виготовлених на основі харчових спиртів із вмістом спирту етилового понад 0,5 % об’ємних одиниць, які зазначені у товарних позиціях 2203, 2204, 2205, 2206 (крім квасу «живого» бродіння), 2208 згідно з УКТ ЗЕД, а також із вмістом спирту етилового 8,5 % об’ємних одиниць та більше, які зазначені у товарних позиціях 2103 90 30 00, 2106 90 згідно з УКТ ЗЕД (абзац сьомий ст. 1 Закону № 481). Інформацію вказують окремо по кожному коду виду алкогольної продукції, що наведені у додатку до наказу Мінфіну від 11.02.2016 р. № 49.

Для заповнення розділу І ф. № 2-РС виробники беруть дані із первинних документів та/або зведених облікових документів, товарно-транспортних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі товарно-транспортних накладних у звітному місяці, та належним чином оформлених митних декларацій (категорія 115.05 БЗ).

У розділі ІІ «Обсяги отримання та відвантаження виноматеріалів» вказують дані про рух виноматеріалів на підставі первинних та/або зведених облікових документів та митних декларацій. Цей розділ заповнюють тільки підприємства — виробники виноробної продукції.

В обох розділах ф. № 2-РС виробник алкогольних напоїв має зазначити усі передбачені в них кількісні показники. Якщо дані для заповнення відсутні, то у цих графах проставляються нулі (категорія 115.05 БЗ).

До відома! У ф. № 2-РС виробник алкогольних напоїв показує інформацію про всі операції їх руху, від виробництва до використання з виведенням залишків на кінець місяця і з урахуванням залишків на початок місяця. Тобто у ф. № 2-РС відображають і обсяг зіпсованих, знищених, втрачених алкогольних напоїв (гр. 11) з розшифровкою причин таких втрат у графі «Примітки».

Також у ф. № 2-РС виробник має показувати і обсяг повернених ним самим напоїв виробникам, або повернених його покупцями.

Якщо відбулася операція повернення, то виробник має зменшити відповідні обсяги придбання, надходження або реалізації за звітний період на обсяги повернення.

При цьому, якщо обсяги повернення перевищують обсяги придбання, надходження або реалізації у звітному періоді, то обсяг повернення відображають зі знаком мінус.

У графі «Примітка» розшифровують здійснену операцію повернення.

Повернення продукції відображається у Звіті за той період, у якому відбулось таке повернення.

Якщо операції з придбання, надходження або реалізації продукції та її повернення відбулись в одному звітному періоді, обсяги за такими операціями у звіті не відображаються.

Відповідальність

По суті ф. № 2-РС — це статистичний звіт. Адже вона тільки інформує фіскалів про рух алкоголю і на підставі неї не відбувається нарахування податкових зобов’язань. Водночас відповідальність за її неподання доволі сурова. Так, за неподання чи несвоєчасне подання ф. № 2-РС або подання її з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в т. ч. імпорту та експорту) алкогольних напоїв передбачено штраф — у розмірі 17000 грн. (абзац вісімнадцятий ч. 2 ст. 17 Закону № 481).

Враховуючи це, виробнику випишуть штраф у розмірі 17000 грн. навіть за те, що він випадково при складанні звіту не відобразив виробництво алкоголю, або залишки чи допустив механічні помилки.

До відома! У Порядку заповнення ф. № 2-РС (затверджений наказом Мінфіну від 11.02.2016 р. № 49) не передбачено механізму виправлення помилок у цьому звіті. Але, на думку фіскалів, це не означає, що виправити помилку, допущену у ньому, виробник не зможе (категорія 115.05 БЗ).

Щоб провести виправлення, виробник алкоголю має звернутись письмово до ДФС з обґрунтуванням обставин помилкового подання звітності та проханням її невизнання, а також повторно сформувати та подати з виправленими показниками такий звіт.

Однак, якщо виробник вирішить виправити помилку у ф. № 2-РС, то він має пам’ятати, що уникнути застосування штрафу у розмірі 17000 грн. йому навряд чи вдасться. Звичайно, за винятком випадку, коли ви проведете виправлення до закінчення граничних строків подання звіту.

Таким чином, після закінчення строку подання ф. № 2-РС виправити помилку у ф. № 2-РС можна, але ці дії датимуться вам в чималу копійчину.

До відома! Якщо ви випадково не вказали обсяг виробленої продукції у ф. № 2-РС, то, щоб уникнути штрафу, у вас варіант один: оформіть документи на повернення такої продукції у виробництво (наприклад, через брак) у тому самому місяці, в якому продукція була вироблена.

В цьому випадку, як рекомендують податківці, дані у звіті звернуться і не відобразяться у ньому. А тому говорити про перекручення інформації в даному випадку не слід.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі