Теми статей
Обрати теми

Ціна в ПН: «різночитання» фіскалів (і «бонус» від ВС щодо кодів у ПН)

Павленко Олексій, податковий експерт
Лист ДФСУ від 05.07.2018 р. № 2979/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

висновок документа

Вартісні показники податкової накладної повинні містити не більше двох знаків після коми (окрім ціни (графа 7) — коли в окремих випадках вона затверджена рішеннями уряду)

Ну ось! Фіскали знову завели свою стару пісню про те, що ціна (гр. 7 ПН) не може містити в собі більше двох знаків після коми. І знову вони підштовхують платників виходити на правильну «базу» (гр. 10 ПН) через кількість/обсяг (гр. 6 ПН).

Але ж життя не стоїть на місці! Нагадаємо, що вже минулого року в листі ДФСУ від 30.10.2017 р. № 2442/6/99-99-15-03-02-15/ІПК податківці чітко підтверджували право на включення в ПК ПДВ за ПН, що містить в ціні більше двох знаків після коми (див. «Податки та бухгалтерський облік», 2017, № 93, с. 6). Тому в сучасних реаліях — після своїх ліберальних листів і на фоні дії абзацу третього п. 201.10 ПКУ (про «безапеляційне» право на ПК, якщо ПН «пройшла» ЄРПН), такі ретроспективні консультації виглядають досить дивно. Крім того, вони по суті спонукають платників викривляти відносно «первинки» документи — ПН/РК — шляхом вписування в них «півтора землекопи», «1,0003 тепловоза» або тому подібної нісенітниці.

Звертаємо увагу! За день раніше фіскали в листі ДФСУ від 04.07.2018 р. № 2966/6/99-95-42-03-15/ІПК знову чітко відповіли, що зареєстрована ПН, в якій вказана ціна постачання одиниці товару/послуги, що містить після коми більше ніж два знаки, є підставою для формування ПК (за умови відповідності ПН іншим вимогам ПКУ). Отже, там у них права рука не знає, що «виводить» ліва ☺.

Загалом, прискіпливим покупцям не варто «силувати» своїх постачальників, аби ті домальовували міфічні знаки після коми в гр. 6 ПН. Тобто у світлі таких ДФС-різнотлумачень і за дії третього абзацу п. 201.10 ПКУ краще питання «підгонки» бази оподаткування (гр. 10) вирішувати через ціну (гр. 7).

висновок документа

У ПН вказуються в окремих графах (3.1 і 3.3) такі обов’язкові реквізити, як код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг — код послуги відповідно до ДКПП.

А чи можуть бути винятки із правила: «є в ПН код (товару/послуги) — є ПК»?

Виявляється, винятки трапляються! Наприклад, у постанові ВС від 20.06.2018 р. у справі № 819/1383/17 судді визнали право платника на ПК за ПН, в яких не були вказані коди УКТ ЗЕД! Логіка суддів, за допомогою якої вони дійшли такого нефіскального рішення, заслуговує на увагу.

Ви пам’ятаєте, що помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 ПКУ (окрім коду товару згідно з УКТ ЗЕД!), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, які поставляються), період, сторони і суму ПЗ, не можуть бути причиною неприйняття ПН в електронному вигляді (абзац одинадцятий п. 201.10 ПКУ). Тобто відсутність коду УКТ ЗЕД (чи помилки в коді) повинні були призвести до відмови в реєстрації ПН, але їх зареєстрували*. Тому суд зробив висновок, що через неналежне виконання фіскалами своїх обов’язків з перевірки реквізитів ПН (прямо покладених на них тим же п. 201.10 ПКУ) і у зв’язку з реєстрацією ПН в ЄРПН донарахування ПЗ і штрафних санкцій є незаконним. Втім, краще з цим реквізитом не жартувати.

* Справа була на початку 2017 року, а зараз СЕА навряд чи допустить ПН без кодів до реєстрації...

Але водночас, за сукупністю норм абзаців третього і одинадцятого п. 201.10 ПКУ можна намагатися відстоювати ПК за ПН, у яких код послуг вказаний з помилками (адже в абзаці одинадцятому в дужках згадано тільки код УКТ ЗЕД). Щоправда, не факт, що судді підтримають такий формальний підхід…

Теги ПН коди ПН
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі